Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Meterkast + Ziggo aansluiting en meer !!

Paar foto's ( ik begon met alles netjes te spijkeren en plankjes te maken en zo verder , maar tis wel beetje vol geworden.............)

Wat je ziet is de Ziggo kabel aansluiting.
De router asus RT-AC3200
De opslag NAS servertjes. ( synology )
Slimme Ikea verlichting hub.
Berg.....stekkerdozen ....
Toon thermostaat.
Slimme meters.
Extra Ziggo accespoint via 230 volt netwerk.
Extra Asus router RT-AC68U ingesteld als accespoint ( niet afgebeeld )

pff kast vol ... ik noem het mij data center 😉

12 Reacties 12
Verwijderd account
Niet van toepassing
Zie er (semi-)professioneel uit. Werkt het ook allemaal goed?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ziet er goed uit.
Ik moet ook nog aan de gang in de meterkast, zal jou foto's erbij houden als voorbeeld.:relaxed:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Anders heb ik nog wel een stekkerdoos over hoor:smiley: Maar idd een data centrum. Ziet er goed uit!
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
:heart_eyes: Gaaf die meterkast, echt sprakenloos :heart_eyes:
Ronihd
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
N.N. wrote:
Zie er (semi-)professioneel uit. Werkt het ook allemaal goed?


alles werkt top !
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik zie ook 2 modems. 1 Cisco en de Connectbox, en waarom een Asus Accespoint als je ook wifi SSID's hebt in de kast.

Is gewoon nieuwschierigheid hoor, ben reuze benieuwd
Mike01456

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Ik zie ook 2 modems. 1 Cisco en de Connectbox, en waarom een Asus Accespoint als je ook wifi SSID's hebt in de kast.

Is gewoon nieuwschierigheid hoor, ben reuze benieuwd


Ik zie maar 1 modem hoor. Het zwarte apparaat is een switch :relaxed:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Mike01456 wrote:
xGarfieldx-Dave wrote:
Ik zie ook 2 modems. 1 Cisco en de Connectbox, en waarom een Asus Accespoint als je ook wifi SSID's hebt in de kast.

Is gewoon nieuwschierigheid hoor, ben reuze benieuwd


Ik zie maar 1 modem hoor. Het zwarte apparaat is een switch :relaxed:


Ik ziet het, oeps ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zo, dan zal ik maar een kritisch zijn, haha: echt netjes toont het nog niet, maar dat komt misschien nog. Kabels in gootjes etc. zie ik b.v. veel liever als die vervloekte spijkerclips die altijd afbreken. En als je b.v. een K40 goot gebruikt, kun je daar al leuk wat in wegwerken. Dan kun je ook zo naar de juiste bestemming aftakken. Maar toegegeven, ik heb een hekel aan kabels etc. in het zicht.

En kijk uit met de schakelaars in de goedkope stekkerdozen/snoercentrales, want deze staan bekend om het in- of zelfs uitbranden. En ik zou de lus in de kabel, rechts onder de versterker, eruit halen. Daar lijkt die kabel vrij scherp gebogen te zijn.

Maar het heeft inderdaad wel wat weg van een datacenter. En alles is slim! Maar wat gebeurt er bij de buren als je alles inschakelt? :wink:

En luistert jou thermostaat al naar zijn naam? Toon? :grin: Die van mij heet Edgarson en zodra ik hem roep komt ie... :relaxed:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Daarom schreef ik ook semi-professioneel.
Professioneel zou het er nog strakker uit zien:relaxed:
Ronihd
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt N.N.

Het ziet er idd minder strak uit , maar je begint met soort van plan in je hoofd en later komt er weer mee bij en dan is het wat minder strak , en wegwerken in kabelgoten in een meterkast vind ik iets te ver gaan.

Kabeldozen zijn goed gebruik ik al jaren komen ook uit mijn oude huis.
De lus in de kabel geeft geen enkel probleem is niet te strak de kabel/s voelen niet strak aan.

xGarfieldx-Dave Ik heb mijn asus router die je ziet in de meterkast als hoofdrouter wifi zender geconfigureerd met een wifi naam op de2.4 ghz en een wifi naam op de 5 ghz het ziggo accespont heeft dezelfde namen maar zend uit op een andere wifi kanalen ( tip van N.N. ) tevens helemaal aan de andere kant van mijn woning +_ 15 meter van mijn meterkast vandaan een 2e asus router als accespoint geconfigureerd gevoed met een lan kabel als 3e wifi zender zodat ik in mijn hele huis inclusief balkon en dakterras goede wifi heb,

Mijn dakterras is totaal +_ 60 m² groot over de lengte van mijn huis +_ 22 meter + een stuk van 5 x 4 meter. :grin:

Dus je begrijp in de zomer buiten zitten met tablet / telefoon op wifi is goede wifi ook daar noodzakelijk.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ronihd wrote:
Be rt N.N.

Het ziet er idd minder strak uit , maar je begint met soort van plan in je hoofd en later komt er weer mee bij en dan is het wat minder strak , en wegwerken in kabelgoten in een meterkast vind ik iets te ver gaan.

Kabeldozen zijn goed gebruik ik al jaren komen ook uit mijn oude huis.
De lus in de kabel geeft geen enkel probleem is niet te strak de kabel/s voelen niet strak aan.

xGarfieldx-Dave Ik heb mijn asus router die je ziet in de meterkast als hoofdrouter wifi zender geconfigureerd met een wifi naam op de2.4 ghz en een wifi naam op de 5 ghz het ziggo accespont heeft dezelfde namen maar zend uit op een andere wifi kanalen ( tip van N.N. ) tevens helemaal aan de andere kant van mijn woning +_ 15 meter van mijn meterkast vandaan een 2e asus router als accespoint geconfigureerd gevoed met een lan kabel als 3e wifi zender zodat ik in mijn hele huis inclusief balkon en dakterras goede wifi heb,

Mijn dakterras is totaal +_ 60 m² groot over de lengte van mijn huis +_ 22 meter + een stuk van 5 x 4 meter. :grin:

Dus je begrijp in de zomer buiten zitten met tablet / telefoon op wifi is goede wifi ook daar noodzakelijk.


Ik begrijp hem nu helemaal, en ja goede wifi altijd super en overal lekker genieten :wink:

Dank je voor je uitleg, snap hem helemaal nu en zelf weer iets wijzer geworden :blush:

Uitgelicht topic