Sarie Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Reisverhalen

Wat ik in deze categorie een beetje miste is een topic met reisverhalen/ervaringen. Idealiter natuurlijk geschetst met wat foto's. Ik ben erg benieuwd naar jullie vakantieverhalen, te beginnen bij de zomervakantie 2016. Of misschien wil je juist wat delen over een reis die je een tijdje terug hebt gemaakt.

Ik zal even het goede voorbeeld geven en de aftrap doen, omdat ik net vers terug ben van zomervakantie en een erg mooie reis heb gemaakt naar Vietnam!

19 september vertrok ik van Schiphol naar Ho Chi Minh via Bangkok. Na een lange reis kwam ik de dag erop lokale tijd in de middag aan. Daarna met een binnenlandse vlucht doorgevlogen naar Phu Quoc wat het bounty eiland van Vietnam moest zijn. Daar hadden we een mooi bungalowtje aan het strand geboekt. Heel relaxed met dit uitzicht.



Het eerste weekend teruggevlogen naar Ho Chi Minh en daar gebleven. Mijn nichtje is daar anderhalf jaar geleden gaan wonen dus ik had een makkelijk logeeradresje en gratis tourguide. Een hectische stad met veel verkeer en als toerist de eerste keer een paar keer rustig ademhalen om over te durven steken maar ik heb het overleefd. Waaronder bovenin de Bitexco toren geweest om van het uitzicht te genieten van de 52e verdieping.



De maandag erop vloog ik naar Hanoi in het Noorden en ben ik die week alleen op doorreis geweest van Hanoi naar Halong Bay en vervolgens weer door naar Hoi An. Prachtig uitzicht vanaf mijn boot op Halong Bay gehad. Geweldig indrukwekkend om daar 2 dagen doorheen te varen #bewustgenieten


En Hoi An was een superleuk plaatsje waar je goedkoop en snel kleding kunt laten maken of 's avonds gewoonweg genieten van het mooie uitzicht op de duizenden lampionnetjes en andere lampjes die aangaan als het donker wordt.


Kortom, een topvakantie naar een land waar je eigenlijk langer dan 2 weken voor moet uittrekken. Lekker eten, prachtige uitzichten en hele gezellige en vriendelijke mensen. Aanrader dus!

Wie volgt? 🙂
4 Reacties 4
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Hoi Sarie,
Je bent toch niet de enige die verre reizen doet en dus veel kan verhalen. Mijn favoriete vakantiebestemming is Zuid Afrika. De eerste trip daar naar toe was in 1999, de laatste 3 jaar geleden. In 2013 hebben we ons beperkt tot de Wes Kaap Provincie met als start en eindpunt Kaapstad. De foto's geven een impressie van dit fantastische land. Eerst een kaartje van de met een huurauto gereden route, daarna de foto's in min of meer willekeurige volgorde.

De route:


Van dit beeld krijg ik heimwee. Het gezicht op Kaapstad vanuit Blouberg.


Een bijzondere boom de Jacaranda. Hier als solitair maar ik heb ze ook gezien als laanbomen gewoon langs de straat. Een hele paarse straat in het voorjaar, oktober/november, daar.


De hoogste bungeejump ter wereld. Ik heb me er niet aan gewaagd...


Dit gewoon langs de weg in de berm. Wij noemen het herfstasters daar bloeien ze inderdaad in onze herfst als voorjaarsbloemen gewoon in het wild.


Een restaurant in het natuurreservaat Buffelsdrift nabij Oudshoorn.


En dit is nu een echte houtskoolbraai in onze B&B in Oudtshoorn. Struisvogelbiefstuk perfect gaar.


Muziek- en dansvoorstelling in de openlucht nabij het Victoria en Alfred Waterfrontcomplex in Kaapstad. Er is daar altijd wel wat te doen.


Ja om dit plaatje te kunnen maken moesten we naar Riebeeck West. Moet ik er meer van zeggen...?



En dan de rust en schoonheid in Kirstenbosch, de botanische tuin bij Kaapstad. Dreigende wolken boven de achterkant van de Tafelberg.


Het is maar een kleine impressie van het mooie en afwisselende land. Ik krijg sterke neigingen, als ik deze foto's zo bekijk, om toch maar weer eens een reis te gaan boeken. Er is nog zoveel te zien.
Sarie Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Wauw, wat een prachtige foto's Jan! Zeker wel iets om toe te gaan voegen aan mijn bucketlist als ik dit zo zie 🙂 Lekker eten en mooie uitzichten, wat wil je nog meer als je op vakantie bent!

Natuurlijk is dit topic niet alleen voor de reisverslagen van verre reizen. Ben erg benieuwd waar de rest van de community zijn of haar vakantie heeft doorgebracht! Kom maar door met die foto's 🙂
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Mooie foto's Jan. Staat zeker op mijn lijstje.
Ik ben dit jaar naar Madagaskar geweest. Erg mooie omgeving

Coquerel Sifaka. Heel veel geluk gehad dat ik die heb gezien.


Parson's Kameleon. De meeste kameleon's komen alleen in madagaskar voor. Ik las laatst dat de meeste kameleons maar een jaar leven.


Lekker wandelen in de natuur. Af en toe moest je een riviertje oversteken of over rotsen klimmen.


... maar als je eenmaal boven bent, heb je wel een mooi uitzicht (Anja Community Reserve)


Deze ringstaart maki lijkt zijn eten te keuren


Dochters van vissers brengen manden als hun vader's binnenkomen met de vis.

Ik heb ook wel een reisverslag, maar dat is een beetje lang om hier te publiceren.
Wie het lezen wil, kan even kijken op mijn website
Sarie Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
@kzin, Wauw echt prachtige foto's! Wat een mooie dieren heb je gezien. Weer een extra bestemming voor op mijn bucket list 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic