EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Zal ik het balletje maar alvast opgooien?! - TV-abonnement wordt in 2019 duurder

Oh jee, elke keer als de TV-abonnementen omhoog gaan dan schieten de prijs topics als paddestoelen uit de grond 🙂

Geen enkele marktpartij wil een inhoudelijke reactie geven, maar duidelijk is wel dat er op dit moment onderhandelingen tussen zendergroepen en distributeurs(tv-aanbieders) gevoerd worden. Inzet voor de tv-zenders is een hogere doorgiftevergoeding van de tv-aanbieders. NPO, RTL en Talpa TV onderhandelen afzonderlijk met diverse tv-aanbieders waaronder Ziggo, KPN en T-Mobile.

Meer info, lees hier! (bron: TotaalTV)


Natuurlijk wil ik geen onrust stoken maar zelf dacht ik dan nu alvast te willen aangeven dat ik liever geen abonnement verhoging wil maar als het dan toch gebeurd ik toch gewoon klant zal blijven bij Ziggo. Al hoewel het niet te veel moet gaan kosten want er zijn zelfs al gezinnen die deze "luxe" niet eens meer kunnen veroorloven. En dat in Nederland, dat is toch eigenlijk heel erg!!

Deze zin bevalt me wel: Maar van de kant van de aanbieders wordt juist gewezen op het mindere aantal kijkers dat zou moeten leiden tot een lagere doorgifteprijs.

Laten we hopen dat we in 2019 geen verhoging krijgen 🙂
9 Reacties 9
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Eigenlijk kijk ik maar heel weinig TV. Teveel pulp en dan die reclame op de commerciëlen, niet door te komen. Dat die überhaupt geld durven te vragen.....
Het hele model mag van mij wel op de schop. Lineaire TV kan wel weg. En die oude verzuilde omroepen hebben ook nauwelijks nog bestaansrecht. Is daar nog iemand lid van? Ben wel voor een publieke omroep, maar voeg ze maar samen.
Rokbock

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
We zitten midden in een transitie periode van "ouderwets" tv kijken en on-demand content. Als ik om me heen kijk zie ik vrij weinig jongeren en jong volwassenen nog echt ouderwets tv kijken.

Dit is natuurlijk een probleem voor zendergroepen en adverteerders. Een beetje aan de late kant als je het mij vraagt. Door trends en ontwikkelingen goed in de gaten te houden zouden zendergroepen en adverteerders hier beter op kunnen inspelen in plaats van per zendergroep een eigen applicatie met bijbehorende kosten te gaan opzetten.

Ik ben het helemaal eens met efok dat het hele model op de schop mag. Een klantvriendelijke oplossing is voor een modulair zenderpakket. Laat klanten zelf maar kiezen welke zenders ze willen ontvangen. Wil de klant maar 10 zenders? prima! Prikkel ze maar met een stijgend kortingspercentage wanneer de gebruiker meer zenders activeert.

Het wordt voor adverteerders ook steeds lastiger om een plekje te reserveren lijkt mij. Mocht de dag ooit komen dat Netflix reclame blokken gaat inzetten kunnen we wel van een verlies spreken.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Rokbock wrote:
Ik ben het helemaal eens met efok dat het hele model op de schop mag. Een klantvriendelijke oplossing is voor een modulair zenderpakket. Laat klanten zelf maar kiezen welke zenders ze willen ontvangen. Wil de klant maar 10 zenders? prima! Prikkel ze maar met een stijgend kortingspercentage wanneer de gebruiker meer zenders activeert.


Eens!

De (geprivatiseerde) OV-bedrijven waren destijds ook niet zo gelukkig met de verdeling van de binnen geharkte centjes, zo dat er een systeem moest komen waar men per gereisde kilometer moest betalen (en per OV-bedrijf apart in- en uit-loggen om de geldstromen goed in de gaten te houden). De Ov-kaart was de grote oplossing. Nou, nu de bedrijfjes alleen geld krijgen voor goed renderende lijntjes, worden er steeds meer trajecten opgeheven.

