Beantwoord

offtopic postings ?

• 8 oktober 2019
  • 32 Reacties
  • 1692x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

32 Reacties

Reputatie 7
Badge +4

@ShelLuser

@Ronihd

Waar in jullie beider reacties gemakshalve aan voorbij wordt gegaan is het feit dat de Huisregels van het Community te vaag zijn in relatie tot het verwijderen van (in de ogen van de mods) een off topic bericht. Dit geldt trouwens ook voor een strafmaatregel zoals een tijdelijke verbanning. Dat leidt tot onnodige discussies zoals in dit topic, die bij meer duidelijkheid kunnen worden voorkomen. Ik vind jullie reacties veel te kort door de bocht en vraag mij af in hoeverre jullie zelf wel de huisregels hebben getoetst.

Het enige aanknopingspunt in de huisregels is slechts de bepaling dat forumleden de aanwijzigingen van moderators moeten volgen.

Nadat er in het weekend van 5/6 oktober, met name op zondag, diverse - in de ogen van een betreffende mod - off topic berichten waren verwijderd - heb ik er in een bericht voor gepleit om de huisregels aan te passen. Er is zelfs in een bericht van mij de voorlaatste alina verwijderd, als gevolg waarvan niemand meer de tekst van de laatste alinea zal begrijpen. In een reactie daarop liet@Lycke Ziggo weten dat naar haar mening de huisregels in orde zijn en dat de moderators wel zelf bepalen wat niet on topic is. Ik vind haar reactie teleurstellend en deze levert niet bepaald een constructieve bijdrage om discussies en interpretatieverschillen te voorkomen.

Het is niet lastig om in de huisregels een specifieke bepaling op te nemen omtrent off topic berichten. Ook een artikel in welke omstandigheden bepaalde sancties kunnen volgen met daaraan gekoppeld een numerieke opsomming van een overtreding en de daarbij horende strafmaat, zou  niet misstaan in de huisregels. Verder ontbreekt een artikel met betrekking tot het NDA, hetgeen recentelijk ook tot veel discussies heeft geleid.

Verder is de laatste tijd aantoonbaar gebleken dat er in een paar gevallen onder dezelfde omstandigheden afwijkende beslissingen zijn genomen, zowel wat betreft het verwijderen van een off topic bericht, als een vermeende overtreding van het NDA.

Ik kan mij de kritiek van TS'er@DON PAPA  en@twigger dan ook volledig voorstellen en mijnerzijds onderschrijven.

Reputatie 7
Badge +14

Ow en ik kom hier niet voor de gezelligheid, maar omdat ik veel geld betaal per maand voor een product wat heel veel problemen heeft, en ik wil dat Ziggo deze problemen oplost. Als ze dat gedaan hebben, dan zal je mij hier ook niet meer zien. 

Dat is goed nieuws ;-)  

Maar de problemen die je ervaart worden zeker weten opgelost als het een ding is van Ziggo.

En daar zijn de normale wegen voor te bewandelen en onrust op deze communety veroorzaken hoort daar naar mijn inziens niet bij.

Dus hou het netjes neem eventueel je verlies of kom niet meer langs..als het je niet bevalt.

Reputatie 7
Badge +12

@twigger ,

Alleen al voor Uw handtekening zou U een ban moeten krijgen want die stelt eigenlijk dat Ziggo medewerkers niet eerlijk zijn.  @Lycke Ziggo  en alle andere moderators doen hun best om zo goed als mogelijk iedereen helpen. En tot op heden vind ik dat ze allemaal het uitstekend doen. 

Reputatie 7
Badge +14

@ShelLuser

@Ronihd

Ik kan mij de kritiek van TS'er@DON PAPA  en@twigger dan ook volledig voorstellen en mijnerzijds onderschrijven.

Ik niet maar dat mag…ieder zijn eigen  mening maar let wel dat de moderators van dit forum in principe mogen bepalen wat er geschreven mag worden, NDA , Huisregels en zo zijn een leidraad.

Reputatie 7
Badge +4

@Ronihd 

We zijn het duidelijk oneens en ik heb niet de illusie dat we nader tot elkaar kunnen komen als ik in je laatste bericht lees dat naar jouw mening huisregels slechts een leidraad zijn voor de moderators. Ze zouden ook een heldere leidraad moeten zijn voor de forumleden.

Huisregels behoren naar mijn mening de ruggengraat te zijn van het community met heldere regels die niet voor interpretaties vatbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +19

Het zou fijn zijn als deze onzin stopt en jullie, je weet wie ik bedoel, je gaan richten op het helpen van mensen, waarvoor de Community bedoeld is, in plaats van de boel te verstieren, en elkaar, heel kinderachtig, te gaan liken. Maar als ik zie dat jullie zelfs de kritiek op jullie liken, denk ik dat er iets goed mis is. Stop er ook mee@Lycke Ziggo uit te lokken en te treiteren, want zo zie ik het. Toon wat volwassen gedrag of ga elders vervelend doen. Ik kan je verzekeren dat men dit gedrag op veel sites niet tolereert, en jullie echt niet zo ver kunnen gaan als hier.. 

Einde.

Ik sluit me aan bij de reakties van Willem en Ron.

Voor wie zich hierdoor aangesproken voelt:
kies in de Community een positievere insteek, alsjeblieft.

Veel dingen mogen in de Community vlgs de huisregels. Maar daarmee is niet gezegd dat ze ook getuigen van wat men wel fatsoen noemt. Of innerlijke beschaving. Vage dingen die niet in wat regeltjes te vangen zijn, maar wel van eenieder verwacht mogen worden. Buiten en binnen de Community. No personal offence. Wie de schoen past trekke hem aan.

Ik citeer @Zeeburgia

Huisregels behoren naar mijn mening de ruggengraat te zijn van het community met heldere regels die niet voor interpretaties vatbaar zijn.

Er bestaan geen regels die niet voor interpretatie vatbaar zijn.
Lees de NL wet er maar op na. Als ze er wel zouden zijn, dan is een rechtszaak niet meer nodig.
Een diskussie over de toepassing in de praktijk van regeltjes van de Community bij een incident kan al even eeuwigdurend zijn als contra-produktief.

Zelf heb ik ook wel eens een bezwaartje hier en daar. Dat laat ik dan weten, maar zeur er niet over door. Dat gebeurt in dit Topic naar mijn smaak wel. Stop ermee. Het leidt tot niets.

Als je echt fundamentele bezwaren hebt tegen het door de Mods gevoerde beleid, wat best kan, zit er niets anders op, dan de Community maar te verlaten of bij Ziggo een optie voor arbitrage te gaan zoeken.