PTam

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

minder Engels

Misschien een idee om veel minder Engels te gebruiken !

Wij hebben in onze eigentaal overal prima woorden voor.

 

Neem een voorbeeld aan de FRANSEN!

4 Reacties 4
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Waar heeft u er last van? Overigens ik een grote voorstander van het gebruik van correct gespeld Nederlands. In Frankrijk is het, voor zover ik dat zie, voor een groot deel symboolpolitiek. Engels is, met name, voor technische termen, gemeengoed aan het worden. Geforceerd franse termen introduceren leidt tot belgische toestanden, waar vlamingen tot in den treure van oorsprong franse woorden vervangen door vlaamse verbasteringen van het Nederlands.

 

repulsivepoem

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

Waar heeft u er last van? Overigens ik een grote voorstander van het gebruik van correct gespeld Nederlands. In Frankrijk is het, voor zover ik dat zie, voor een groot deel symboolpolitiek. Engels is, met name, voor technische termen, gemeengoed aan het worden. Geforceerd franse termen introduceren leidt tot belgische toestanden, waar vlamingen tot in den treure van oorsprong franse woorden vervangen door vlaamse verbasteringen van het Nederlands.

 

Goed gezegd!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

“Neem een voorbeeld aan de FRANSEN!”

Die gasten versta ik ook niet… En als wij daar een voorbeeld aan moeten nemen, gaan wij ook zo raar lullen. Geef mij dan maar gewoon Nederlands … 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Misschien een idee om veel minder Engels te gebruiken !

 

https://community.ziggo.nl/bellen-159/can-t-get-a-dial-tone-on-my-overseas-voip-49805

Uitgelicht topic