Welke zenders en welk TV-aanbod zal het eerst verdwijnen als de centjes "eerlijker" verdeeld worden?
rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Er komt bij Ziggo gewoon weer een prijsverhoging in 2019. Ik blijf ook bij Ziggo maar heb dit jaar mijn aanvullende abonnementen opgezegd. Na de zoveelste prijsverhoging dit jaar van het Alles-in-een Start of Basis pakket en opnieuw zonder verhoging van de internetsnelheid heb ik dit gedaan. Ik heb bij Ziggo Movies & Series XL opgezegd en het Film1 abonnement opgezegd. Had al Netflix wat voldoende is en het Film1 abonnement heb ik nu direct via Film1 wat hierdoor de helft goedkoper is.

Als er volgend jaar weer een prijsverhoging komt dan zeg ik mijn Volop Bellen abonnement ook op. Er zijn gewoon grenzen aan wat de klant te besteden heeft. Nu kwam Ziggo dit jaar na een aantal valse starts met het Start XXL abonnement. Voor € 4,95 extra heb je dan 100/10 ipv 40/4 internetsnelheid. Die € 4,95 zal wel weer € 6,00 worden en dan blijf je aan de gang. Laat Ziggo nu eerst maar eens iets doen aan de huidige internetsnelheid van het Start pakket die al drie jaar op 40/4 staat!
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Is Ziggo Abbo plicht of zijn er alternatieven.

Verhoogd men teveel of niet zo slim zijn er vaak alternatieven als white labels enz.
Oppassen daar vaak geen 24/7 support of al helemaal geen tel. support, als je dat weet en ok vind dan kan het goedkoper voor ongeveer hetzelfde, support is dan mogelijk wel wat minder!

Misschien dat iemand in die keten(s) een keer met grof geschut gaat komen of dreigen zoals bijv met behulp van https://nl.wikipedia.org/wiki/Internationaal_Centrum_voor_Beslechting_van_Investeringsgeschillen

Het is bij bijv. NPO dat deze ergens anders geld vandaan moet halen oorzaak beslissing van de regering en dat soort zaken ook al IS NPO nederland klein, indien gevolgen voor investeerders in de keten kunnen die e.a. aankaarten.

Even juridisch weet ik absoluut niet of dit mogelijk is, maar een voorbeeld van wie weet, dat instrument "ICSID" wordt te pas en onpas gebruikt ook voor winstbejag uitgebuit. 😞
pinobot

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als het goed is dan is bij mij in de buurt het KPN netwerk deze maand verbeterd dus ik ga weer terug naar ADSL. Alles wordt duurder en ik vind het leuk dat Jos Verstappen miljoenen verdiend maar ik moet rondkomen van een bijstandsuitkering en heb geen zin meer om daarvoor de betalen.
Een goedkoop ADSL abonnement met alleen internet kost 25 euro, dat is 18,95 per maand goedkoper (227,40 per jaar) dan het goedkoopste abonnement bij Ziggo.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Yup ik ben ook benieuwd hoe de politiek met de eigenlijke "dwang " naar digitalisering internet enz omgaat.

Je kan e.a. bijna niet meer zonder ( overheidsdiensten enz), echter voor dat alles moet je wel nog eens extra betalen.
Dan nog ben je een beetje of digibeet of kan om welke reden dan ook minder goed met deze dingen omgaan, zijn de risico's en dus nog eens extra kosten voor hulp een veel te grote kostenpost.

Ze spreken dan over plan en hulp en geld vrijmaken hiervoor hmm ik moet het nog zien.

Een simpele basis verzorging: internet, telefoon, tv en hulp / simpele device's en software is allang nodig en nog steeds geen feit.

Maar men moet eigenlijk wel bijna alles digitaal met diverse overheid en ook andere zaken digitaal afhandelen, de hulp die men hierbij kan krijgen of sommige aannemen is erg afhankelijk wie of wat men treft.

