MMAXximus

Level 1
  • 873Posts
  • 27Oplossingen
  • 0Likes

Hoe maak jij je PC stofvrij?

Voor de gamers onder ons... Zo af en toe moet die PC is goed worden schoongemaakt. Niet alleen de software. Maar ook de hardware. Ik ga straks weer is even aan de slag met de compressor. Wel even goed laten doorblazen om eventuele vochtresten kwijt te raken.
Uiteraard netjes alle fans vasthouden om er voor te zorgen dat ze niet als een malle kapot draaien. Onderdelen laat ik zitten om te voorkomen dat er stof in de contacten gaat zitten.

Nu ben ik benieuwd naar hoe jullie je PC schoonmaken!
5 Reacties 5
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Eens in het half jaar:) daar bij een speciale lucht spuitbus die stof weg kan blazen. Deze ontving ik altijd van toenmalige NCR monteur maar voorraad begint op te raken helaas.:( dus daar moet ik wat anders op verzinnen. Een speciale stofzuigertje en natuurlijk voor alle zekerheid gebruik ik geaarde pols armband die ik via klem op pc om evt problemen te voorkomen.
MMAXximus
Topicstarter
Level 1
  • 873Posts
  • 27Oplossingen
  • 0Likes
Wat voor stofzuigertje Robbo? En sluit je met die polsband de kans op statische electriciteit volledig uit?

Kheb zelf ook wel eens naar die busjes lucht gekeken maar heb me doen vertellen dat die weleens condens mee kunnen spuiten. Geen idee of dat zo is, maar werd daardoor een beetje huiverig.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Zeer klein stofzuigertje eens gekocht bij pc zaak. Past in je hand. En ook niet te krachtige zuigkracht maar genoeg om stof op te zuigen. Polsband idd statische electriciteid te voorkomen. Inz. Lucht nooit problemen gehad. NCR gebruikte dit ook altijd bij onderhoud aan hun product. Dus... Maar zij gebruikte wel hun eigen producten en was dus niet te koop in winkel of zo. En is zeer lage druk. Genoeg om stof weg of los te blazen. Ik doe dit uitsluitend bij ventilatie gaten en de ventulator etc. Evt gevoelige dingen met de stof zuiger.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Een spuitbusje perslucht zou geen vocht mogen bevatten. Soms gaat men echter met een compressor in de weer en dan moet je goed uitkijken, want die lucht is zelden droog. Een stofzuiger met regelbare snelheid en een zeer zachte kwast werkt ook, maar voorzichtig werken blijft het devies.

Een polsbandje wat je aan aarde legt, werkt afdoende en deze worden ook bij bedrijven gebruikt (destijds gebruikte ik deze bij Philips). Overigens raakt er niet zo snel iets defect zolang dat op elkaar is aangesloten. Losse kaarten of elektronica kunnen wel erg gevoelig zijn voor statische elektriciteit.

Mvg. Willem
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Nu ben ik geen gamer maar ik herken het probleem.
Als ik een pc moet openmaken zit die inderdaad altijd vol met stof.
Ik maak dat dan gewoon op de botte manier schoon.
Ik gebruik een verfkwastje voor het board, stof doek voor de ventilatie openingen en mijn stofzuiger om de rommel een beetje op te ruimen.

Gr. Eddy
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic