Ziggo moet kabel openstellen

• 28 september 2018
  • 42 Reacties
  • 3236x Bekeken

Toon eerste bericht

42 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Ja dat merk je ook duidelijk als KPN een storing heeft dat ook T-Mobile eruit ligt omdat het in feite fake-concurrentie is.

Wat is er fake aan concurrentie bij een (hardware) storing is?

Van Dale:
Concurrentie: De onderlinge wedijver tussen ondernemingen. Hevige concurrentiestrijd kan er uiteindelijk toe leiden dat slechts één aanbieder overblijft (monopolie) zodat van concurrentie geen sprake meer is.
Reputatie 5
Badge +2
@Nick999 VodafoneZiggo CEO heeft toegegeven dat ze bang zijn klanten te verliezen als de kabel eenmaal open is.. en ja.. dat gaat zeker gebeuren.. zodra T beschikbaar is... ben ik weg bij Ziggo..
Op de 1 of andere manier klinkt het open stellen van het kabelnetwerk voor mij als een nogal onzalig idee....
Volgens mij gaan wij daar, als gebruiker, helemaal niet zo blij van worden.
Allemaal bedrijven die dat kabelnetwerk opgaan en daar, technisch gezien, geen enkel verstand van hebben....bovendien....wat worden wij als consument daar nou beter van? Die bedrijven zullen, voorlopig, 1-op-1 de pakketten van Ziggo moeten doorverkopen en dat gaat heus niet goedkoper worden dan Ziggo zelf, voorlopig is het toch allemaal Wholesale, pas als Ziggo Docsis 3.1 uitrolt kan daar wat in veranderen.
Hier gaat niemand blij van worden....
Reputatie 5
Badge +2
@Davey.D Ik ben anders nooit tevreden geweest over Ziggo... het enige waar Ziggo goed in is, is het leveren van prut diensten, het leveren van decoders die nog trager zijn dan een oma in een rolator, liegen tegen klanten terwijl jij ze erop wijst dat het leugens zijn.. maar wel de prijzen verhogen onder het mom van 'je kan overstappen'... wordt dat in 2019 eindelijk mogelijk door het ACM.. wat doet Ziggo dan?
Juist... gaat rechtszaken voeren... echt.. hoe laag is Ziggo dan wel niet?
Ik ben btw trots dat ik nooit voor Ziggo heb gewerkt, want je moet dan er tegen kunnen dat je klanten misleid... hoe kan je dan met jezelf leven vraag ik mij af...
Reputatie 7
Badge +16
@vasco_nl Met Fake bedoel ik dat mensen denken dat ze naar een andere aanbieder overstappen, maar in feite bij dezelfde aanbieder blijven alleen onder een andere naam. Bv KPN, Telfort, Simyo, XS4All...
Allemaal bedrijven die zijn opgekocht door KPN en dus helemaal geen concurrentie meer zijn.
Je zou dus kunnen stellen dat als Ziggo slim is, ze gewoon ook 5 verschillende dochterproviders gaan opzetten die via de kabel gaan werken. Zelfde netwerk, zelfde provider, alleen andere naamsticker. Klant ook weer blij toch?🙄

@donnerd Wat zal jij een zwaar leven hebben dan. Er is vrijwel geen enkel bedrijf wat klanten niet in mindere of meerdere mate "misleidt"
Hoe vaak ik van KPN al geen schitterende aanbieding in de bus heb gehad voor internet voor een lage prijs en snelheden tot wel 100 Mbit... (inderdaad tot wel, want als ik echt ga zoeken op de site dan is 29 Mbit het maximaal haalbare op mijn adres. Maar daar wordt, ondanks dat de reclame aan mij geadresseerd is, wijselijk niet over gerept)
Een auto zou ik ook beslist niet kopen als ik jou was, want 90% van de fabrikanten liegt over verbruik, emissie actieradius etc. En dan heb ik het niet eens over gebruikte auto's die altijd perfect onderhouden zijn, grotendeels binnen hebben gestaan of van een oud vrouwtje zijn geweest. 😂

