jvanwijngaarden

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Glasvezel

Abonnee van Ziggo 3in1, KPN heeft glasvezel in onze wijk aangelegd en vraagt toestemming om het ook in onze woning te mogen aansluiten. Wat zijn voor mij de consequenties i.v.m. modem en dergelijke?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Niet heel erg hoor. Gewoon laten aanleggen. Kost niks. Of zie ik dat verkeerd? Kun je nog eens overstappen.
Je wordt nl minstens 100

.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Waarom nu weer een nieuw topic?
Je hebt dit vanmiddag al gevraagd.

https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/glasvezel-van-kpn-38434

Edit Ziggo moderator: https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/glasvezel-van-kpn-38434 topic gesloten vanwege een dubbele topic. Omdat er inmiddels in dit topic meer reacties zijn geplaatst dan in de eerste, het eerste topic gesloten en verplaatst naar het archief.
jvanwijngaarden
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Wist niet hoe deze site werkt. Kreeg geen bericht van plaatsing. Ik ben 87 jaar en computer nog niet zo lang. Maar excuus hoor. ~ Jan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Niet heel erg hoor. Gewoon laten aanleggen. Kost niks. Of zie ik dat verkeerd? Kun je nog eens overstappen.
Je wordt nl minstens 100

.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Anders moeten de nieuwe bewoners later de aansluiting betalen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
jvanwijngaarden74 wrote:
Wist niet hoe deze site werkt. Kreeg geen bericht van plaatsing. Ik ben 87 jaar en computer nog niet zo lang. Maar excuus hoor. ~ Jan.



Geen excuses nodig. In dit geval alle begrip voor. Wij moeten het op die leeftijd nog maar zien klaar te spelen de zaken nog zo uit te leggen. Maar ik zie dat hanh nogal positief is, dus ik zou zijn raad opvolgen ... :wink:
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes

Debieltjes van KPN Netwerk en SWZ hebben afgesproken dat een glasvezel modem hoort in de meterkast. Nee, hoor, ik ben niet achterlijk. Zolang de modem hoort in de meterkast, ik zal geen glasvezel gebruiken.

RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes

Aansluiting zit in de meterkast, modem kan overal hangen waar je maar wilt.

almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes

Het is makkelijk gezegd. Het is niet mijn eigendom, dus ik zal het niet verbouwen (gaten boren, laminaat overhoop gooien). Als KPN Netwerk en SWZ het niet regelen, ik zal geen gebruik maken van glasvezel. Zij hebben mij als klant verloren.

RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes

Dan staat dit probleem toch geheel los van welke provider dan ook?
Hangt het Ziggo modem wat je nu hebt dan niet in de meterkast?
En als je glasvezel wilt wat niet kan waarom zit je dan op een Ziggo forum?
 

almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes

Kabelaansluiting is in mijn woonkamer. Dus Ziggo modem is in mijn woonkamer.

Glasvezelaansluiting is in de meterkast. En KPN Netwerk vond niet toegestaan om het in de woonkamer te brengen.

Dus, ja, ik blijf bij Ziggo. Nu ik beschouw overstappen als nooit wenselijk. Voorheen was DSL een minderwaardige verbinding en straks is mijn glasvezel een minderwaardige verbinding. Te veel overlast om over te stappen. WiFi is geen echte verbinding, in vergelijking met netwerk kabel. WiFi is voor mobiel, tablet, gasten.

Ik had ingestemd met aanleggen van glasvezel. Dat is gratis. Maar ik zal het niet gebruiken.

RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes

Ziggo blij 

Uitgelicht topic