Ziggo moet kabel openstellen



Toon eerste bericht

32 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Nick999 schreef:

Ja dat merk je ook duidelijk als KPN een storing heeft dat ook T-Mobile eruit ligt omdat het in feite fake-concurrentie is.



Wat is er fake aan concurrentie bij een (hardware) storing is?

Van Dale:
Concurrentie: De onderlinge wedijver tussen ondernemingen. Hevige concurrentiestrijd kan er uiteindelijk toe leiden dat slechts één aanbieder overblijft (monopolie) zodat van concurrentie geen sprake meer is.
Reputatie 4
Badge +1
@Nick999 VodafoneZiggo CEO heeft toegegeven dat ze bang zijn klanten te verliezen als de kabel eenmaal open is.. en ja.. dat gaat zeker gebeuren.. zodra T beschikbaar is... ben ik weg bij Ziggo..
Op de 1 of andere manier klinkt het open stellen van het kabelnetwerk voor mij als een nogal onzalig idee....
Volgens mij gaan wij daar, als gebruiker, helemaal niet zo blij van worden.
Allemaal bedrijven die dat kabelnetwerk opgaan en daar, technisch gezien, geen enkel verstand van hebben....bovendien....wat worden wij als consument daar nou beter van? Die bedrijven zullen, voorlopig, 1-op-1 de pakketten van Ziggo moeten doorverkopen en dat gaat heus niet goedkoper worden dan Ziggo zelf, voorlopig is het toch allemaal Wholesale, pas als Ziggo Docsis 3.1 uitrolt kan daar wat in veranderen.
Hier gaat niemand blij van worden....
Reputatie 4
Badge +1
@Davey.D Ik ben anders nooit tevreden geweest over Ziggo... het enige waar Ziggo goed in is, is het leveren van prut diensten, het leveren van decoders die nog trager zijn dan een oma in een rolator, liegen tegen klanten terwijl jij ze erop wijst dat het leugens zijn.. maar wel de prijzen verhogen onder het mom van 'je kan overstappen'... wordt dat in 2019 eindelijk mogelijk door het ACM.. wat doet Ziggo dan?
Juist... gaat rechtszaken voeren... echt.. hoe laag is Ziggo dan wel niet?
Ik ben btw trots dat ik nooit voor Ziggo heb gewerkt, want je moet dan er tegen kunnen dat je klanten misleid... hoe kan je dan met jezelf leven vraag ik mij af...
Reputatie 7
Badge +15
@vasco_nl Met Fake bedoel ik dat mensen denken dat ze naar een andere aanbieder overstappen, maar in feite bij dezelfde aanbieder blijven alleen onder een andere naam. Bv KPN, Telfort, Simyo, XS4All...
Allemaal bedrijven die zijn opgekocht door KPN en dus helemaal geen concurrentie meer zijn.
Je zou dus kunnen stellen dat als Ziggo slim is, ze gewoon ook 5 verschillende dochterproviders gaan opzetten die via de kabel gaan werken. Zelfde netwerk, zelfde provider, alleen andere naamsticker. Klant ook weer blij toch?🙄

@donnerd Wat zal jij een zwaar leven hebben dan. Er is vrijwel geen enkel bedrijf wat klanten niet in mindere of meerdere mate "misleidt"
Hoe vaak ik van KPN al geen schitterende aanbieding in de bus heb gehad voor internet voor een lage prijs en snelheden tot wel 100 Mbit... (inderdaad tot wel, want als ik echt ga zoeken op de site dan is 29 Mbit het maximaal haalbare op mijn adres. Maar daar wordt, ondanks dat de reclame aan mij geadresseerd is, wijselijk niet over gerept)
Een auto zou ik ook beslist niet kopen als ik jou was, want 90% van de fabrikanten liegt over verbruik, emissie actieradius etc. En dan heb ik het niet eens over gebruikte auto's die altijd perfect onderhouden zijn, grotendeels binnen hebben gestaan of van een oud vrouwtje zijn geweest. 😂