Wat er op de kabel straks gewoon gaat gebeuren is dat Ziggo aan mensen een pakket A aanbiedt en beheert, vervolgens dit pakket ook doorverkoopt aan een concurrent (want infrastructuur laat weinig ruimte voor eigen servers etc) en die concurrent verkoop vervolgens datzelfde pakket, alleen dan onder eigen naam. Verder verandert er niks. Wijkstoringen zorgen nog steeds voor problemen, zowel bij Ziggo maar ook bij alle concurrenten en ook binnenhuisbekabeling zal nog net zo vaak voor problemen blijven zorgen, met dat verschil dat er in geval van een concurrent, geen ervaren Ziggo monteurs meer komen maar eigen personeel van die concurrent of zzp-ers,met een waarschijnlijk even laag kennisniveau van HF etc.
Reputatie 4
Badge +3
Hoe vaak ik van KPN al geen schitterende aanbieding in de bus heb gehad voor internet voor een lage prijs en snelheden tot wel 100 Mbit... (inderdaad tot wel, want als ik echt ga zoeken op de site dan is 29 Mbit het maximaal haalbare op mijn adres. Maar daar wordt, ondanks dat de reclame aan mij geadresseerd is, wijselijk niet over gerept)...

En hiermee haal je direct aan waarom de kabel open moet, er is nu geen keuze/concurrentie mogelijk. Ook bij ons maximaal 27mbit tot aan de voordeur met DSL dus wil je wat meer dan blijft Ziggo als enige over wanneer er ook geen glas tot je voordeur ligt.

In het begin zal het zeker starten met whole sale maar ik verwacht toch later ook internet only aanbieders op de kabel en dan wordt het voor ons en de toekomstige klanten, de jeugd die nauwelijks nog live TV kijkt, pas echt interessant. Waarom gedwongen 20 euro aan basis TV pakket betalen als je dat toch niet gebruikt.

Helaas was er geen keuze want met internet only DSL heb je niet meer dan 27mbit bij je voordeur over. Allicht wordt Ziggo zelf ook eens wakker en gaan ze eindelijk aan de slag met modern worden en met de tijd mee. Wacht het geduldig af.
Reputatie 5
Badge +2
@Nick999 Ziggo doet dat harder dan andere bedrijven... voorbeeld.. vraag je waarom Netflix niet meer doet op de extra XL decoder... dan zegt Ziggo dat het niet goed werkt en bezig is te fixen; ONZIN.
Vraag je waarom de XL decoder niet meer te bestellen is, dan zegt Ziggo; 'Leveringsproblemen'... Samsung heeft met al hun fabrieken 0% storingen... dus ook weer ONZIN...
Ziggo beweerd nog steeds dat Ziggo Sport (kanaal 14) gratis is... ONZIN...
Bij prijsverhogingen is het de inflatie.. ONZIN... de prijzen gaan hoger dan de inflatie qua procenten gaan...
Oja.. de Ziggo monteurs? Die worden EXTERN ingehuurd... dus werken niet letterlijk voor Ziggo... meerdere monteurs hebben dit aan mij bevestigd...
en hoevaak heeft Ziggo wel niet gemeld met bijvoorbeeld de Apple TV app bezig te zijn.. al meer dan 2 jaar.. zogenaamd dan.. want die komt er NIET... waarom? Ziggo dwingt je zo hun slechte producten te gebruiken die veel te veel vragen van de hardware...
btw... T-Mobile werkt weer op IPTV niveau.. dat wilt dus zeggen.. internet streams.... en dan kan je makkelijk een heel ander pakket aanbieden.. en zo ervaren zijn die monteurs ook niet... en dat je bij bijvoorbeeld T een T-Mobile monteur krijgt is meer dan LOGISCH... en alsof die geen ervaring op hebben kunnen doen...
ziggo kabel in huis schijnt ook gestoord te worden door 4G-netwerk: daarom storingsgevoelig en kontaktdozen enz goed inpakken...
waarom geen kabelloos ziggo binnenshuis?
Reputatie 7
Badge +26
EINDELIJK moet Ziggo hun netwerk openstellen van het ACM, al gaat Ziggo betreurenswaardig met een smoes die NIETS waard is in beroep..

