Peter22

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

gerucht dat ziggo stopt met uitzending over coax

Er zijn steeds meer geruchten dat Ziggo stopt met uitzending over coax, dus overgaat naar iptv. Het 4k probeer kanaal wordt al online aangeboden.

Dus mijn vraag is: hoelang blijft Ziggo nog uitzenden over coax?

17 Reacties 17
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Nog zo lang als dat de SD en HD Zender streams op de kabel nodig zijn voor nog teveel klanten, die daar van afhankelijk zijn voor ontvangst via een DVB-C Tuner van een Mediabox of TV (al dan niet met CI+Module). 
Dat is dus nog lang. Zo snel zullen de veranderingen die voor opheffen van de broadcast streams nodig zijn, niet afgerond kunnen zijn. Valt enigszins te vergelijken met het nog lopende opheffen van Analoge TV, dat afronding nadert.

Die streams gaan tenslotte uiteraard wel weg, want ze kunnen vervangen worden door On-demand Live streams via Internet. Ze zijn er al. Ziggo Go maakt daar nu gebruik van voor de SD/HD Live TV-kanalen.
Verwijdering van de streams levert betere mogelijkheden op voor Internet via de coax-kabel.

Sommige mensen denken dat er 4k broadcast streams bij zullen komen op de kabel. Niet dus.  Geen ruimte. Love Nature is daar een goed bewijs voor. Love nature HD op de kabel. De 4k variant ervan via een Live Internet stream, als je een Next hebt, die van 4k weet.
Verder: nauwelijks aanbieders van complete 4k Live/lineaire TV streams voor DVB-C ontvangst. Wel is er aanbod van incidentele 4k-feature-uitzendingen, via Internet. Denk bv aan F1 uitzendingen met Max V in de hopelijke hoodrol.

Ziggo wordt inderdaad voor TV een IP-TV boer ipv een coax-kabelboer.
Ze zijn er druk mee bezig. Afronding in 20??

Peter22
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank Hanh. Dus je kan stellen dat je in de toekomst alleen tv en kan kijken en opnemen d.m.v. een box die door Ziggo geleverd wordt?

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Je kunt je afvragen wat meer bandbreedte vraagt op de coax, alles op individuele basis over IP wat dan via docsis streams moet, of in de huidige vorm; streams die voor iedereen tegelijk te ontvangen zijn. Ik heb het antwoord niet, maar dat zal een eventuele beslissing wel beïnvloeden. Misschien weet iemand dat?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Lineair kijken met DVB-C Tuner daalt. Dwz het aantal gelijktijdige gebruikers van broadcasting op de kabel daalt ook. Cijfertjes heb ik niet voor alle zenders, die maar constant ruimte innemen op de kabel. Maar mijn gut feeling zegt, ………. On-demand Live kijken via internet wordt, alleen zo bekeken, 'goedkoper'.

Dat levert natuurlijk wel een zwaardere belasting op van de beschikbare Internet capaciteit, ihb per wijk totaan de glasvezel.
Daar kan het schip gaan stranden. Of niet. Ziggo/Liberty Global heeft het allemaal onder controle. Of niet.
Gokje? Kijk wel uit.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Peter22 wrote:

Dank Hanh. Dus je kan stellen dat je in de toekomst alleen tv en kan kijken en opnemen d.m.v. een box die door Ziggo geleverd wordt?

Plus via Ziggo Go. Dat zit er dik in.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Peter22 wrote:

Er zijn steeds meer geruchten dat Ziggo stopt met uitzending over coax, dus overgaat naar iptv. Het 4k probeer kanaal wordt al online aangeboden.

Dus mijn vraag is: hoelang blijft Ziggo nog uitzenden over coax?

Leuk zo'n onderwerp. Maar zonder bronvermelding is het zinloos er hier in dit forum over te speculeren. Er zijn natuurlijk in de toekomst veranderingen te verwachten, maar welke? Een ding zal wel zeker zijn, gratis wordt het niet.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ooit zal alles veranderen. Ik weet niet precies wanneer, maar ik heb gehoord dat ze auto's gaan maken die op steenkool rijden… Dat doen ze dan weer als het elektrisch opraakt.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Jan F.

Maar zonder bronvermelding is het zinloos er hier in dit forum over te speculeren.
……………. Een ding zal wel zeker zijn, gratis wordt het niet.

Ah. Zie ik hier toch ook een heeeeele kleine speculatie?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Via de ether uitzenden mag straks ook niet meer las ik net, want ether is een link goedje en niet goed voor het milieu, dus dat mag binnenkort niet meer worden gebruikt. Waar dit allemaal naartoe moet…. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het lijkt me ook geen gerucht, maar speculatie, eens zal het er wel van komen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb wrote:

Het lijkt me ook geen gerucht, maar speculatie, eens zal het er wel van komen.

 

Tja, eens vergaat ook de wereld. Maar als je het niet erg vindt, ga ik daar niet op zitten wachten.

Hoot_Posthorn

Level 7
  • 158Posts
  • 12Oplossingen
  • 109Likes
Peter22 wrote:

Dank Hanh. Dus je kan stellen dat je in de toekomst alleen tv en kan kijken en opnemen d.m.v. een box die door Ziggo geleverd wordt?

Ah, dus dat is je zorg, en de kern van je vraag?

Mijn vermoeden is dat er een nieuwe generatie apparaten de markt op komen. Ik verwacht DVR’s zoals TIVO die tussen jouw app en de stream in leven en de programma's die je wilt lokaal gaan opnemen.

Ik vermoed dat wij als consumenten op een gegeven moment he-le-maal klaar zijn met reclame’s en naar manieren gaan zoeken om dit te omzeilen. Abo op Netflix scheelt al, maar zo langzamerhand kun je overal wel een abonnement op nemen. Disney, Amazon, Videoland.. en het houdt niet op. Een lokale recorder die de mogelijkheid biedt om reclames door te spoelen blijft in mijn beeld een wenselijke functie. En die zal vast worden ingevuld 🙂

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

“Een lokale recorder die de mogelijkheid biedt om reclames door te spoelen blijft in mijn beeld een wenselijke functie. En die zal vast worden ingevuld :)”

 

Die is er; de Humax … 

Hoot_Posthorn

Level 7
  • 158Posts
  • 12Oplossingen
  • 109Likes
Willem-A wrote:

“Een lokale recorder die de mogelijkheid biedt om reclames door te spoelen blijft in mijn beeld een wenselijke functie. En die zal vast worden ingevuld :)”

 

Die is er; de Humax … 

Dat weet ik, maar die doet bij mijn weten geen IP tv, toch?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Nee, dat doet ie inderdaad niet. En of dat gaat komen bij Humax is ook nog maar de vraag, want zoals het er nu uitziet komen er nog geen opvolgers. 

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Ik denk dat de topicstarter bedoelt: Ziggo stop met leveren van analoge tv via de coax kabel?

Ziggo is zijn diensten over de coax juist aan het uitbreiden/verbeteren, echter moet daarvoor het analoge signaal uitgeschakeld worden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Ziggo is zijn diensten over de coax juist aan het uitbreiden/verbeteren, echter moet daarvoor het analoge signaal uitgeschakeld worden?”

Jawel, juist analoog moet weg voor Docsis 3.1 uitgerold wordt.

De upstream / upload zitten precies in de analoge frequenties volgens de Docsis 3.1 standaard.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic