Ondersteuning voor Ziggo medewerkers bij Ziggo problemen

• 30 augustus 2018
  • 7 Reacties
  • 335x Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Ik vraag mezelf weleens af hoe Ziggo moderators / medewerkers omgaan met problemen die ze zelf ondervinden die klanten ondervinden. Wordt dat intern geregeld, of gaat dat via de reguliere weg? Ik neem aan dat dezelfde producten worden afgenomen met dezelfde eventuele problemen. De Ziggo medewerker is after all ook klant van Ziggo.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hey Boompie,

Als voormalig medewerker, dus ik kan mn input geven tot December '17:

Als medewerker heb je de mogelijkheid om het Max pakket af te nemen voor de complete prijs. Dit is de enige korting die je kan krijgen. Het regelen van monteurs en dergelijke gaat gewoon via de reguliere weg, dus ook wij moeten gewoon bellen met de KS en soms een weekend wachten tot iemand langskomt.
Reputatie 7
Hey @Boompieapp. Logische vraag! Wel een lastige om te beantwoorden, omdat er onwijs veel medewerkers van Ziggo zijn op een hele hoop verschillende locaties.

In principe, wanneer ik problemen met mijn aansluitingen heb, moet ik ook "gewoon" contact opnemen met de klantenservice. Maar goed, doordat ik natuurlijk in de materie zit, lukt het me in de meeste gevallen om zaken zelf op te lossen.

Maar als voorbeeld; ik ben laatst verhuisd. In mijn nieuwe woning zat een zwaar verouderd AOP. Nu ja, die conclusie kan ik door mijn ervaring snel trekken dus ik ga niet een lang gesprek aan met een klantenservice, waarbij ik eerst een heel stappenplan af werk. Nee, dat er een monteur nodig was was al snel duidelijk. Deze heb ik via een collega ingepland, omdat ik toch aan het werk was, dus kon het wel eventjes snel zo. De manier waarop de monteur wordt ingepland is overigens wel volledig via dezelfde systemen als wanneer we een klant zouden spreken. Ik heb dus niet ineens de mogelijkheid om buiten de agenda iemand in te plannen. Ik moest 4 dagen wachten op de monteur 😉.
De ondersteuning is dus deels heel erg gelijk, maar sommige lijntjes zijn (uiteraard) iets korter. En dit verschilt ook absoluut weer per persoon/afdeling, denk ik zo.
Reputatie 7
Badge +12
@Boompieapp ,

Wie appelen vaart, die appelen eet is het gezegde. Maar teveel appels is weer slecht voor het gebit. Mijn oude buurman was in dienst van UPC maar ook hij moest gewoon wachten op een monteur.

@Lycke Ziggo ,

doe je toch iets fout, ik belde woensdag en monteur komt vandaag al 😀
Reputatie 7
Ik hou van appels. Maar durf nu eigenlijk niet te zeggen dat ik groene appels het lekkerst vind, in dit verhaal (iets met een groene concurrent). 😅😅

Goed voor elkaar, @Sparco©️1963. Ik vermoed dat in het dunner bevolkte noorden ook minder monteurs aanwezig zijn, haha!
Reputatie 7
Badge +12
@Lycke Ziggo ,

Een hele brutale vraag mijnerzijds, zou jij misschien eens naar dit topic kunnen kijken:
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/melding-applikaties-herstellen-30484
Die klant komt er niet helemaal uit, bedankt alvast.

Jos
Reputatie 7
Badge +14
Mijn vrouw is medewerkster bij Ziggo al ruim 23 jaar 😉

Ik los alle in huis problemen zelf op , maar tijdens onze verhuizing van formal Ziggo ( Casema ) naar formal UPC is het nodige fout gegaan.
Niet technisch maar administratief en erg foute info gekregen van een medewerker van een van de externe partijen ( Klanten service ) en omdat ik zelf geen ervaring had hoe het in formal UPC gaat/ging/moest ben ik er ingetrapt , ondanks dat ik zelf ook 1.5 jaar op de Ziggo helpdesk ( externe partij ) heb gewerkt in 2013 en net het begin van de fusie heb meegemaakt.

Via een van de moderatoren heb ik wel de nodige hulp gehad, maar dat is niet anders geweest dan andere klanten van Ziggo die hier op de community ook om hulp vragen en die ook krijgen.

Nu we het toch over de moderatoren hebben wil ik ff kwijt dat ik respect en bewondering voor hun heb , ze staan altijd klaar voor je en je zult nooit een boze opmerking van hun lezen !
Als techneut kende ik iedereen, van 2de lijn tot NOC. Alle problemen loste ik zelf op of werden via een deregulerende weg opgelost.
Je moet gewoon iedereen kennen die relevant is, en dan is het lekker gemakkelijk.

Maar nu, jaren later, iedereen die je kent is vertrokken, ben ik ook aan de goden overgeleverd. 😓