EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Zorg altijd dat je Legaal kijkt !!

Ziggo illegaal kijken via cardsharing: financiële schade-eis 150.000 euro



Politie en justitie treden sinds vorig jaar harder maar vooral ook sneller op bij aangiftes van distributeurs inzake de verkoop van illegale abonnementen waarbij het zenderaanbod van de betreffende distributeurs tegen een gering bedrag wordt opengezet. In het geval van de 29-jarige man uit Oude Wetering gaat het om abonnementen van Ziggo. De illegale dienstverlening werd in de periode 2011 tot en met 2017 door de man onder meer via internet verkocht. Om naar het gehele zenderaanbod van Ziggo te kijken, moest een bedrag van 75 euro per jaar betaald worden. Dit is slechts een fractie van het bedrag dat jaarlijks aan Ziggo betaald had moeten worden bij het afsluiten van legale tv-abonnementen om naar het gehele zenderaanbod te kijken. De schatting is dat de man uiteindelijk aan 300 afnemers het illegale abonnement heeft verkocht.

Meer info: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-illegaal-kijken-via-cardsharing-financiele-schadeeis-150000-euro/
4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Had het gelezen, lekker bezig die gasten en leuke schade post.
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
Legaal? Ik zou zeggen: als je illegaal wilt kijken doe het dan goed.. en doe dat met een VPN.
Ziggo zorgt er zelf voor dat men illegaal gaat kijken met hun hoge prijzen.
EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
donnerd wrote:
Legaal? Ik zou zeggen: als je illegaal wilt kijken doe het dan goed.. en doe dat met een VPN. Ziggo zorgt er zelf voor dat men illegaal gaat kijken met hun hoge prijzen.

Heeft natuurlijk niets met Ziggo te maken. Als je Via Netflix of Videoland wilt gaan kijken moet je daar ook voor betalen. Iedereen die film's en/of series laat zien moet daar nu eenmaal rechten voor betalen en dat berekenen ze dan weer door. Heb overigens nooit gesnapt dat mensen illegaal een film vanuit de bioscoop willen kijken, alleen om dan de kosten van het bioscoop kaartje niet te hoeven betalen of voor het betalen van een prijs voor online kijken. Maar goed, dat is ieder z'n ding natuurlijk. Heb er wel een mening over maar uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zichzelf 🙂

Wel de film willen zien, maar betalen ho maar. Dat is eigenlijk best jammer!!

Het artikel ging meer over de reguliere zenders en pakketten van Ziggo. Uiteraard moeten we daar met z'n allen voor betalen, als je kijken wilt. Maar ook hier is weer, mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Je kan toch niet alles zien, waarom zoveel zenders in je pakket? En daarnaast, als je een VodafoneZiggo abonnement hebt krijg je Movies&Series L gratis. Mooi toch 😉

Vroeger gingen mensen gewoon naar een Videotheek en betaalde ze ook geld om een DVD te huren. Doe dat ook gewoon netjes via Internet (betalen) en dan heb je misschien zelfs nog kans dat de prijzen naar beneden kunnen voor het online huren. Want omdat mensen illegaal kijken, heeft de film maker minder verdiensten en moet dus de prijs omhoog om legaal online te kijken. Maar dat is mijn mening, iedereen mag daar natuurlijk anders over denken 🙂 😉

Overigens, ik zeg niet dat jij illegaal kijkt of niets over hebt om een film te kijken, laat dat even duidelijk zijn. :wink:
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
vroeger heb ik ook zelf een Filmnet decoder in elkaar gesoldeerd.
werkte prima.... voor een week of 3.
werd de code weer gewijzigd en kon je weer een nieuw schema zoeken.

het was gewoon even de sport om ze te slim af te zijn, ik heb amper films gezien, had ik helemaal geen tijd voor.

voor het standaard pakket is dit helemaal niet interessant.
wel voor de extra kanalen.
ik zou nooit 20 euro/maand betalen voor voetbal bijvoorbeeld, of net zo'n bedrag voor Film 1 o.i.d. dat vind ik het gewoon niet waard.

maar Netflix hebben we dan weer wel, dat tientje is prima te doen.

voor mensen die de hele dag thuis zitten en veel TV kijken, is zo'n extra pakket erg interessant, maar door de situtatie waarom die mensen thuis zitten, juist vaak niet te betalen.
die pakken de kans die er dan zo voorbij komt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic