Kobus Kriebel

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Lawaai verdeelkast

Hallo,
De verdeelkast naast mijn huis maakt een belachelijke herrie, die steeds erger wordt. Afgelopen zes nachten zeer slecht geslapen, omdat dat ding om de 20 minuten 5 minuten het geluid blijft maken alsof er iemand met een schuurmachine tegen de buitenmuur bezig is. Ik heb het al driemaal gemeld met een chat. Daar wordt mij verteld, dat het probleem al is doorgegeven, maar ik heb nog steeds geen monteur gezien bij de kast. Het geluid wordt steeds harder. Inmiddels is het zo hard, dat de deurtjes staan mee te rammelen. Ik heb er maar een video van gemaakt, om te laten horen, hoe erg het is, want men schijnt het niet serieus te nemen. Misschien moet hij eerst ontploffen of in de fik vliegen. Ik hoop, dat het probleem via deze weg eindelijk serieus wordt genomen.


https://youtu.be/ShFLB6kFWNg
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kobus Kriebel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Gisteravond was het lawaai opeens weg. Heerlijk geslapen vannacht. Vanochtend kwam er een vriendelijke monteur, die diverse kwalen constateerde. Eén van de ventilatoren, de hoofd-boosdoener, was er zelfs helemaal mee opgehouden (gisteravond dus) en had kennelijk een luidruchtige doodsstrijd geleverd. De monteur heeft de kapotte ventilator losgekoppeld en doorgegeven, dat er diverse dingen vervangen moeten worden, maar we zijn dus al een heel eind op de goede weg. ?

Bekijk in context

14 Reacties 14
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Deze zaken worden altijd serieus genomen. De video is overduidelijk.
Daarom heb ik dit voorgelegd aan het moderatieteam.
Staan je postcode en huisnummer in je profiel? (alleen zichtbaar voor mods).
Ze kunnen dan alvast voorbereidend werk doen en je van een passende reactie voorzien.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Aan de herrie te horen zou je bijna denken dat de monteur erin zit opgesloten en eruit probeert te komen. :grin:
Kobus Kriebel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
KBX458 wrote:
Deze zaken worden altijd serieus genomen. De video is overduidelijk.
Daarom heb ik dit voorgelegd aan het moderatieteam.
Staan je postcode en huisnummer in je profiel? (alleen zichtbaar voor mods).
Ze kunnen dan alvast voorbereidend werk doen en je van een passende reactie voorzien.


Okee, dank daarvoor. Postcode en huisnummer staan in mijn profiel, ja.
Kobus Kriebel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Gisteravond was het lawaai opeens weg. Heerlijk geslapen vannacht. Vanochtend kwam er een vriendelijke monteur, die diverse kwalen constateerde. Eén van de ventilatoren, de hoofd-boosdoener, was er zelfs helemaal mee opgehouden (gisteravond dus) en had kennelijk een luidruchtige doodsstrijd geleverd. De monteur heeft de kapotte ventilator losgekoppeld en doorgegeven, dat er diverse dingen vervangen moeten worden, maar we zijn dus al een heel eind op de goede weg. ?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Op naar een goede nachtrust Kobus Kriebel!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Kobus, ik was hier vanochtend achteraan aan het mailen n.a.v. de attentie van KBX458, maar wilde eerste zeker weten wanneer onze monteur zou kunnen komen.

De monteur is vandaag sneller dan de terugkoppeling lees ik, goed om te horen (of juist niet te horen :wink:) dat de problemen aangepakt worden.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Wijkcentrum kast 🙂 daar zitten voedingen in die gekoeld worden door ventilatoren en ja daar kan er wel eens een kapot gaan. 🙂
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Kobus Kriebel soms lijkt Ziggo wel op Overtoom. En nu maar hopen dat de haan van de buren z'n snavel houdt.:wink:
Kobus Kriebel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Mark Ziggo wrote:
Hi Kobus, ik was hier vanochtend achteraan aan het mailen n.a.v. de attentie van KBX458, maar wilde eerste zeker weten wanneer onze monteur zou kunnen komen.

De monteur is vandaag sneller dan de terugkoppeling lees ik, goed om te horen (of juist niet te horen :wink:) dat de problemen aangepakt worden.



Bedankt, Mark!

Ja, ik had natuurlijk, voordat ik mij hier meldde met dit probleem, al driemaal gechat. Was een beetje ten einde raad vanwege de slechte nachtrust en dacht toen: ik probeer die community eens, kan ik ook een filmpje laten zien (en horen). Ik denk, als ik ooit nog eens zo’n probleem heb, dat ik maar meteen hiernaartoe kom. Ik vind de respons wel zo prettig. Na het chatten hoor je niets meer en wacht je maar af.
Ik vind het trouwens ook waardeloos, dat Ziggo niet gewoon een telefonische mogelijkheid heeft om dit soort dingen te melden. Telefonische hulplijn geeft alleen maar mogelijkheden wat betreft internet, TV, telefoon e.d..
Enfin, de monteur gaf mij veel vertrouwen, dat alles wel goed komt en dat ik straks zelfs eindelijk van de brom van de kast , die ik al jaren maar voor lief nam, af kom.
Kobus Kriebel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
KBX458 wrote:
Kobus Kriebel soms lijkt Ziggo wel op Overtoom. En nu maar hopen dat de haan van de buren z'n snavel houdt.:wink:


In ieder geval bedankt voor het doorgeven! ?
Kobus Kriebel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ronihd wrote:
Wijkcentrum kast 🙂 daar zitten voedingen in die gekoeld worden door ventilatoren en ja daar kan er wel eens een kapot gaan. 🙂


Is dat de officiële naam, die gehanteerd wordt: wijkcentrumkast?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Kobus Kriebel wrote:
Is dat de officiële naam, die gehanteerd wordt: wijkcentrumkast?

Ach, geef het beestje een naam. Intern spreken we van eindversterker (EV), groepsversterker (GV) wijkcentrale (WC), lokaal centrum (LC), regionaal centrum (RC), maar ik verwacht niet dat een voorbijganger die allemaal van elkaar kan onderscheiden. 'Verdeelkast' plus de precieze locatie is voldoende info. :blush:
Kobus Kriebel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Bedankt, maar ik geloof niet dat ik aan Ziggo zou durven melden, dat ik last van de WC heb.....?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Kobus Kriebel wrote:
Bedankt, maar ik geloof niet dat ik aan Ziggo zou durven melden, dat ik last van de WC heb.....?


Maar toch noemden wij het zo 😉 < komt omdat ik er 22 jaar bij heb gewerkt ( voorheen Casema )

Wc staat voor wijkcentrum deze kast is lokaal een hoofdverdeler die de groepversterkers aanstuurt en die sturen weer de eindversterkers aan waar jou individuele aansluitkabel in zit.

Minister systeem

Dus LC > WC > GV > EV de LV staat voor lokaal verdeelcentrum.

Uitgelicht topic