Sticky

De Community moderators: dit kan je van ons verwachten


Reputatie 7
We hebben voor jullie natuurlijk de huisregels opgesteld, waarin we aangeven wat we van de Community gebruikers verwachten. Maar wat kunnen jullie eigenlijk van ons verwachten? Hierbij een korte uitleg over de rol van de moderator en onze aanwezigheid op de Community.

Hoe herken ik een moderator?
Je herkent ons aan onze gebruikersnaam hier. Dat is altijd onze voornaam + Ziggo.

Wat is een moderator?
Binnen de Community hebben wij verschillende rollen die we zo veel mogelijk combineren.
We zijn bewakers, om ervoor te zorgen dat huisregels worden nageleefd en de sfeer goed blijft. We zijn gastheer/gastvrouw, zodat iedereen zich welkom voelt en een gesprek kan beginnen. We zijn natuurlijk ook service medewerkers en zorgen ervoor dat dat iedereen de juiste hulp krijgt. En bovenal zijn we content managers en is ons doel dat je hier gemakkelijke alle informatie vindt die je nodig hebt.
De Community is een waardevolle kennisbron en dat houden we graag zo.

Wat doen we dan met de topics?
- We lezen alle topics.
- Waar nodig passen we titels aan.
- Indien nodig verplaatsen we topics naar de juiste categorie.
- Dubbele topics sluiten we.
- We vergroten de vindbaarheid door bijvoorbeeld het toevoegen van tags.
- We markeren de beste antwoorden, zodat deze direct opvallen.
- Nuttige antwoorden lichten we uit, zodat deze snel zichtbaar zijn.
- Nuttige topics sticky maken, zodat deze meer opvallen.
- De huisregels naleven en waar nodig zaken aanpassen.
- Signaleren welke informatie nodig is.
- Op basis van dit signaleren pro-actief topics schrijven met de informatie.
- Topics up-to-date houden, activeren, sluiten en archiveren.

En producttesten!
Heel belangrijk en zeker iets wat niet vergeten mag worden: de Ziggo moderators zijn ook actief bij het testen van (nieuwe) producten.
We hebben een enorm klantpanel dat enthousiast helpt bij het testen en verbeteren van onze producten. Met hun bijdrage worden bugs snel gevonden en verbeteren we onze diensten. Top!
Wil je meer weten over de tests of zou je misschien zelf ook wel eens mee willen doen? Kijk dan eens in dit topic!

Klant-helpt-klant vs. service
In essentie is de Community een plek waar klanten elkaar helpen en met elkaar in gesprek gaan. Wij bieden service door je te verwijzen naar nuttige topics of naar een andere gebruiker die de gouden tip misschien wel heeft. We praten mee in de topics en zorgen voor de juistheid van de informatie. Zo willen we stimuleren dat iedereen zijn kennis blijft delen en actief aanwezig wil zijn/blijven in de topics. Waar specifieke hulp vanuit Ziggo zelf nodig is, springen wij natuurlijk bij.

Dus we zijn geen klantenservice?
Als de topics op de Community en andere gebruikers je niet verder kunnen helpen, zijn we er voor je. Als je gegevens nodig zijn, zullen we deze vragen in een privébericht. Let er hierbij op dat je ons alleen een privébericht kunt sturen, wanneer wij dit aangeven.

***aangepast door moderator***
Om de Community waardevol en prettig te houden, is het soms nodig om berichten te wijzigen, sluiten of te verwijderen. Dit doen we niet zonder een notitie in het topic of een bericht naar jou toe. In het topic ziet het er als volgt uit: ***aangepast door moderator [reden]***
Topics die niet meer relevant zijn voor de Community, verplaatsen we zonder overleg naar het archief. Deze topics zijn dan niet meer te benaderen. Dit doen we om een nuttige omgeving te behouden met een ‘opgeruimd staat netjes’ houding.

Dat was het in een notendop ? Heb je nog een vraag/opmerking/tip voor ons? We horen het graag van je!

Het Ziggo moderator team

Meer handige topics over de Ziggo Community:
- Huisregels
- Registreren
- Zoeken naar topics
- Een eigen topic aanmaken
- Een reactie plaatsen
- Je profiel aanpassen
- Foto of video toevoegen in topic/reactie
- Poll aanmaken
- Beste antwoord markeren
- Ik wil anderen waardering geven
- Privéberichten

