ice0angel

Level 1
  • 95Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

?? aangeboden mediabox ??

Via regio markplaats via facebook zag ik een horizon aangeboden. Na korte correspondentie tussen de verkoper komt er op neer dat deze gekocht had en dus recht had op verkoop van de box.


Na mijn weten wordt hardware van af tijd chello, upc en ziggo in bruikleen gesteld
en gekoppeld aan je klantnummer waarbij de pakket er aanhangen die je op dat moment afneemt?

Corrigeer mij als ik het mis hebt ?
29 Reacties 29
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Klopt helemaal. De Mediabox XL, en de Mediabox Next ook, gaat bij een ander niet werken. Ziggo zal die dan ook niet activeren en koppelen aan je abonnement.

Degene die de box officieel in bruikleen had, moet bij het beëindigen of veranderen van zijn/haar abonnement de apparatuur terug sturen. Wanneer dat niet gebeurd, moet er een boete betaald worden. Meestal is die hoger dan het bedrag wat je krijgt voor de verkoop van de Mediabox ?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Eigenlijk wel dom van mensen om deze online te verkopen. Of zo ie zo te verkopen! Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat Ziggo de box moet activeren en dat het niet werkt als je de box ergens anders installeert. Maar ja, je kan het altijd proberen te verkopen en dan ook nog eens een boete van Ziggo krijgen omdat je de box niet hebt terug gezonden.

Maar mooi geschreven Evert!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hier een overzichtje van de kosten voor het niet retourneren van de apparatuur:


Sommige mensen doen het echt uit onwetendheid. Als je hen een berichtje stuurt, halen ze vrijwel direct de advertentie offline. Maar de meesten wensen je een hoop ziektes toe, ik vermoed dat zij dan weldegelijk op de hoogte zijn van hoe het werkt.

Maar goed, in de bestelbevestiging staat altijd dat de apparatuur in bruikleen is, dus mensen zijn sowieso gewaarschuwd.
ice0angel
Topicstarter
Level 1
  • 95Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Had netjes een bericht gestuurd dat de box in bruikleen is en dat je netjes retour doos krijgt etc.

Het is niet eerste keer dat ik hardware tegen kom op een verhandel pagina/site terwijl het duidelijk is aan gegeven dat je in bruikleen is.


Wat je zelf al aan gaf Evert de eene verwensing naar de ander kreeg terug.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Sja, hoe netjes je je bericht ook schrijft, slechts enkelen zullen het waarderen. Gelukkig zijn de mensen zelf verantwoordelijk voor hun daden en ik denk dan meestal, wie het laatst lacht, lacht het best. ?
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Begrijp ik het goed dat ik dus voor slechts 37 euro een quantis module kan "kopen" als ik in ziggo-gebied woon.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik vermoed van wel. Maar als je klant bij Ziggo blijft, kan het maar zo zijn dat er verdere acties volgen. Ze hebben dan je gegevens.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Een Next zou ik best wel via MP willen kopen voor een paar tientjes, al is het maar om er elektronisch mee te experimenteren... :grin:
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Evert wrote:
Ik vermoed van wel. Maar als je klant bij Ziggo blijft, kan het maar zo zijn dat er verdere acties volgen. Ze hebben dan je gegevens.


Maak het nou niet spannender dan het is. itt wat hier op het forum zo vaak is geroepen is apparatuur niet terug sturen geen diefstal en het kopen van zo'n apparaat geen heling.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
youriy wrote:
Maak het nou niet spannender dan het is. itt wat hier op het forum zo vaak is geroepen is apparatuur niet terug sturen geen diefstal en het kopen van zo'n apparaat geen heling.

Vraag dan ook niet naar de bekende weg.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Geef dan ook geen onzin antwoord als je geen antwoord hebt.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
youriy wrote:
Geef dan ook geen onzin antwoord als je geen antwoord hebt.


Ik denk dat Evert geen onzin praat , oké het is geen diefstal maar je krijgt wel de rekening als je de box/modem/module niet terug stuurt.

En een ander heeft er niks aan, zodra het abonnement stopt of veranderd gaat de elektronische smartcard die er in zit niet meer werken.

Dat moeten jullie toch weten 😉
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Nooit een quantis module gezien dus. Nog meer onzin.
ice0angel
Topicstarter
Level 1
  • 95Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
youriy wrote:
Nooit een quantis module gezien dus. Nog meer onzin.


Niet ? Google eens eerst hit Ziggo pagina 2 hit Tweakers pricewatch 3 hit bol.com
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Een Quantis CI+Module voor een Irdeto Smartcard is een produkt dat gewoon te koop is.
Je kunt hem aanschaffen als je nog een oude losse Irdeto Card hebt, die in je Mijn Ziggo is geregistreerd. Dit is typisch voor klanten in het voormalig Ziggo gebied.

Tegenwoordig is een CI+Module + Smartcard altijd in bruikleen. Als bijgeleverd onderdeel van een TV-Start abo, of extra gehuurd bij Ziggo.
Afhankelijk van in welk gebied je woont krijg je dan een Irdeto setje (fZiggo) of Nagra setje (fUPC; heeft ander type Module+Smartcard).
Alles moet terug naar Ziggo als niet meer nodig.

Aan een elders aangeboden Smartcard heb je niets en is een illegaal aanbod. Ziggo registeert hem niet voor je.
Als er een Quantis of andere Irdeto CI+ Module zonder Smartcard zou worden aangeboden op Marktplaats, dan kan dit een legale verkoop zijn. Dat is niet zeker.
Een aangeboden Nagra Module is altijd afkomstig van bruikleen bij Ziggo.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
ice0angel wrote:

youriy wrote:
Nooit een quantis module gezien dus. Nog meer onzin.
Niet ? Google eens eerst hit Ziggo pagina 2 hit Tweakers pricewatch 3 hit bol.com


Wat bedoel je nou eigenlijk??
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
youriy wrote:

ice0angel wrote:

youriy wrote:
Nooit een quantis module gezien dus. Nog meer onzin.
Niet ? Google eens eerst hit Ziggo pagina 2 hit Tweakers pricewatch 3 hit bol.com
Wat bedoel je nou eigenlijk??



Onderstaande bedoeld ice0angel



https://www.bol.com/nl/p/quantis-ci-1-3-digitale-tv-module/9200000017451140/


Zo duidelijk genoeg ? samen met het verhaal van hanh ...............
Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
hanh Wordt een smartcard die ik bijv. vandaag zou kopen (fZiggo) nog wel geactiveerd door Ziggo?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
youriy schreef:
Geef dan ook geen onzin antwoord als je geen antwoord hebt.


Ik denk dat @Evert geen onzin praat , oké het is geen diefstal maar je krijgt wel de rekening als je de box/modem/module niet terug stuurt.

En een ander heeft er niks aan, zodra het abonnement stopt of veranderd gaat de elektronische smartcard die er in zit niet meer werken.

Dat moeten jullie toch weten 😉

Het is geen diefstal en ook geen heling, maar wel:
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel321

Uitgelicht topic