Jan burgers

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo versterker op eigen grond laten verwijderen

Er staat een ziggo versterker op onze grond. Ziggo maakt zonder toestemming gebruik van onze grond. Graag zou ik willen dat zij deze kast weg halen.

Mbv Jan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Hoihoi,

Ik ben bang dat dit moeilijk wordt.

De telecommunicatiewet
Artikel 5.2
1. De rechthebbende op of de beheerder van openbare gronden is verplicht te gedogen dat ten dienste van een openbaar elektronisch communicatienetwerk kabels in en op deze gronden worden aangelegd, instandgehouden of opgeruimd.
2. Voor zover het de aanleg, instandhouding of opruiming van andere dan lokale kabels betreft strekt de gedoogplicht zich tevens uit tot niet-openbare gronden, uitgezonderd tuinen en erven die met bewoonde percelen één geheel vormen.
3. Voor zover het voor het aansluiten van gebruikers op een openbaar elektronisch communicatienetwerk nodig is, strekt de gedoogplicht zich wat lokale kabels betreft tevens uit tot niet-openbare gronden, met inbegrip van tuinen en erven die met bewoonde percelen één geheel vormen.


Artikel 5.3
1. De aanbieder van een openbaar elektronisch communicatienetwerk die het voornemen heeft werkzaamheden uit te voeren in verband met de aanleg, instandhouding of opruiming van kabels, stelt degene op wie de gedoogplicht rust schriftelijk in kennis van dit voornemen en streeft vervolgens naar overeenstemming over de plaats, het tijdstip en de wijze van uitvoering van de werkzaamheden.

Daarnaast staat dit wellicht vermeldt in je koopakte?

je kan uiteraard altijd een bezwaarschrift indienen en kijken wat eruit komt.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Hoihoi,

Ik ben bang dat dit moeilijk wordt.

De telecommunicatiewet
Artikel 5.2
1. De rechthebbende op of de beheerder van openbare gronden is verplicht te gedogen dat ten dienste van een openbaar elektronisch communicatienetwerk kabels in en op deze gronden worden aangelegd, instandgehouden of opgeruimd.
2. Voor zover het de aanleg, instandhouding of opruiming van andere dan lokale kabels betreft strekt de gedoogplicht zich tevens uit tot niet-openbare gronden, uitgezonderd tuinen en erven die met bewoonde percelen één geheel vormen.
3. Voor zover het voor het aansluiten van gebruikers op een openbaar elektronisch communicatienetwerk nodig is, strekt de gedoogplicht zich wat lokale kabels betreft tevens uit tot niet-openbare gronden, met inbegrip van tuinen en erven die met bewoonde percelen één geheel vormen.


Artikel 5.3
1. De aanbieder van een openbaar elektronisch communicatienetwerk die het voornemen heeft werkzaamheden uit te voeren in verband met de aanleg, instandhouding of opruiming van kabels, stelt degene op wie de gedoogplicht rust schriftelijk in kennis van dit voornemen en streeft vervolgens naar overeenstemming over de plaats, het tijdstip en de wijze van uitvoering van de werkzaamheden.

Daarnaast staat dit wellicht vermeldt in je koopakte?

je kan uiteraard altijd een bezwaarschrift indienen en kijken wat eruit komt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jan burgers Dit probleem is al een paar keer voorbij gekomen op dit forum en altijd tot wederzijds genoegen opgelost.

Kun je hier foto's plaatsen van de situatie?
Dan kan een Ziggo moderator direct verbinding leggen met de juiste persoon en direct laten zien waar het om gaat en worden er veel heen en weer vragen overgeslagen.

Als de foto's er staan komt een Ziggo moderator deze vanzelf tegen en anders tip ik ze even.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Jan burgers wrote:
Er staat een ziggo versterker op onze grond. Ziggo maakt zonder toestemming gebruik van onze grond. Graag zou ik willen dat zij deze kast weg halen.

Mbv Jan

Toevallig vanavond bij de 'Rijdende Rechter' over een Ziggo en stroomkast, mochten blijven staan. Wat niet wil zeggen dat Ziggo dezelfde mening heeft, dus ik ga uit van een spoedige oplossing.

Uitgelicht topic