HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes

Windows TV

Zap ik langs de kanalen, zie ik dat een lokale omroep gebruik maakt van Windows.
En als je gebruik maakt van Windows dan komt er wel eens een update langs, gelukkig starte het programma weer op na een boot ?

Een Mac zal in de meeste media gevallen beter werken denk ik ??
3 Reacties 3
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
Nah, een Mac kan mijns inziens het onderliggende probleem niet oplossen: incompetentie van de gebruikers.

Uitgaande van Windows 10 natuurlijk... als eerste kan je de updates pinnen op een specifiek tijdframe. Dus in de uren buiten het tijdsframe zullen er geen updates worden geïnstalleerd.

De laatste update stelt je zelfs in staat om updates in zijn geheel voor 7 dagen uit te stellen (geen Pro versie meer nodig, werkt ook op Home). Dus moet het echt niet zo moeilijk meer zijn om even een goeie planning op te zetten....

Kortom... in dit geval denk ik dat het probleem niet zozeer Windows maar een belabberd gebruik is.

Hoe dan ook: hele leuke vondst!
Kaylan

Level 6
  • 93Posts
  • 1Oplossingen
  • 36Likes
Of de lokale omroep heeft slechte software. Ik zelf zit ook bij de lokale omroep en daar gebruiken we wel de goede software daarvoor. De software houdt het afsluiten van de pc tegen dus ook updates. Zo blijft de kabelkrant altijd draaien bij ons. Waarschijnlijk heeft deze omroep de pc voor de kabelkrant aangesloten alsof het een beeldscherm is dus via VGA of HDMI en niet via een speciale videokaart hiervoor.

Ook voor de radio kant bij ons staan er allemaal windows pc's en ondervinden we weinig problemen mee, zelfs het bedrijf dat de software aanbied raad windows aan omdat de software daar het beste op draait en ook op windows in ontwikkeld.

Dus voor lokale omroepen is windows het beste omdat heel veel software voor lokale omroepen daar op gemaakt is. MAC is meer voor kantoor gebruik niet voor Broadcasting
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is jammer dat Apple overgestapt is op een Intel processor voor de broadcast wereld.
De eerdere processor familie was juist uitermate geschikt voor video ondertiteling, beeldbewerking en kabelkranten.
Alleen zijn rekensnelheid was een stuk lager dan Intel.

Met een vergelijkbare processor als eerder in Apple, had ik ooit begin jaren 90 van de vorige eeuw een kabelkrant draaien met 24 pagina's in kleur met besturingssystem en graphics op 1 floppy in een Commodore Amiga 64.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic