Vraag

Zijn klanten nu Ziggo aan het voor financieren?

  • 4 februari 2020
  • 7 reacties
  • 1337 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

In december heeft na bijna een jaar klachten een monteur eindelijk ontdekt dat de huisaansluiting van Ziggo verzopen is. Helaas ontdek ik begin januari pas dat de monteur een foutje heeft gemaakt en worden de 140 euro aan monteurskosten in rekening gebracht. Gelijk bellen met Ziggo en krijg te horen dat dit niet meer gewijzigd kan worden op de factuur, en dat het bij de volgende factuur rechtgetrokken wordt. Pardon, Ziggo maakt een fout en kan dat niet rechtzetten en de kosten zijn voor de klant?

Helaas werkt het zo wel blijkbaar. Na doorverbonden te zijn met een collega kreeg ik de toezegging dat er een separate credit plaats zou vinden na betaling van de factuur aan Ziggo.  Ook beloften van een credit zijn niet nagekomen en nu wordt alsnog bij de volgende factuur dit gecorrigeerd, hopelijk. 

Mijn vertrouwen in Ziggo heeft hiermee een forse deuk opgelopen. Dusdanig dat ik zelfs overweeg om automatische incasso stop te zetten waarbij Ziggo dan maar losse facturen mag sturen, dan heb ik tenminste weer de regie over mijn eigen betalingen.

Wel is duidelijk dat wanneer glasvezel beschikbaar komt, het afscheid met Ziggo zeer nabij is. 

 


7 Reacties

Reputatie 7

Hoi @Wilko Gld 
Jeetje zeg, dat is wel heel vervelend en begrijpelijk dat je contact hebt opgenomen met Ziggo om het geld terug te vragen. Dit probleem met facturen en/of betalingen is niet alleen bij Ziggo het geval. Er zijn genoeg bedrijven waar je het eerst moet betalen en dat je het dan terug krijgt via een creditfactuur, als het fout is gegaan. Uiteraard is dat vervelend en zeker als het niet je eigen schuld is. Blijkbaar werkt het bij Ziggo ook zo :frowning2:

Ik zou, maar dat is mijn mening, niet je incasso stop zetten. Daar krijg je misschien alleen maar weer meer problemen mee en losse facturen is ook niet altijd je van het. Geef Ziggo het voordeel van een twijfel en ga er vanuit dat je hierna geen problemen meer hebt met je facturen. Het gaat tenslotte nu alleen om dit factuur en de volgende gaan zeker goed.

Wie weet komt het allemaal goed en hoef je dan ook niet uit te kijken naar glasvezel :wink: . Een Ziggo Community medewerker zal je bericht zo ie zo lezen en er nog antwoord op geven. Succes in ieder geval en ik hoop toch echt dat je verder wel tevreden bent.

Reputatie 7

Hey @Wilko Gld . Welkom hier. 

Wat een chaos zo, zeg. Heb je al gerommel met je diensten en signaal, moet je ook nog zo lang wachten op een terugbetaling. Dit moet anders kunnen. 

Ik zie dat er in totaal nu een vergoeding gemaakt is van 318,93 (280 en 38,93). Dit is echter na de incasso van januari van 208,55 geweest. 

 

Helaas; ook ik heb niet de mogelijkheid de vergoeding direct naar je over te maken. Niet omdat ik het niet wil, maar dit is helaas hoe de werkwijze momenteel is. Een tegoed wordt eerst met 1 of 2 facturen verrekend en pas dan wordt het bedrag dat eventueel over blijft, overgemaakt. 
Wat wel kan is dat je een incasso storneert, uiteraard. Mocht er dan nog een te betalen bedrag overblijven, kunnen we hier een betaalverzoek voor sturen. Op die manier betaal je dus niet “vooruit” om vervolgens (lang) te moeten wachten op terugbetaling. 

 

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie op je klantnummer. Het is een enorme wirwar van vergoedingen en notities van contacten. Ik zie dat er een vergoeding van 140 euro heeft plaatsgevonen op 6 januari en 10 minuten later nóg een vergoeding van 140 euro.  Heb je 2 keer gebeld om de kosten van de monteur te laten vergoeden? 

 

Reputatie 2
Badge

Hoi @Lycke Ziggo,

 

Bedankt voor je reactie. Er lopen al geruime tijd klachten over de kwaliteit van de diensten. Vanwege de aanhoudende problemen is er uiteindelijk ook geëscaleerd om zodoende een oplossing te forceren. Daarvoor is een vergoeding toegekend, maar niet van 280 euro.

Enige wat ik kan voorstellen is dat men wederom een fout heeft gemaakt. De monteurskosten bedragen 140 euro. En dat bedrag zou dus gecrediteerd moeten worden. Ik heb 1 keer gebeld waarbij ik in eerste instantie iemand aan de telefoon kreeg die er niets mee kon en die heeft mij daarna doorverbonden. Dat eerste gesprek staat ook niet geregistreerd in ons klantdossier. Ik neem trouwens aan dat je bedoelt dat er nu 2 creditnota's zijn aangemaakt.

Wat ik onacceptabel vind in de huidige werkwijze van Ziggo is dat men zonder enige vorm van overleg denkt te kunnen beschikken over geld van de klant. 

Dus als men nu teveel crediteert is dat echt aan eigen personeel te wijten. Maar geen nood, dan trekken we dat in maart wel weer recht.........

Reputatie 7

Raar. Ik zie het bedrag inderdaad 2 keer vergoed, (2 keer 140), door 2 verschillende medewerkers, zo'n 10 minuten na elkaar. Daarnaast dan nog een vergoeding van 38,93 2 dagen later. Als garantieregeling. 

Tjah, laten we dit maar een vergissing van Ziggo in jouw voordeel noemen. Zo te horen heb je er genoeg gedoe aan gehad, dus een foutje in je voordeel mag nu ook wel eens :sweat_smile:

Reputatie 7

Nou, dan mag TS Ziggo wel bedanken. 
Misschien ook leuk voor Ziggo om het eens andersom te horen :wink::blush:

Reputatie 7
Badge +14

Wat ik verder mis in het verhaal @Wilko Gld  is die kabel al vervangen ? en je storing opgelost ? 

Reputatie 2
Badge

Hoi @Ronihd, men heeft in januari de kabel vervangen. Ondanks een paar heftige regenbuien blijft het beeld nu helder en valt internet niet meer weg.

 

Reageer