[Shell rant] Dit is toch een strakke actie van Ziggo...

• 6 september 2019
  • 2 Reacties
  • 138x Bekeken

Reputatie 4
Beste community...

Mijn naam is Peter (enige prive detail wat ik kwijt wil, ik prefereer mijn alias online), ik woon in de fijne stad van Wageningen wat ook voorheen UPC gebied was en ik wil even wat kwijt op de vrijdag avond (uh oh 😉 ). Ik moet erkennen al wat gerstennat te hebben gedronken maar dat zal geen probleem geven :)

Ik wil even een compliment maken voor de strakke actie van Ziggo. En de reden hiervan, naast dat men een strakke actie heeft geleverd, is dat ik in het verleden mij wel eens ietwat negatief heb uitgelaten over de manier waarop het oude UPC gebied door Ziggo werd opgepakt. Ik was daar niet altijd erg van gecharmeerd (specifiek: de manier waarop e.e.a. ging).

Maar dan geldt voor mij heel sterk: "credit where credit's due" (u moet mij mijn internationale aanpak maar vergeven) en ik vind dat je je dan ook sterk moet maken voor als iets wel weer helemaal goed gaat. Kritiek leveren doen we allemaal op zijn tijd, maar neem dan ook de moeite om...

Goed.. mijn situatie: Dit was Ziggo start. Tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen want ik kreeg zelfs mijn oude & vertrouwde UPC mediabox weer terug (ik had daarvoor een Horizon oid, beetje wazig apparaat als je 't mij vraagt). Wel een wisselend IP adres (IPv4) maar ook IPv6 alhoewel ik daar nog aan moet werken (mijn 2e router instellen; gebruik een extra router 'achter' de Ziggo router want... dat ding vertrouw ik niet. Moet je je wachtwoord ingeven laat ie gewoon alles wat je intikt open zien, yah, lekker veilig! 🤤).

Deze week heb ik besloten mijn pakket te upgraden van 'Start' naar 'Complete'.

En daar gaat mijn 'rant' over (als je het nog niet doorhad: de reden dat ik het een 'rant' noem heeft voornamelijk te maken met de lengte van mijn bericht... ik mag graag in het weekend een pilsje drinken (niet te..) en ik ben 'geekish' genoeg om rustig door te kunnen tikken 🤓

Ik wil dus even kwijt dat ik de manier waarop mijn upgrade ging echt top vind! Gewoon strakke actie, en dat mag OOK wel eens gezegd worden. Ja.. Murphy loert nog altijd want ik heb mijn Ziggo Next mediabox nog niet aangesloten. Zelfs als dat fout zou gaan dan nog.. ben ik he-le-maal tevreden. (ik kijk bar weinig TV meer dus mis toch weinig ;))

Eerder deze week (woensdag) geef ik mijn voorkeur tot upgraden door. Vandaag is mijn nieuwe mediabox al aangekomen en staat klaar voor installatie. Lekker klein ding ook nog dus ik denk dat ik 'm zelfs nog boven op mijn ... "whatchacallit" kan zetten (ofwel hetzelfde kastje waar de TV op staat). Het schijnt een naam te hebben ;)

En mijn internet snelheid? Yah... daar gaat het dus voornamelijk om: Ik heb 100Mbps in huis (ben van plan te upgraden naar Gigabit). En op dit moment zeggen de snelheidstests mij dus dat ik even snel kan downloaden als de max. van mijn netwerk.

Dat vind ik dus OOK een strakke actie, helemaal als je je bedenkt dat het enige jaren terug was dat ik hier e.e.a. heb aangepast qua modem enzo. Ja, ik heb kritiek op dat ding (wachtwoord gewoon laten zien, beetje kansloze actie!) maar qua hardware steekt ie degelijk in elkaar (gezien de snelheid).

En nou ik toch bezig ben...

Ja, het is een callcenter en ja die mensen worden betaalt om je te woord te staan maar ik wil ook even expliciet opmerken een heel fijn gesprek te hebben gehad vandaag met een dame wiens naam ik mij niet meer kan herinneren maar wiens gevatheid & acties ik ook erg sterk vond. Ik wilde van mijn "volop bellen" af en ik heb echt gezocht online, maar uiteindelijk besloten de "Ziggo 112" te bellen, ofwel: 1200 (heel flauw, ik weet 't 🌡)

Het lag 'm dus niet aan mij noch mijn lichte alcohol consumptie 🚿

En mijn 'volop bellen' is netjes verwijderd. Ja, niet direct want het gaat per maand maar dat lijkt mij logisch want daar teken je voor. Heck... dit zie je ook in je overzicht.

En nu ik het toch over termijnen heb.. Kijk: de keerzijde.. Ziggo kan dus OOK kiezen om de "genotsperiode" uit te stellen tot 1 termijn, en dat doen ze kennelijk niet (ik heb mijn snelheid al & mijn nieuwe media box). En dat vind ik ook strak.

Al met al reden om me weer eens op dit forum te laten horen.

Dus bij deze 🙂

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Leuk om te lezen.
Het kan wel eens goed gaan.☺

Ben benieuwd hoe je de Next vind.
Mocht je er nog vragen over hebben, hier op het forum zitten mensen die hem al ruim een jaar in huis hebben staan, dus je er van alles over kunnen vertellen.

Veel succes verder gewenst.
Reputatie 7
Zo Peter, jij hebt de VrijMiBo goed doorgezet! Dank voor alle credits en ik hoop dat de rest van je weekend net zo plezierig was als je vrijdagavond!! 😎

Reageer