SMS van Ziggo

• 26 september 2019
  • 9 reacties
  • 2896 keer bekeken

Ziggo heeft kennelijk ontdekt dat ze ook ongevraagd reclame via SMS naar mij kunnen versturen. Ik ben hiervan niet gediend. Als er mensen op het forum zijn die weten hoe ik deze spam kan stoppen, verneem ik dat graag.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

9 Reacties

Reputatie 6
Badge +8

Let op. Wanneer Ziggo mij berichten wil sturen die gerelateerd zijn aan de dienst die ik afneem (Internet, TV, Telefonie) is het geen probleem om een SMS te sturen. Als Ziggo denkt reclame berichten te kunnen sturen via SMS ben ik heel snel klaar met Ziggo...Dan zet je het uit in 'Mijn Ziggo' óf blokkeer je de afzender op je mobiele apparaat.
Blokkeren is niet het beste optie, want als er dan wel een serieus SMS gestuurd word krijg hij hem niet. uitzetten op de MZ pagina is het beste

Ik gebruik TrueCaller (Premium), blokkeert vrijwel alle meuk. Als een bank/provider contact zoekt dan doen ze dat maar fijn op een andere manier.

Let op. Wanneer Ziggo mij berichten wil sturen die gerelateerd zijn aan de dienst die ik afneem (Internet, TV, Telefonie) is het geen probleem om een SMS te sturen. Als Ziggo denkt reclame berichten te kunnen sturen via SMS ben ik heel snel klaar met Ziggo...Dan zet je het uit in 'Mijn Ziggo' óf blokkeer je de afzender op je mobiele apparaat.

Blokkeren is niet het beste optie, want als er dan wel een serieus SMS gestuurd word krijg hij hem niet. uitzetten op de MZ pagina is het beste
Reputatie 6
Badge +8
Let op. Wanneer Ziggo mij berichten wil sturen die gerelateerd zijn aan de dienst die ik afneem (Internet, TV, Telefonie) is het geen probleem om een SMS te sturen. Als Ziggo denkt reclame berichten te kunnen sturen via SMS ben ik heel snel klaar met Ziggo...

Dan zet je het uit in 'Mijn Ziggo' óf blokkeer je de afzender op je mobiele apparaat.
Let op. Wanneer Ziggo mij berichten wil sturen die gerelateerd zijn aan de dienst die ik afneem (Internet, TV, Telefonie) is het geen probleem om een SMS te sturen. Als Ziggo denkt reclame berichten te kunnen sturen via SMS ben ik heel snel klaar met Ziggo...
Reputatie 6
Badge +8
Het zou natuurlijk ook letterlijk spam kunnen zijn wat niet eens bij Ziggo weg komt...

Inderdaad, phishing via mail/sms komt veel voor. Ze zijn voornamelijk uit op de inloggegevens voor 'Mijn Ziggo' waardoor ze inzage hebben in de NAW- en bankgegevens.

Kortom: altijd uitkijken als je een mail/sms krijgt. Mocht je op een link klikken controleer dan altijd de adresbalk waar je naartoe bent gelinkt.
Reputatie 6
Badge +19
Het zou natuurlijk ook letterlijk spam kunnen zijn wat niet eens bij Ziggo weg komt...
Heb m zelf ook gehad, geen spam 🙂
Reputatie 6
Badge +8
Reputatie 6
Badge +19
Volgens mij hebben heel veel mensen een sms over VIP-kaarten gehad in de Ziggo Dome. Zie reactie van @Huizinga, kan je zelf doen in Mijn Ziggo of kan klantenservice voor je doen.
Reputatie 6
Badge +8
In je mijn Ziggo kan je aangegeven hoe Ziggo contact met je op mag nemen. Daar kan je de sms uit vinken.

Groeten, Christiaan