loek3000

Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Zeer slechte service van telefoniste, er word gewoon opgehangen, probleem : modem is na test tijd niet meer actief

Rond 11.00 plotseling geen internet meer. Ik heb het even afgewacht maar dacht toch even te gaan bellen. Ene "Milo" nam de telefoon op, alsof hij deze thuis opneemt. "Goedemiddag, je spreekt met Milo" (die 'j' maniertjes hoeft voor mij niet, maar dit terzijde)

Ik omschreef het probleem en "Milo" maakte al redelijk snel de conclusie dat ik de verkeerde modem heb opgestuurd na de testface, dit herhaalde hij later ook meerdere malen, een aanname waar hij zelfs op een gegeven ogenblik om moest lachen. (niet gepast)

Even ter goede orde:
Een tijd terug kreeg ik een mail dat de testface is afgelopen en dat ik een andere Mediabox zou opgestuurd krijgen EN een andere modem. De Mediabox kwam (beschadigd) maar géén modem, ik ging er dus vanuit dat ik de huidige modem moest blijven gebruiken die ik bij de test kreeg. Het was mij niet duidelijk dat ik de OUDE weer moest gebruiken. Ook Milo was daar niet duidelijk over, maar hij ging er dus wel gemakshalve vanuit dat ik de oude heb teruggestuurd.

Ik moest de serienummer doorgeven, wat ik gedaan heb, daarna melde hij mij dat hij dit moest bespreken, na enige tijd kwam hij hierop terug en vertelde mij dat hij een aanvraag heb gedaan om de serienummer te knopen aan een weer werkend internetverbinding, ik moest daar maar op wachten, tussen de 4 uur en 24 uur, met misschien het risico dat de aanvraag niet gehonoreerd zou worden...

Het irriteerde mij al eerder dat hij er dus vanuit ging dat ik de oude modem heb teruggestuurd en dat ik daar fout aan heb gedaan, meerdere keren mij niet liet uitspreken en mij niet wou begrijpen als ik het over plan B wou hebben, namelijk: het opsturen van een andere modem en dat ik deze dan weer terug zou sturen. Daar wou hij het niet over hebben, toen ik hem vroeg dat dit wel eens dagen kan duren, bevestigde hij dit. Ik vertelde dat het niet meer van deze tijd is dat je dagen zonder internet kan werken, nou 'dit moest ik gewoon maar afwachten' want hij had al genoeg voor mij gedaan.

Voorop gesteld Milo heeft wel degelijk voor mij gewerkt aangezien internet het nu weer doet, alleen vind ik het belachelijk dat ik in het ongewis word gehouden over plan B.

Sterker nog, hij vond het tijd worden het gesprek af te ronden, ik zei hem nog dat ik nog niet klaar was, 'nou ik wel, dus meer huppeldepup, dan wens ik u nog een fijne dag' zei hij, toen ik verder ging met mijn verhaal wat gewoon verder fatsoenlijk was en ik het wou hebben over plan B, herhaalde hij dat hij verder niets meer kon doen.. Ik zei hem ook dat ik het niet prettig vond dat hij me steeds niet liet uitspreken en dat ik de geboden 'eventuele' oplossing niet afdoende vond, alweer onderbrak hij mij en alweer herhaalde hij dat hij verder niets voor mij GAAT doen. Ik zei hem nog dat ik dit een reden kan vinden om bij Ziggo te vertrekken, dat boeide hem niet zoveel.

Het gesprek was op dat moment al niet goed meer en ik was heel ontevreden over het gesprek, dus ik vroeg zijn achternaam, maar dat weigerde hij, eenmaal dat gezegd hebbende hing hij doodleuk op.

Ik ben heel wat gewend en heb over het algemeen goede ervaringen met Ziggo, heb zelfs kennissen in Utrecht zo ver gekregen dat zij abonnee werden en dat dit? Dit is de 1ste keer dat er gewoon werd opgehangen terwijl ik nog aan het praten was.

Een tijdje geleden had ik ook al problemen met een beschadigd exemplaar van de mediabox, maar dat is uiteindelijk keurig opgelost.

Milo mag mij persoonlijk even terugbellen om zijn excuus aan te bieden, want dit kan niet, dat je zomaar de telefoon ophangt wanneer een klant met je in gesprek is. Het gesprek was op zich niet eens heftig, maar dan nog hoort er niet zomaar te worden opgehangen. Ik heb het gesprek opgenomen en kan dit desgewenst delen met een medewerker hier, ik heb daarvoor Milo's toestemming.

