Beantwoord

Verplaatsen straatkast: vraag over kosten

• 5 maart 2019
  • 10 reacties
  • 1163 keer bekeken

Ik.lees hier dat ziggo kosteloos een Straatkast verplaatst
Waarom moet ik dan voor hetzelfde 1200 euro betalen. Ook huis gekocht tuin aangepast komt een ziggo kast die op mijn grond staat nu midden.op straat te staan met alle risico van omrijden.
Wat doe ik verkeerd?netjes verzoek.via mijn aansluiting. Toen werd gezegd circa 150 euro vast bedrag en nu een offerte voor 1200. Wie kan mij adviseren?!
Bvd
Leo
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 8 maart 2019, 10:51

Welkom op de Community, @Lasso2025.

Zo, 1200 euro is inderdaad een erg flink bedrag. Ik snap dat je hier wel van schrikt. De vrijblijvende offerte die je ontvangt is afhankelijk van de werkzaamheden die verricht moeten worden. In sommige gevallen is het bedrag stukken lager, maar ik heb ook bedragen voorbij zien komen die een stuk hoger lagen. Daar schiet jij natuurlijk niks mee op, maar dan weet je in ieder geval wel dat het bedrag kan verschillen.

Wat betreft de kosten kan ik jammer genoeg niks voor je betekenen. Die zijn berekend naar aanleiding van jouw persoonlijke situatie.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

10 Reacties

Reputatie 7
Welkom @Lasso2025 op de Community.

Misschien heeft u wat aan deze link https://community.ziggo.nl/search?q=Straatkast om te kijken wat er mogelijk is.
Reputatie 7
Welkom op de Community, @Lasso2025.

Zo, 1200 euro is inderdaad een erg flink bedrag. Ik snap dat je hier wel van schrikt. De vrijblijvende offerte die je ontvangt is afhankelijk van de werkzaamheden die verricht moeten worden. In sommige gevallen is het bedrag stukken lager, maar ik heb ook bedragen voorbij zien komen die een stuk hoger lagen. Daar schiet jij natuurlijk niks mee op, maar dan weet je in ieder geval wel dat het bedrag kan verschillen.

Wat betreft de kosten kan ik jammer genoeg niks voor je betekenen. Die zijn berekend naar aanleiding van jouw persoonlijke situatie.
Buiten de hoogte van een bedrag, de onderliggende vraag is waarom moet de ene betalen en de ander niet, terwijl er sprake is van een gelijke situatie:
  1. bestaande huis met kastje voor in de tuin van de eigenaar.
  2. tuin vervalt, kastje komt in het zicht in de auto rijstrook
  3. kast moet 5 mtr naar links, tegen scheidingslijn buren
Waarom moet ik dat betalen? Straks wordt het kastje omgereden en de dader onbekend! Wie is dan het kind van de rekening, ik omdat die op mijn terrein staat? Denk ik het niet. Dus Ziggo neem je verantwoordelijkheid en verplaats dat kastje. Vinden de buren ook vast fijn dat hun signaal niet, vermijdbaar, wordt verstoord.
Reputatie 7
Hoi @Lasso2025, ik snap je bezorgdheid. Enkele vragen ter verduidelijking.

• Om welke kast gaat het precies? Is het de kast die op Streetview te zien is bij de parkeerplek aan de rand van het grasveld?
  • Wat is er precies veranderd? De Streetview-situatie is van 2015, dus misschien is deze niet actueel meer. Zo niet, wat is de situatie nu precies?
Dag Michael,
Als je een emailadres heb wil ik dit wel met je delen maar niet in dit forum.
Grt.
Leo
@Lasso2025 Uw tuin wordt rijbaan? Dan is het uw terrein toch niet meer?
Reputatie 7
Dag Michael,
Als je een emailadres heb wil ik dit wel met je delen maar niet in dit forum.
Grt.
Leo

Hoi Leo,

Je mag dit sturen naar community@vodafoneziggo.com
Dag Michael, wat is dit voor een adres?
Komt het hiermee niet in de community wat ik dus niet wil?
Grt.
Leo
Reputatie 7
Hoi Leo,

Nee, dat is het mailadres van de Community, daarmee komt het uiteraard niet openbaar.
Reputatie 7
Aangezien het je eigen grond is en je zelf de verbouwing initieert kan ik echt niks voor je doen. De afdeling die hier over gaat heeft al je documenten bekeken en daaruit is de conclusie dat het een x bedrag gaat kosten om deze kast te laten verplaatsen.