Benny54

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

SMS van Ziggo

Ziggo heeft kennelijk ontdekt dat ze ook ongevraagd reclame via SMS naar mij kunnen versturen. Ik ben hiervan niet gediend. Als er mensen op het forum zijn die weten hoe ik deze spam kan stoppen, verneem ik dat graag.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dinistic

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ok, I found it on My Ziggo > Data > Contact Details

 

Dank je wel

Bekijk in context

12 Reacties 12
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
In je mijn Ziggo kan je aangegeven hoe Ziggo contact met je op mag nemen. Daar kan je de sms uit vinken.

Groeten, Christiaan
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Volgens mij hebben heel veel mensen een sms over VIP-kaarten gehad in de Ziggo Dome. Zie reactie van Huizinga, kan je zelf doen in Mijn Ziggo of kan klantenservice voor je doen.
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Het zou natuurlijk ook letterlijk spam kunnen zijn wat niet eens bij Ziggo weg komt...
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Huizinga wrote:
Het zou natuurlijk ook letterlijk spam kunnen zijn wat niet eens bij Ziggo weg komt...

Heb m zelf ook gehad, geen spam 🙂
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Huizinga wrote:
Het zou natuurlijk ook letterlijk spam kunnen zijn wat niet eens bij Ziggo weg komt...


Inderdaad, phishing via mail/sms komt veel voor. Ze zijn voornamelijk uit op de inloggegevens voor 'Mijn Ziggo' waardoor ze inzage hebben in de NAW- en bankgegevens.

Kortom: altijd uitkijken als je een mail/sms krijgt. Mocht je op een link klikken controleer dan altijd de adresbalk waar je naartoe bent gelinkt.
Benny54
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Let op. Wanneer Ziggo mij berichten wil sturen die gerelateerd zijn aan de dienst die ik afneem (Internet, TV, Telefonie) is het geen probleem om een SMS te sturen. Als Ziggo denkt reclame berichten te kunnen sturen via SMS ben ik heel snel klaar met Ziggo...
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Benny54 wrote:
Let op. Wanneer Ziggo mij berichten wil sturen die gerelateerd zijn aan de dienst die ik afneem (Internet, TV, Telefonie) is het geen probleem om een SMS te sturen. Als Ziggo denkt reclame berichten te kunnen sturen via SMS ben ik heel snel klaar met Ziggo...


Dan zet je het uit in 'Mijn Ziggo' óf blokkeer je de afzender op je mobiele apparaat.
H-Dirk

Level 1
  • 63Posts
  • 8Oplossingen
  • 14Likes
Marco1861 wrote:

Benny54 wrote:
Let op. Wanneer Ziggo mij berichten wil sturen die gerelateerd zijn aan de dienst die ik afneem (Internet, TV, Telefonie) is het geen probleem om een SMS te sturen. Als Ziggo denkt reclame berichten te kunnen sturen via SMS ben ik heel snel klaar met Ziggo...
Dan zet je het uit in 'Mijn Ziggo' óf blokkeer je de afzender op je mobiele apparaat.

Blokkeren is niet het beste optie, want als er dan wel een serieus SMS gestuurd word krijg hij hem niet. uitzetten op de MZ pagina is het beste
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
H-Dirk wrote:

Marco1861 wrote:

Benny54 wrote:
Let op. Wanneer Ziggo mij berichten wil sturen die gerelateerd zijn aan de dienst die ik afneem (Internet, TV, Telefonie) is het geen probleem om een SMS te sturen. Als Ziggo denkt reclame berichten te kunnen sturen via SMS ben ik heel snel klaar met Ziggo...
Dan zet je het uit in 'Mijn Ziggo' óf blokkeer je de afzender op je mobiele apparaat.
Blokkeren is niet het beste optie, want als er dan wel een serieus SMS gestuurd word krijg hij hem niet. uitzetten op de MZ pagina is het beste


Ik gebruik TrueCaller (Premium), blokkeert vrijwel alle meuk. Als een bank/provider contact zoekt dan doen ze dat maar fijn op een andere manier.
dinistic

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo.
Can you please tell me where in the Settings I can uncheck the SMS notifications? I simply can't find them.

Dank je wel

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hey @dinistic and welcome to our Community! You can fill in this form to choose for each communication method to accept or block. You can also sign in into Mijn Ziggo. When you are signed in, go to 'gegevens' and than to 'wijzig contactvoorkeuren'. If you still need assistance let us know!

dinistic

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ok, I found it on My Ziggo > Data > Contact Details

 

Dank je wel

Uitgelicht topic