Ik heb de goede daargelaten "student aan huis" gevaarlijk zaken van hen bij mensen gezien die ik help om zo veilig mogelijk online te kunnen blijven.
Die mensen "digibeten" moeten voor heel belangrijke zaken zomaar ineens onbekende mensen bijna alles toevertrouwen en dan maar hopen dat het goed gaat.

Dat is wachten op problemen en ook vragen om zoals hier verderop staat een andere vorm dan de online nepverkoop zaakjes, deze mogelijke schade gaat veel verder.

vb. er was een "dropbox" account aangemaakt waar ineen keer zonder dat deze mensen het wisten automatisch al hun documenten opgeslagen werden. Dit dropbox account was deels openbaar bij bekenden en toegang had natuurlijk ook degene die deze aangemaakt had enz
Was namelijk zo makkelijk voor e.a.. echter de gebruikers wisten geheel niet wat er plaatsvond en dat er ook documenten die ze juist niet daar wilden hebben in kwamen.

Echte kwaadwilligen hebben nog meer vrijspel door wat de overheid op aan het dringen is.

OK ik vind persoonlijk dat hier ( ik ben tegen veel keurmerken en zegels omdat ze meestal commercieël gedragen zijn, waarmee onnodige prijs opdrijving en ander gelul) juist een soort maar dan overheids gedragen veiligheid en ook verantwoordelijkheid genomen gaat worden bij de instanties en personen die anderen met dit soort belangrijke digitale zaken moeten gaan helpen.

Het is meer dan de zorg even voor je laten pinnen. wat ook al een risico is en mensen toch door omstandigheden moeten laten doen.

Beetje offtopic maar in geheel wat kosten betreft toch weer net wel niet dan?

Virusscanner / firewall, up to date software en ook alle hardware zijn niet gratis en zijn steeds sneller verouderd, zelfs al lijkt het zo goedkoop moet je de kennis en kunde in huis hebben, anders kost het inhuren hiervoor echt meer geld. ( ook met smart-tv's geen kennis en kunde dan beter niet online die dingen, echter je moet soms updaten :thinking:
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Op letten welke variant wat medium betreft bij jou in de nabije toekomst een goede of misschien beste oplossing gaat geven.
Ziggo gaat de kabel vrijgeven voor derden.
KPN weer verder met glasvezel enz

lees hier
https://webwereld.nl/netwerken/108170-nieuwe-ontwikkelingen-op-glasvezel-en-kabel--wat-te-kiezen

Wat ik al hierboven aangaf dan komen er ook op de kabel whitelabel mogelijkheden, die zijn vaak goedkoper, deze besparen o.a. vooral op support mogelijkheden zoals telefonische bereikbaarheid!

Oja ik heb bijvoorbeeld ergens via postcode check enz gecontroleerd wat op de koperkabel van KPN mogelijk is, gekke dat verschillende aanbieders met dezelfde kabel verschillende als max mogelijke snelheden vanaf tot max 20 andere tot max 50 als mogelijk zijnde aangeven. En ik weet toevallig dat die kabel niet zo best is enz, dus pas op dat je de voorwaarden hierover goed doorneemt. ( want echt 100% eerlijk snelheden vergelijken hmm):drooling_face:
Ziggo kabel is daar ook niet de beste, maar op dit moment tot KPN daar klaar is met vernieuwen de betere wat snelheden zonder storingen betreft.

TIPS:
Kijk voordat men een stap neemt op allestoringen.nl en volg dat een tijdje, vraag bij buren en omgeving na wat ze hebben en welke snelheden en storingen.
En bel wat rond bij aanbieders of men al weet of glasvezel bijvoorbeeld ingepland is of eventuele updates verbeteringen aan kabels.
De lokale partners weten vaak ook meer, maar geven alleen negatief advies als er daadwerkelijk ook voor hen extra werk door problemen te verwachten zijn, of men kent er iemand. :wink:
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
In 2019 komen providers als Youca en T-mobile beschikbaar op de Ziggo lijn... dus ga niets verlengen en een eventuele verhoging kaart in aan bij het ACM... en zal ik dus niet zomaar accepteren.

Uitgelicht topic