Wat er op de kabel straks gewoon gaat gebeuren is dat Ziggo aan mensen een pakket A aanbiedt en beheert, vervolgens dit pakket ook doorverkoopt aan een concurrent (want infrastructuur laat weinig ruimte voor eigen servers etc) en die concurrent verkoop vervolgens datzelfde pakket, alleen dan onder eigen naam. Verder verandert er niks. Wijkstoringen zorgen nog steeds voor problemen, zowel bij Ziggo maar ook bij alle concurrenten en ook binnenhuisbekabeling zal nog net zo vaak voor problemen blijven zorgen, met dat verschil dat er in geval van een concurrent, geen ervaren Ziggo monteurs meer komen maar eigen personeel van die concurrent of zzp-ers,met een waarschijnlijk even laag kennisniveau van HF etc.
Reputatie 4
Badge +3
Nick999 schreef:

Hoe vaak ik van KPN al geen schitterende aanbieding in de bus heb gehad voor internet voor een lage prijs en snelheden tot wel 100 Mbit... (inderdaad tot wel, want als ik echt ga zoeken op de site dan is 29 Mbit het maximaal haalbare op mijn adres. Maar daar wordt, ondanks dat de reclame aan mij geadresseerd is, wijselijk niet over gerept)...



En hiermee haal je direct aan waarom de kabel open moet, er is nu geen keuze/concurrentie mogelijk. Ook bij ons maximaal 27mbit tot aan de voordeur met DSL dus wil je wat meer dan blijft Ziggo als enige over wanneer er ook geen glas tot je voordeur ligt.

In het begin zal het zeker starten met whole sale maar ik verwacht toch later ook internet only aanbieders op de kabel en dan wordt het voor ons en de toekomstige klanten, de jeugd die nauwelijks nog live TV kijkt, pas echt interessant. Waarom gedwongen 20 euro aan basis TV pakket betalen als je dat toch niet gebruikt.

Helaas was er geen keuze want met internet only DSL heb je niet meer dan 27mbit bij je voordeur over. Allicht wordt Ziggo zelf ook eens wakker en gaan ze eindelijk aan de slag met modern worden en met de tijd mee. Wacht het geduldig af.
Reputatie 4
Badge +1
@Nick999 Ziggo doet dat harder dan andere bedrijven... voorbeeld.. vraag je waarom Netflix niet meer doet op de extra XL decoder... dan zegt Ziggo dat het niet goed werkt en bezig is te fixen; ONZIN.
Vraag je waarom de XL decoder niet meer te bestellen is, dan zegt Ziggo; 'Leveringsproblemen'... Samsung heeft met al hun fabrieken 0% storingen... dus ook weer ONZIN...
Ziggo beweerd nog steeds dat Ziggo Sport (kanaal 14) gratis is... ONZIN...
Bij prijsverhogingen is het de inflatie.. ONZIN... de prijzen gaan hoger dan de inflatie qua procenten gaan...
Oja.. de Ziggo monteurs? Die worden EXTERN ingehuurd... dus werken niet letterlijk voor Ziggo... meerdere monteurs hebben dit aan mij bevestigd...
en hoevaak heeft Ziggo wel niet gemeld met bijvoorbeeld de Apple TV app bezig te zijn.. al meer dan 2 jaar.. zogenaamd dan.. want die komt er NIET... waarom? Ziggo dwingt je zo hun slechte producten te gebruiken die veel te veel vragen van de hardware...
btw... T-Mobile werkt weer op IPTV niveau.. dat wilt dus zeggen.. internet streams.... en dan kan je makkelijk een heel ander pakket aanbieden.. en zo ervaren zijn die monteurs ook niet... en dat je bij bijvoorbeeld T een T-Mobile monteur krijgt is meer dan LOGISCH... en alsof die geen ervaring op hebben kunnen doen...

Reageer