EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Ziggo presteert beter dan KPN

Als verder niemand zulk nieuws hier schrijft, dan doe ik het wel :joy::rofl:
Krijg vast veel commentaar op dit geweldige artikel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Met spanning werd gewacht op de kwartaalcijfers van de Nederlandse joint venture VodafoneZiggo. Belangrijkste vraag: zijn veel klanten naar concurrenten als KPN en T-Mobile overgestapt.

Waar KPN in het tweede kwartaal het aantal klanten en verkochte abonnementen – door prijsverhogingen en het afstoten van de merknaam Telfort – sterk zag dalen, is dat bij VodafoneZiggo anders. Het bedrijfsonderdeel Ziggo presteerde zelfs heel goed.

Meer lezen over dit geweldige artikel, kijk hier:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-presteert-beter-dan-kpn-mediabox-next-speelt-belangrijke-rol/
7 Reacties 7
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
Ja Ziggo is ten aanzien van de wedloop met andere aanbieders nog steeds koploper. Onderdeel is de verbeterde mediabox Next die een stuk stabieler is (opnames), sneller (menu) en energie zuiniger. Echter hangen er nog heel veel issues aan deze box waaronder de beeldkwaliteit, ondertiteling en audio performance. Niet de minsten dus wanneer we over video/ audio transport praten. Vele abonnees maken zich, terecht(?), zorgen over juist die beeldkwaliteit. En boze tongen beweren dat de in steeds nauwere, gebruikte, bandbreedte van deze videostreams e.e.a. niet te goede komen. Mijn boze tong sluit zich hierbij aan.
Het grote voordeel dat Ziggo, momenteel, heeft is zeker de hoge internetsnelheden die zij aanbieden. En volgens mij is dat juist het verschil met andere providers.
Dus Ziggo doet het goed bij het overgrote deel van de B.V. Nederland.
Ik heb geen idee hoe lang dat gaat duren. Ik hoop voor Ziggo heel lang maar betwijfel dit.
Ook al zou Ziggo heel veel willen, ze blijven, als een soort halve dochteronderneming, afhankelijk van Liberty Global. Want die besluiten over de kwaliteit van uw TV beleving die u in uw Hollandse huiskamer binnen krijgt. En daar heeft KPN namelijk weer geen last van.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Zal het opschorten / stagneren van de uitrol van glasvezel KPN "opbreken"? Wellicht verkeerde zuinigheid.
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
DennyW zou best kunnen. Of ze wachten gewoon af wat er beslist wordt over het delen en wat dat moet gaan kosten. We praten namelijk bij KPN tot glasvezel aan de deur!
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Condor1960 wrote:
DennyW zou best kunnen. Of ze wachten gewoon af wat er beslist wordt over het delen en wat dat moet gaan kosten.

Het zal in ieder geval voor de consument nooit goedkoper worden. :relaxed:
kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Condor1960 glasvezel tot aan de deur dat klopt wij hadden het voor we terug keerde naar ziggo, en ik moet wel zeggen dat ziggo veel stabieler is met hun internet snelheid dan kpn.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Vergeet de uitrol van VDSL niet. Voor sommige klanten, toch wel een mogelijkheid om over te kunnen stappen. Met alleen ADSL+ beschikbaar, was dat eigenlijk geen optie.
Bij mij ineens vrij snel achter elkaar VDSL en binnenkort Glasvezel.
Weet nog steeds niet wat de beweegredenen zijn van het KPN-beleid rond VDSL versus Glasvezel. Het lijkt nogal te zwabberen in de loop der tijd.

Dat glasvezel instabieler zou zijn, hoor ik van op, maar weet daar verder geen details over uit de praktijk. Technisch hoeft dit niet nodig te zijn.

Wat ongenoemd bleef is de symmetrische snelheid bij glasvezel.
Dat kan een uitkomst zijn voor bv thuiswerkers via de Cloud en concurrentie opleveren met de huidige mogelijkheden van Ziggo.
Concurrentie is goed en houdt de prijzen laag. Helaas is Ziggo vaak nog de enige optie voor een Internetverbindng met een fatsoenlijke snelheid.

VDSL bleek voor mij qua max speed (circa 100/10) niet interessant genoeg. Zodra er Glasvezel is aangesloten, ga ik nog eens overwegen. Verder tevreden genoeg over Ziggo om meteen al aan overstappen te denken.
kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
hanh ik denk ook niet dat het aan de aansluiting ligt dat de snelheid instabieler is naar mijn ervaring, maar dat het aan de experiabox ligt die hun leveren. Het is een bekend probleem dat de wifi van dat ding bij het ene model wel goed is, en bij het andere model niet goed is net als bij de connectbox word deze gemaakt door verschillende fabrikanten.
Ik heb het zelfs gehad dat een kobo e-reader vast liep tijdens het update proces, en met een experiabox van de andere fabrikant had die daar geen last van.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic