Beantwoord

NAT type veranderen Playstation 4

Mijn zoon speelt Call of Duty en klaagt dat hij niet kan joinen bij vrienden. Met PS4 gebeld maar die ondersteunen dat niet. Vervolgens weer naar Ziggo gebeld en daar een doorverwijzing gekregen naar dit forum. Kan ik hier bij geholpen worden?

Mvg,
icon

Best beantwoord door level4 14 maart 2017, 15:24

Zoals de laatste schermafbeelding is weergegeven staat alles goed.
UPnP op "ENABLE", en daarna "Save Settings".

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 4
Badge
Welk nat-type wordt nu aangegeven ?

Nat type 2 (moderate) is het hoogst haalbare (meestal / dit hangt af van het gebruikte modem). Voor zover ik weet is Nat-Type 2 zonder beperkingen bruikbaar voor alle spellen, m.u.v. GTA.

Voorwaarde voor type-2 is dat in het Modem de uPnP functie is ingeschakeld, of handmatig portforwardings zijn aangemaakt richting de PS4.
level4 schreef:

Nat type 2 (moderate) is het hoogst haalbare (meestal / dit hangt af van het gebruikte modem). Voor zover ik weet is Nat-Type 2 zonder beperkingen bruikbaar voor alle spellen, m.u.v. GTA.

Voorwaarde voor type-2 is dat in het Modem de uPnP functie is ingeschakeld, of handmatig portforwardings zijn aangemaakt richting de PS4.

level4 schreef:

Bij CoD kan ik zien dat hij strict aangeeft maar wel NAT type 2. Het modem is een Cisco EPS3928. Er wordt ook dikwijls op de PS3 gespeeld, kan dat ook nog invloed hebben?
Reputatie 4
Badge
Dat snap ik eigenlijk niet..

Type2 = Moderate
Type3 = Strict

Een andere combinatie is (voort zover ik weet) niet mogelijk.. Maar wie weet :).

Hoe dan ook, zeker bij gebruik van meerdere playstations is uPnP vereist.
Schakel deze in op het modem, en herstart het modem.

Herstart hierna beide playstations, dit zou op beide dan minimaal Type2 moeten opleveren.
Ik begrijp je verhaal. Alleen moet ik weten hoe ik uPnP inschakel.
Reputatie 4
Badge
Apegape schreef:

Ik begrijp je verhaal. Alleen moet ik weten hoe ik uPnP inschakel.

http://screenshots.portforward.com/routers/Cisco/EPC3925/Administration_Management.jpg
Ik zie wat moet gebeuren. Ik kom helaas niet verder dan dit. Ik heb wel mn wachtwoord dus zou aanpassingen kunnen maken.

Reputatie 4
Badge
Zoals de laatste schermafbeelding is weergegeven staat alles goed.
UPnP op "ENABLE", en daarna "Save Settings".
Gelukt. NAT type open! Hartelijk dank voor je moeite.

mvg,
Reputatie 4
Badge
Top! :cool:

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$