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kabel-ziggo-niet-voor-2020-open-voor-concurrenten/

Maar eerst moet het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) uitspraak doen in een beroepsprocedure die VodafoneZiggo tegen het WFA-besluit, dat het openstellen van het kabelnetwerk effectief maakt, van Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft ingesteld. In deze beroepsprocedure heeft vrijdag 12 juli de hoorzitting plaatsgevonden. CBb doet uiterlijk 4 oktober uitspraak. Mocht CBb de bezwaren van VodafoneZiggo gegrond vinden dan blijft het kabelnetwerk van Ziggo voorlopig voor concurrenten ontoegankelijk.
Reputatie 7
Badge +35
En dan moet de Europese commissie nog een uitspraak doen over wat ze precies bedoelen met een vrije toegang.

Is achter een kaal modem / modem in bridge met een eigen router ook een vrije toegang?
Of is een vrije toegang alleen een Abonnee Overname Punt waar je een eigen modem/router op moet kunnen aansluiten.
Reputatie 5
Badge +3
En dan moet de Europese commissie nog een uitspraak doen over wat ze precies bedoelen met een vrije toegang.

Is achter een kaal modem / modem in bridge met een eigen router ook een vrije toegang?
Of is een vrije toegang alleen een Abonnee Overname Punt waar je een eigen modem/router op moet kunnen aansluiten.

Ah, daar is ie weer! De vrije modem/router keuze.

Ik zelf vind een geheel eigen modem het meest aantrekkelijk. Maar dat zal ziggo, vooral vanwege beheer- en (vermeende?) beschikbaarheidsredenen, anders over denken.

Ziggo modem in bridge in en eigen router is minder. Dan moeten er namelijk 2 dozen gemaakt/aangeschaft worden, en die 2 dozen staan continue te spinnen, terwijl het met 1 ook heel goed kan. Niet goed voor onze planeet!

Momenteel is het overigens geen van beide omdat ziggo bij bridge IPv6 laat vervallen. En de ACM staat er maar glazig naar te kijken....

CIao,
Jbr
Reputatie 7
Badge +25

Ziggo modem in bridge in en eigen router is minder. Dan moeten er namelijk 2 dozen gemaakt/aangeschaft worden, en die 2 dozen staan continue te spinnen, terwijl het met 1 ook heel goed kan. Niet goed voor onze planeet!

En waar ligt de schuld dan? Bij Ziggo die een modem-router combinatie aanbiedt, of bij die eigenzinnige consument die perse een eigen router of modem wil hebben? Overigens is het aantal dat dat zou willen naar mijn mening zeer beperkt. De invloed op de planeet zal wel meevallen, maar alle beetjes helpen.
Reputatie 7
Badge +16
Als je echt aan het millieu wil denken kunnen ze beter een wet aannemen die mensen verplicht om hun auto te delen met de rest va de straat, Al denk ik dan dat de mensen zelf ineens in beroep gaan...😁
Badge +11

En waar ligt de schuld dan? Bij Ziggo die een modem-router combinatie aanbiedt, of bij die eigenzinnige consument die perse een eigen router of modem wil hebben? Overigens is het aantal dat dat zou willen naar mijn mening zeer beperkt. De invloed op de planeet zal wel meevallen, maar alle beetjes helpen.

Hoezo eigenzinnig? Dat klinkt alsof dat maar vervelende klanten zijn, die weigeren de one-size-fits-all Connectbox te slikken. Je spreekt zelfs over waar de "schuld" ligt....

