De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

65 Reacties

Jullie zijn scherp! Bedankt voor jullie feedback tot nu toe. We bekijken elke post, testen met jullie mee en zetten jullie feedback door. Voor ons is de nieuwe Community ook een spannende verandering. Lees maar mee hoe onze dag gisteren verliep:

Wauw. Wat een dag, gister. We moeten er allemaal een klein beetje van bijkomen, maar zijn ook heel erg trots op wat er is neergezet!

Maandagochtend
Een nieuwe Community. Of eigenlijk de oude vertrouwde Community, maar in een spiksplinternieuw jasje! Dit is waar we maanden naartoe hebben gewerkt. Toen we gisterochtend begonnen aan de werkdag, was de spanning goed voelbaar. Vandaag gaan we live met de nieuwe Community. Er stond dus iets te gebeuren. Iets groots! Het gevoel deed me denken aan vroeger, vlak voor we op vakantie gingen. Spannend, maar heel leuk. Zou alles goed gaan? Zouden we veel vertraging oplopen? Krijgen we heimwee?
De laatste voorbereidingen werden nog getroffen. Afbeeldingen aanpassen, teksten schrijven, topics verplaatsen en wachten op de grote klap.

3…2…1… en LIVE
Om 12:00 ging de Community even uit de lucht. Dat voelde natuurlijk heel spannend. Iedereen die de Community probeerde te bereiken kreeg een korte tekst met uitleg te zien en moest wachten tot we weer online waren.
12:36 was het al zover. Pats boem; we zijn weer online. Eerder dan verwacht, dus dat is een super goed teken! Als een razende klikken we met zijn allen door de Community om te kijken of alles er goed uitziet en alles op zijn plek staat. Waar iets nog niet klopt, passen we het snel aan.

Feedback
We houden dit topic over de nieuwe Community nauwlettend in de gaten en verzamelen al jullie feedback. Sommige dingen in de nieuwe Community zullen vast en zeker erg wennen zijn. Andere zaken kloppen gewoonweg (nog) niet en moeten worden aangepast. We zijn erg trots op het eindresultaat en dus was het tijd voor een kleine viering:

Reputatie 7
Ik heb de leesbaarheid (antialiasing) voor Safari browsers aangepast. "Leave no browser behind" blijft het streven. Is alles nu naar wens bij de Appeltjes?
Nee, zie hiervoor de SUF gedeelte 😁😃😕
Reputatie 2
Heb ik gelezen @Be rt maar het lukt me toch niet om ingelogd te blijven, ik heb de wachtwoord opslaan optie gebruikt van mijn browser en er wordt netjes een wachtwoord cookie opgeslagen.
Maar na een nieuwe browser start moet ik alles weer invullen, echt waardeloos dat je via wachtwoord vergeten en vele handelingen pas ingelogd blijft, wie heeft deze flauwekul verzonnen.😪
Dat moet toch ech simpeler kunnen zoals bij ieder zichzelf respecterend forum standaard is.
Reputatie 7
Badge +35
@Sagitarius
Het is geen flauwekul, je logde eerder in met Mijn Ziggo en dat werd onveilig, als iemand die login gegevens te pakken krijgt dan kan die van alles met je account en email uitvoeren.

Met de nieuwe login van de Ziggo community is dit gesplitst en zijn je Mijn Ziggo gegevens en de mogelijkheden die je met die login hebt, een stuk veiliger.

Maar je bent vrij om je Mijn Ziggo te blijven gebruiken, maar dan kun je niet ingelogd blijven uit veiligheidsoverweging.

Ik heb de leesbaarheid (antialiasing) voor Safari browsers aangepast. "Leave no browser behind" blijft het streven. Is alles nu naar wens bij de Appeltjes?Nee, zie hiervoor de SUF gedeelte 😁😃😕

Nu heb ik een 4K schermpje aan mijn Apple-tje  hangen, maar zou bijna denken dat ik een bril nodig heb. Alle geheid op een stokje. Er wordt een mooi font gebruikt, het is alleen jammer dat het erg rafelig op het scherm over komt, zoals @Anne H Ziggo (de H is er ook bij gekomen 🙂 )terecht schrijft, "Ik heb de leesbaarheid (antialiasing) voor Safari browsers aangepast" iets wat (voor mij) nog wat aandacht nodig heeft. Wat ik zeker deze week ga proberen, is om een gewoon HD scherm aan te sluiten en kijken of ik verschil zie.