HEEL jammer dit.
6 Reacties 6
Verwijderd account
Niet van toepassing
loek3000

Dit klinkt echt niet goed. Dit is echt een gevalletje voor de Ziggo mods. Dit moet op een of andere manier op te lossen zijn. Dat je een slecht gevoel aan heb overgehouden begrijp ik misschien is er miscommunicatie opgetreden?. In ieder geval een Ziggo mod kan je gegevens nakijken wat er allemaal heeft afgespeeld. Heb je bij het maken van je profiel je postcode en huisnummer achtergelaten?. Zoniet update je profiel even zodat de Ziggo mods direct met je mee kunnen kijken wat het probleem is en voor een goede oplossing kunnen zorgdragen. Veel succes.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik leg dit bij een Ziggo moderator weg, zij kunnen zien wat aan actie mogelijk nog uitgezet moet worden ten aanzien van één en ander.
loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Eerlijk gezegd, vind ik dit wel zo tegenvallend dat ik al T-Mobile heb gebeld om glasvezel aan te vragen, het is omdat ze het op dit moment nog niet kunnen leveren maar wel vanaf 25 juli.

Tot aan gisteren was ik niet van plan ergens naartoe te gaan, maar aan iedereen die ik het vertel kijkt verbaast en vol ongeloof dat ik dit moest meemaken.

Orphanmountain nou dit WAS een communicatie per telefoon en ik was voornemens een normaal gesprek aan te gaan, maar als je continue wordt onderbroken en dat deze Milo steeds herhaald wat hij al 5 keer heeft verteld en je je als klant echt niet gehoord voelt, dan is de keuze deze tijd wat makkelijker.

En als ik dan de telefoniste spreek van T-Mobile van zonet, en daar 20 minuten mee spreek terwijl hij nog niets voor mij kan doen, maar vriendelijk blijft en mij adviseert wat het beste is, meedenkt en daarbij ook nog een goede kennis van zaken heeft, dan krab je je toch wel even achter de oren, zo kan het dus ook.

Maar nogmaals ik was niet van plan weg te gaan bij Ziggo, ik ben al jaren lid en zo ook kennissen en familie in Utrecht, maar dit kan ik hun ook niet goed meer uitleggen. En voor mijzelf? Ach, het is een incident, alleen had ik nu toch wel enige actie verwacht om dit recht te zetten en ook dit laat op zich wachten. Ik ga ervan uit dat zijn meerdere ten plaatse dit gesprek ook deels heeft opgevangen, maar dit kan ik mis hebben.

Nog steeds vind ik het jammer, liever alles bij het oude laten, maar dit heeft mij wel nét over de streep getrokken en ik denk dat dit voor veel klanten geldt.
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
loek3000
Niet om de azijnplasser van de week te zijn hoor, maar straks zit je bij T-mobile, en dan heb je een probleem en krijg je wellicht ook zo een botte beer of berin aan de lijn. Ga je dan weer weg?
Ik snap je emotie hoor, ik zou er ook werk van maken, maar uiteindelijk moet je wel even kijken naar de kosten/kwaliteit van je producten en je niet laten leiden door een slechte ervaring. Maar als kosten/baten bij T-mobile beter zijn, tsja dan doet zo een helpdesk medewerker ziggo geen plezier.
loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Babbel Nee ik ben wel wat gewend en dit is ook niet de 1ste keer dat ik teleurgesteld ben, ik ben me er ook van bewust dat dit een incident is, maar nu ook, er komt geen reactie van iemand van Ziggo, geen enkele, dit is wel eens anders geweest.

Ik wou in principe niet weg en ben dat ook nog niet, maar er moet wel iets gebeuren wil ik blijven.

T-Mobile vind ik ook niet de beste keuze, maar het is wel glasvezel, iets wat ik al langere tijd wou hebben en dat kost me ook een stuk minder (ik hoef in principe alleen internet)

De bal ligt nu al een paar dagen bij Ziggo alleen die wordt niet wakker
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag met Loek3000 kunnen bellen, door mijn eigen verstrooidheid heeft het topic ben ik bang een dag te lang op de stapel gelegen (had deze gister al op mijn naam gezet).
Mijn excuses.

De situatie hierboven is natuurlijk niet om naar huis te schrijven.
Inmiddels weet ik door ons telefoon gesprek wat meer, maar dat wij als Ziggo hier anders hadden kunnen en moeten handelen is duidelijk.
Voor de desbetreffende collega heb ik feedback ingediend en ik heb de nog openstaande zaken met Loek3000 besproken. Het is zeer spijtig dat dit zo moest verlopen, daarom is het des te belangrijker dat we er van leren.

Voor jou Loek3000,
De twee retour gestuurde boxen zijn goed ontvangen. Ik heb ze inmiddels met de 3S codes kunnen traceren.

Ik zie de serienummers van de andere (nog retour te sturen) apparatuur graag tegemoet.
Dan kan ik ervoor zorgen dat daar niks tussen wal en schip belandt.

Zover iedereen bedankt voor het aankaarten!

Gr,

Uitgelicht topic