De redenen om voor een eigen modem-only, of bridge te gaan zijn legio. Omdat je gewoon een stabiele kwaliteitsrouter wilt, met een firewall die volledig configureerbaar is, en poorten kan openzetten die jij wil, die met een eigen DNS uit de voeten kan, die met VLANs uit de voeten kan, en noem maar op. Dat heeft niks met eigenzinnig te maken maar gewoon met redelijke wensen wat betreft kwaliteit en functionaliteit, die de huidige Ziggo apparatuur nu niet levert.
Het aantal mensen die dit graag wil kon wel eens hoger liggen dan jij denkt. Hoe moeilijk kan het zijn een modem-only device te leveren voor klanten die dat wensen. Dergelijke apparatuur is gewoon op de markt.
Reputatie 5
Badge +3
Als je echt aan het millieu wil denken kunnen ze beter een wet aannemen die mensen verplicht om hun auto te delen met de rest va de straat, Al denk ik dan dat de mensen zelf ineens in beroep gaan...😁

Nah, flauw. Het ene sluit het andere toch niet uit. Anders kunnen we overal mee stoppen qua zuinig aan doen. Alles helpt, zeker het feit dat er minder modems geproduceerd hoeven te worden....
Reputatie 5
Badge +3

Ziggo modem in bridge in en eigen router is minder. Dan moeten er namelijk 2 dozen gemaakt/aangeschaft worden, en die 2 dozen staan continue te spinnen, terwijl het met 1 ook heel goed kan. Niet goed voor onze planeet!En waar ligt de schuld dan? Bij Ziggo die een modem-router combinatie aanbiedt, of bij die eigenzinnige consument die perse een eigen router of modem wil hebben? Overigens is het aantal dat dat zou willen naar mijn mening zeer beperkt. De invloed op de planeet zal wel meevallen, maar alle beetjes helpen.

@Jan F.
Schuldvraag negeer ik maar even .... weinig relevant.

Uitgangspunt in de EU is daar waar dat kan vrije keuze en vrije handel mogelijk moet zijn, zodat iedereen zelf kan beslissen wat bij hem past.
Lijkt mij een prima en ook heel wijs uitgangspunt!

Dat ziggo dat anders wil zien snap ik wel... zij hebben er geen business-belang bij. Zij hebben als ultiem doel de aandeelhouders tevreden te houden....

Hoezo is het aantal zeer beperkt? Waar haal je dat vandaan vraag ik me dan af? Ziggo zegt namelijk ZELF:

"In Nederland gebruikt tussen 5 en 10% van de VodafoneZiggo klanten de bridge modus. Er is dus een kleine maar niet onaanzienlijke minderheid met de behoefte om zelf alternatieve apparatuur thuis te kunnen plaatsen. VodafoneZiggo vindt dat ze door de bridge modus ook goed in deze behoefte van de gebruikers voorziet."

in het document : "Beleidsonderzoek modemkeuze. Analyse consultatiereacties betreffende technische implicaties vrije modemkeuze" van 16-10-2018.

Kortom: het is zeker GEEN zeer beperkt aantal dat meer wil dan een product als de Arris connectbox (wat niet alleen een heel gelimiteerd, maar ook nog eens een heel slecht produkt is: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/overzicht-arris-connetbox-problemen-38258)

CIao,
Jbr
Dat Ziggo/Liberty Global een simpel doosje levert voor de gemiddelde klant, kan prima zijn.
Moet wel stabiel werken en een redelijke feauture set hebben, zdd je niet meteen moet overstappen naar een eigen Router.
Maar wat is er aan de hand?
  • feauture set te beperkt voor zeer voor de hand liggende dingen;
  • feauture set te groot voor dingen , die helemaal niet hoeven op een simpel kastje; Mac Filtering: het is er maar stelt niks voor; allemaal ballast die onderhouden zou moeten worden;
  • het ergste: werkt niet stabiel voor wat er aangeboden wordt.
Pfff. Schoenmaker blijf je bij je leest, denk ik dan. Er zijn bedrijven waarvoor Routers Core Business is. Stop ontwikkeling van matige produkten. Verzin iets anders. Zoals bv in Duitsland door Liberty Global 'dochter' UnityMedia met de FritzBox.

Sorry. Dit was even wat scherp.

Reageer