Misschien nog een klein dingetje. Het mysterie van het verdwenen Apenstaartje-| [color=orange]@[/color] Ik denk/dacht handig voor nieuwkomers bij de Community. Verder ziet het er stak en overzichtelijk uit. Mijn complimenten...Maar is 'Pluis' verder. 🔶 O...ja, misschien zouden de Emoji's ook een "FLAT" Upgrade kunnen krijgen.
Reputatie 2
Badge
ziet er mooi en strak uit
Reputatie 4
Ik wordt wel horendol van die mailtjes die ik meerdere keren per dag krijg dat er een nieuw topic is gestart.
Reputatie 7
Badge +25
Ik wordt wel horendol van die mailtjes die ik meerdere keren per dag krijg dat er een nieuw topic is gestart.
Dat kun je uitzetten, dan krijg je geen mailtjes meer.
Reputatie 4
Badge +1
Het lettertype ziet er niet zo fraai uit op een grote 4K monitor. Alsof ie wat korrelig wordt en niet goed gerendered kan worden? Verder vind ik de stijl heel mooi, lekker fris!
Reputatie 5
Badge +3
Ik mis per rubriek eigenlijk wel de info regel van de laatste post met onderwerp/datum/tijd en poster. Dit gaf altijd een snelle indicatie of er uberhaupt wat nieuws te vinden was binnen die rubriek. En door er op te klikken zat je ook gelijk in het onderwerp.

Voor de rest, prima donna!
Het lettertype ziet er niet zo fraai uit op een grote 4K monitor. Alsof ie wat korrelig wordt en niet goed gerendered kan worden? Verder vind ik de stijl heel mooi, lekker fris!

Inderdaad @Smits360, dat had ik ook al gemeld in deze post, daarom ben ik blij dat er meerderen meldingen komen over 'smoezelige' letters (Fonts) op een 4K scherm.
Reputatie 4
Badge +4

Volgens mij krijg je alleen een mail als er een reactie in een topic wordt geplaatst waar je zelf ook hebt gereageerd.
Reputatie 5
Badge +6
Over het uiterlijk en de bediening heb ik niet veel aan te merken, oranje is zeker niet mijn favoriete kleur, maar ja...
Wat ik wel steeds storender vindt zijn de prestaties van de site.
Niets gebeurd meer onder de 4 seconden na een klik....😥
En dan niet alleen thuis, via WiFi, Ziggo enzo maar ook op het werk waar de dunste pijp de 100 Mbit naar de werkplek is, daarboven is alles glas van 1 Gb tot 10 Gb via Surfnet 5 naar AMS-IX.
Mooi smoelwerk is wat waard maar performance en gebruikerservaring vindt ik maar een 5.5 waard...

gr, Henno
Reputatie 7
Badge +35
Ik kreeg gister en vandaag vaak een Bad request, cookies to large, cookies verwijderen lost dit, maar cookies verwijderen lijkt steeds vaker te moeten gebeuren om de diverse problemen van deze website op te lossen.

Reputatie 4

Ik wordt wel horendol van die mailtjes die ik meerdere keren per dag krijg dat er een nieuw topic is gestart.Volgens mij krijg je alleen een mail als er een reactie in een topic wordt geplaatst waar je zelf ook hebt gereageerd.

Nee dus, nieuw gestarte topics.
Maar ik zoek wel verder naar een oplossing want de optie uitzetten kom ik nergens tegen.
Ik kreeg gister en vandaag vaak een Bad request, cookies to large, cookies verwijderen lost dit, maar cookies verwijderen lijkt steeds vaker te moeten gebeuren om de diverse problemen van deze website op te lossen.