** aangepast op 15-03-2018 **

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Lycke Ziggo,
bedankt voor de uitleg, maar voor de vaste kern onder ons was dit al wel duidelijk, maar voor de nieuwkomers een duidelijke aanvulling.
Ik blijf nog wel met één kernvraag zitten, die ik ooit eens eerder gesteld heb, maar nooit antwoord op heb gekregen:
Er is een hele ploeg moderatoren, die ieder op zijn/haar gebied/specialisme reageert, maar doen jullie dat naast jullie eigenlijke werk erbij of is het voor alle moderatoren een dagtaak om het forum in de lucht te houden.
Logischerwijs lijkt het mij dat jullie dat er bij doen, anders zou het een vreselijk duur forum worden voor Ziggo.
Wat me dan wel leuk lijkt om te weten, wat dan jullie eigenlijke beroep is binnen Ziggo en wat dat beroep in de praktijk inhoudt.
Reputatie 7
@N.N. Graag gedaan!
Om je vraag te beantwoorden: dit wisselt. Een aantal moderators werkt volledig op de Community en een aantal deels.
De andere werkstromen waarop (een aantal) moderators actief is zijn bijvoorbeeld social media (webcare), chat, mail of telefonische klantcontact. Heel divers, dus!
Reputatie 7
Badge +25
Lycke Ziggo schreef:

@N.N. Graag gedaan!
Om je vraag te beantwoorden: dit wisselt. Een aantal moderators werkt volledig op de Community en een aantal deels.
De andere werkstromen waarop (een aantal) moderators actief is zijn bijvoorbeeld social media (webcare), chat, mail of telefonische klantcontact. Heel divers, dus!


Duidelijk, bedankt.
Reputatie 7
Badge +16
Zeer goed verhaal @Lycke Ziggo en absoluut duidelijk. Ik twijfel alleen wel aan het 'feit' dat alle topics zouden worden gelezen. Niet lullig bedoeld, maar er glipt best veel doorheen wat gezien had moeten worden.
Reputatie 7
Als je dat constateert, moet je dat zeker melden! Ik ben ervan overtuigd dat alle topics gelezen worden. Wel kan ik me voorstellen dat er soms niet gereageerd wordt, waar dit wel had gemoeten. Nogmaals; als je dit merkt mag je ons op de vingers tikken (of het gewoon vriendelijk vragen, natuurlijk 😉 )
Reputatie 7
Badge +16
Dank. Dan tik ik jullie wel vriendelijk op de vingers tijdens het vragen ... 😉
Hoi @Lycke Ziggo,

Zijn de moderators nu wel in het weekend aanwezig ???
Reputatie 7
Beeblebrox schreef:

Hoi @Lycke Ziggo,

Zijn de moderators nu wel in het weekend aanwezig ???



Klopt helemaal! Ook in de weekenden is er nu in elk geval 1 moderator per dag aanwezig 🙂
Oke, dat is geweldig. Fijne dag verder.
@Lycke Ziggo
Goed dat er ook iemand aktief is in het weekend.
Ik zie dat je er geen rustig zondagje van hebt gemaakt.
Zou moeten kunnen, toch?
Hulde, Han
Reputatie 3
Badge +2
Ik wou even vermelden dat de link in de eerste regel van het eerste bericht (de huisregels) niet werkt (levert "Helaas heb je geen toegang tot deze pagina." op)
Reputatie 7
Badge +31
@Shilka Dank voor je melding, daar kan @Lycke Ziggo naar kijken.

Deze link naar de huisregels werkt gelukkig wel: https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/de-ziggo-community-huisregels-25530
Reputatie 7
Badge +17
Shilka schreef:

Ik wou even vermelden dat de link in de eerste regel van het eerste bericht (de huisregels) niet werkt (levert "Helaas heb je geen toegang tot deze pagina." op)



Dit werkt gewoon bij mij.
Reputatie 7
Badge +31
@Steefb Die komt op zolder uit: https://community.ziggo.nl/community-zolder-75/huisregels-van-de-ziggo-community-295
Ik vermoed dat je daar niet op kunt komen, wij hebben geen trap naar de zolder.
Reputatie 3
Badge +2
Ik mag inderdaad niet op de zolder komen XD
Reputatie 7
Shilka schreef:

Ik wou even vermelden dat de link in de eerste regel van het eerste bericht (de huisregels) niet werkt (levert "Helaas heb je geen toegang tot deze pagina." op)



Oef, goeie. Ik heb het meteen aangepast. #LekkerBezig en bedankt 😃
Reputatie 3
Badge +2
Dan heb ik misschien nog iets om aan te passen @Lycke Ziggo 🙂

Dit is natuurlijk een prima sticky zo, alleen, nu staat het oude topic over precies hetzelfde onderwerp van Minke Ziggo van 26 Juni 2017 genaamd; 'Community moderators, wat doen ze eigenlijk?' ook hier bij de stickies.
(Zie: https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/community-moderators-wat-doen-ze-eigenlijk-19110 )

Aangezien dat topic over precies hetzelfde gaat, en schijnbaar niet meer ge-update wordt, moet die misschien van de sticky af of zelfs de zolder op? Wat je er precies mee doet laat ik natuurlijk aan jou over, maar zo als nu is het wel een beetje (letterlijk) dubbel. 🙂

EDIT: Zo, die stond binnen tien minuten na mijn bericht op zolder, vlot geregeld!

Reageer