Vraag

Vastlopen beeld etc. bij on demand tijdens afleveringen

Afgelopen week prima verhuisd naar mijn nieuwe woning. Ziggo aangesloten. Horizon Box aan TV in woonkamer, 2e horizon box in slaapkamer met Wifi verbonden. Werkt allemaal prima zolang ik normaal "live" TV kijk. Maar ja, wie kijkt er nog live tv tegenwoordig. Na een gesprek met Ziggo klantenservice over het installeren van een smartcard ( dat was eerst mijn plan ) kreeg ik een maand gratis Films en series XL aangeboden.

Erg vriendelijk van Ziggo, echter het werkt verschrikkelijk slecht. Vandaag meerdere keren in verschillende series en verschillende afleveringen vastgelopen omdat het geluid begint te storen of het beeld blijft hangen.

Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Ik dacht dat het misschien zou liggen aan de harde schijf die 97% vol zat, maar na het legen van de schijf blijven de problemen zich voordoen. Iemand hier een mogelijke oplossing voor? Zou graag nog genieten van mijn maandje gratis top series.

15 Reacties

Reputatie 3
Badge
timoe87 schreef:

Afgelopen week prima verhuisd naar mijn nieuwe woning. Ziggo aangesloten. Horizon Box aan TV in woonkamer, 2e horizon box in slaapkamer met Wifi verbonden. Werkt allemaal prima zolang ik normaal "live" TV kijk. Maar ja, wie kijkt er nog live tv tegenwoordig. Na een gesprek met Ziggo klantenservice over het installeren van een smartcard ( dat was eerst mijn plan ) kreeg ik een maand gratis Films en series XL aangeboden.

Erg vriendelijk van Ziggo, echter het werkt verschrikkelijk slecht. Vandaag meerdere keren in verschillende series en verschillende afleveringen vastgelopen omdat het geluid begint te storen of het beeld blijft hangen.

Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Ik dacht dat het misschien zou liggen aan de harde schijf die 97% vol zat, maar na het legen van de schijf blijven de problemen zich voordoen. Iemand hier een mogelijke oplossing voor? Zou graag nog genieten van mijn maandje gratis top series.

Wifi kan altijd een probleem geven door omliggende andere Wifi zenders, andere zenders en de afstand tussen zender en ontvanger.
Je kunt een Analyzer app downloaden op een telefoon, laptop of tablet om te kijken hoe in je omgeving andere zenders zich gedragen, op welk kanaal die zitten en op welk kanaal je Horizon box zit.
Nu kun je een kanaal zoeken en instellen op je box waar het minder druk is, met hoop ik een beter resultaat.
Badge
Aanvulling op reactie van Be rt:

Gebruik de wifi analyser op een apparaat dat 5ghz WiFi ondersteunt, de koppeling tussen Mediabox xl en extra xl gaat namelijk via de 5ghz band.
Mijn excuses. Mijn bericht was niet duidelijk.

Ik ervaar de problemen op de TV die direct gekoppeld is aan de grote Horizon box. Deze box is met COAX aan wandkast gekoppeld en met netwerkkabel aan modem gekoppeld. Er zou dus geen storing moeten kunnen optreden door de Wifi.

Overigens werkte gisteren ochtend alles prima, 's avonds was het weer mis. Kan het zijn dat het te maken heeft met drukte aan Ziggo server kant? Ik neem aan dat de on demand op basis van streaming zijn? Horizon box is helemaal leeg en zou dus voldoende ruimte moeten hebben om zijn werk te kunnen doen. Hopelijk weet iemand een oplossing...
Reputatie 3
Badge
timoe87 schreef:

Mijn excuses. Mijn bericht was niet duidelijk.

Ik ervaar de problemen op de TV die direct gekoppeld is aan de grote Horizon box. Deze box is met COAX aan wandkast gekoppeld en met netwerkkabel aan modem gekoppeld. Er zou dus geen storing moeten kunnen optreden door de Wifi.

Overigens werkte gisteren ochtend alles prima, 's avonds was het weer mis. Kan het zijn dat het te maken heeft met drukte aan Ziggo server kant? Ik neem aan dat de on demand op basis van streaming zijn? Horizon box is helemaal leeg en zou dus voldoende ruimte moeten hebben om zijn werk te kunnen doen. Hopelijk weet iemand een oplossing...

In welk gebied woon je? Oud Ziggo of oud UPC?
Oud Ziggo gebied, Den Haag.
Reputatie 3
Badge
Heb je je box in een thuisnetwerk?
Dit geeft op dit moment wat problemen, er wordt naar oplossingen gekeken.
Kun je eens proberen om de netwerkkaart uit de box te halen en te kijken of de problemen blijven bestaan?
nee, ik heb geen thuisnetwerk aangelegd. Wel heb ik dus een extra mediabox via wifi eraan hangen.

bedoel je dat ik de netwerkkabel uit de box moet halen?
Reputatie 3
Badge
Ja, dat bedoel ik, want deze heeft geen functie, begrijp ik.

Laat SVP ook even weten of deze info het juiste effect heeft opgeleverd?
Ok, ga ik vanavond proberen. Betekent dit dat de horizon box zelf als modem fungeert obv van de COAX?
Reputatie 3
Badge
timoe87 schreef:

Ok, ga ik vanavond proberen. Betekent dit dat de horizon box zelf als modem fungeert obv van de COAX?

Ik neem aan dat je een modem hebt en je de box niet gebruikt als wifi punt.
Behalve voor de verbinding met je 2e box.
De box krijgt zijn gegevens via een coax netwerk verbinding met Ziggo.
Jep. Ik heb

Wandkast gesplit naar
-modem
-horizon box

-modem geeft wifi netwerk aan telefoon/laptop etc.
-horizon box via 5 ghz verbinding met kleine extra horizon box.

modem is nu dus met netwerkkabel nog verbonden met horizon box, maar die trek ik er vanavond dan uit.
Reputatie 3
Badge
timoe87 schreef:

Jep. Ik heb

Wandkast gesplit naar
-modem
-horizon box

-modem geeft wifi netwerk aan telefoon/laptop etc.
-horizon box via 5 ghz verbinding met kleine extra horizon box.

modem is nu dus met netwerkkabel nog verbonden met horizon box, maar die trek ik er vanavond dan uit.

OK, succes gewenst, laat ook even weten SVP of het geholpen heeft, dan kunnen anderen ook van deze oplossing gebruik maken, met dank en vriendelijke groet.
Helaas, dit was niet de oplossing. Zonder netwerkkabel is het probleem er nog steeds. "Live" TV op perfecte kwaliteit, zodra ik een on demand serie start begint het geruis/gepiep/gestoor. Opvallend is: Netflix via de HB doet het ook foutloos.

Iemand nog een mogelijke oplossing? Ik heb ook automatisch schijfbeheer aangepast, zonder succes. Begin te vermoeden dat het aan de de ziggo capaciteit ligt voor wat betreft on demand streams. Films en Series XL maar gelijk opgezegd in ieder geval..
Het wordt erger, vanochtend deed ook de Live TV raar. Kreeg de melding geen abonnement te hebben op RTL4 en hoger.... Wat een gekut, denk dat ik deze zooi maar weer op ga zeggen.
Reputatie 3
Badge
Je bent net verhuist, begrijp ik.
Je hebt installatiegarantie van Ziggo.
Ik zou Ziggo bellen en daar een beroep op doen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P