Misschien Cache legen @Be rt ?
Reputatie 7

Ik wordt wel horendol van die mailtjes die ik meerdere keren per dag krijg dat er een nieuw topic is gestart.Volgens mij krijg je alleen een mail als er een reactie in een topic wordt geplaatst waar je zelf ook hebt gereageerd.
Nee dus, nieuw gestarte topics.
Maar ik zoek wel verder naar een oplossing want de optie uitzetten kom ik nergens tegen.

Bij de categorie waar je notificaties van nieuw gestarte topic krijgt kun je je afmelden via de knop Afmelden. Soms istie wit/oranje, zoals hierboven in plaatje, soms istie oranje/wit.
Reputatie 7
Badge +35
@Smid70 Geen mail meer van de Ziggo community meer ontvangen?

Klik op je avatar recht bovenin de pagina.
Klik hierna op: Profielinstellingen
Onder het woord: Profielinstellingen klik je op Instellingen.
Nu zie je een lijst me instel mogelijkheden en die kun je aanpassen:

Of klik op deze link, dan ben je in één keer op de instellingen pagina:
https://community.ziggo.nl/settings/general

Ontvang updates van jouw favorieten
Ja
Nee X

Voeg topic toe aan mijn favorieten als ik reageer
Ja
Nee X
Reputatie 7
Er staat nu al een tijdje een keurig balkje met de tekst 'De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?'
Kan deze balk misschien ook worden gebruikt voor het melden van een landelijke storing, nu komen er diverse topics voorbij met vragen mbt Replay.
Desnoods ook zo'n balkje op Ziggo.nl, niet iedereen kijkt meteen bij storingen,
Reputatie 6
Badge +10
@mguzz Precies!
Daar zou dat balkje echt ideaal voor zijn!
Zie je meteen wat er mis is, nu vraagt iedereen zich het zelfde af en Ziggo zwijgt in alle talen.
Reputatie 7
Er staat nu al een tijdje een keurig balkje met de tekst 'De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?'
Kan deze balk misschien ook worden gebruikt voor het melden van een landelijke storing, nu komen er diverse topics voorbij met vragen mbt Replay.
Desnoods ook zo'n balkje op Ziggo.nl, niet iedereen kijkt meteen bij storingen,

Volgens mij was dit ook de bedoeling. Maar ja, net nieuwe community lay-out en dan ook gelijk een grote storing. Alles moet even wennen waarschijnlijk 😀😉
Wat is er allemaal veranderd? Nou de snelheid iig niet, wat een stroop site. Duurt vaak eeuwig voordat er iets opent, en soms nog meldingen dat de pagina
niet bestaat of verplaatst is. Die draait volgens mij op een oude mailserver.
Mijn complimenten. Het ziet er strak uit.
"En waarom in meerdere talen?" Makkelijk toch voor al die studenten en werknemers uit het buitenland om te zien wat er gebeurd?

Nu wil ik hier verder niet over in discussie gaan @Be rt 😥 Maar we wonen in Nederland. In Spanje gaan ze voor de vele Pensionado's het opstartscherm ook niet in 7 talen weergeven, sterker.... In Spanje en ook Duitsland word alles na gesynchroniseerd. 🤔
Reputatie 7
Badge +35
Nederland is altijd zeer internationaal geweest en dat heeft het volgende resultaat opgeleverd: https://www.businessinsider.nl/dit-zijn-de-19-stabielste-efficientste-en-meest-open-economieen-ter-wereld-nederland-staat-heel-hoog

Dit zijn de 19 meest stabiele, efficiënte en open economieën ter wereld.

2. Nederland — Met een nominaal BNP van iets meer dan 738 miljard euro met slechts 17 miljoen inwoners stijgt Nederland ver boven zijn gewicht uit. Het idee van een aandelenmarkt zoals we dat tegenwoordig kennen is aan het begin van de 17e eeuw voor het eerst in Nederland ontwikkeld.