Beantwoord

Verplaatsen straatkast

• 17 februari 2019
  • 28 reacties
  • 5841 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

28 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Het gaat denk ik niet alleen om het kastje, maar in het kastje kunnen wel 20-30 woningen zijn aangesloten, elk met een eigen groene kabel. En het kan gebeuren dat die kabels verlegd moeten worden of zelfs verlengd of vervangen. Verder lijkt het mij vanuit Ziggo logisch dat meteen alles verplaatst wordt om te voorkomen dat er over een jaar weer een verzoek binnenkomt om de grondkabels te verwijderen uit privé eigendom omdat er tuinwerkzaamheden gedaan worden (volgens mij is een dergelijk topic onlangs nog besproken)

In ieder geval zullen met het kastje ook alle groene kabels die erop zijn aangesloten moeten worden verplaatst/verlengd/vervangen dus is het niet zo van "even" kastje uit de grond en 1-2 meter verder weer in de grond. Bedenk ook dat het verplaatsen overlast meebrengt voor de overige bewoners (en mogelijk compensatie) omdat die tijdens de werkzaamheden geen radio/tv/internet etc hebben.

edit: vergeet ook niet dat voor graven aan de openbare weg vergunningen nodig zijn dus ook extra kosten.
Reputatie 7
Badge +14
Ter aanvulling op @Nick999 :
Ook alle tekeningen waar alle grondkabels op vermeld staan, moeten dan worden bijgewerkt of vervangen.
Reputatie 3
Badge +4
Eigenlijk weet je van te voren dat bij aankoop van een perceel lusten/lasten zitten. Verplaatsen van bestaande voorzieningen brengen kosten met zich mee. Leuk is het niet omdat het een obstakel blijft bij het inrichten van het perceel. Net zoietsals recht van overpad. Is het een idee om de ziggo kast dieper in de grond te plaatsen?