BLAPauw

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Straatkast tegen gevel nieuwbouwhuis

Hallo,

Wij hebben een mooie nieuwbouwwoning gekocht. Deze wordt volgende week opgeleverd. Ziggo (volgens de aannemer) heeft tegen onze voorgevel een straatkast geplaatst. Dit ontsiert het beeld enorm, zie bijlage. Hoe kan ik deze laten verplaatsen? Ik kan mij voorstellen dat het een tijdelijke plaatsing is omdat het openbare gebied nog niet is ingericht.

Hoor graag jullie ideeën. Bedankt en groet!
9 Reacties 9
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Neem eens contact op met ziggo via chat: https://www.ziggo/chat
Als van daaruit geen oplossing wordt geboden, kan er altijd hier nog een moderator een mogelijke uitkomst bieden.
Dus hou ons op de hoogte van de stand van zaken.
BLAPauw
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt, ik dat ook even proberen.
BLAPauw
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas biedt dat niet echt een uitkomst. Via de chat wordt ik verwezen naar www.mijnaaansluiting.nl om een offerte op te vragen. Ik zou graag met de verantwoordelijke willen spreken om tot een oplossing te komen. Er is plek zat in de buurt. Over deze plaatsing is helemaal geen overleg geweest.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
BLAPauw wrote:
Helaas biedt dat niet echt een uitkomst. Via de chat wordt ik verwezen naar www.mijnaaansluiting.nl om een offerte op te vragen. Ik zou graag met de verantwoordelijke willen spreken om tot een oplossing te komen. Er is plek zat in de buurt. Over deze plaatsing is helemaal geen overleg geweest.


Hi,

Helaas voor jou is er wel overleg geweest over het plaatsen van deze kast.
Ik ga er vanuit dat daar waar ik de kast op de foto zie staat dat dat gemeente grond/groen is ?
De plek van de kast is dan in overleg met de gemeente gekozen en de gemeente bepaald dat dan in overleg met de werkvoorbereider vaak.
Uiteraard in het begin van het bouwplan als alles nog op tekening staat word het kabelnet geprojecteerd de plaatsen waar de kasten komen te staan worden vooraf bepaald.

ALs je wil laten verplaatsen ( wat zeker niet altijd kan omdat dit aan kabellengtes ligt ) dan zal je denk ik ( weet ik niet helemaal zeker maar in mijn monteurs tijd was dat wel zo ) zelf de kosten hiervoor moeten betalen en het zal in overleg met de gemeente moeten worden gedaan.

Ik ben zelf enige tijd werkvoorbereider geweest bij Ziggo wel jaar of 10 terug maar denk dat het niet veel anders zal gaan.

Succes met het laten verplaatsen .

Overigens als het eigen grond is waar de kast op staat dan is het uiteraard een heel ander verhaal.
BLAPauw
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor jouw reactie. Ik ga ook maar even contact met de gemeente opnemen.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
BLAPauw wrote:
Bedankt voor jouw reactie. Ik ga ook maar even contact met de gemeente opnemen.



Maar voor de duidelijkheid staat de kast op jou grond of die van de gemeente ?
BLAPauw
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gemeente grond. Maar het gaat er om dat er voldoende plek in en buurt is waar de kast kan staan zonder dat iemand er last van heeft. Maar de openbare ruimte is nog niet definitief ingericht.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
BLAPauw wrote:
Gemeente grond. Maar het gaat er om dat er voldoende plek in en buurt is waar de kast kan staan zonder dat iemand er last van heeft. Maar de openbare ruimte is nog niet definitief ingericht.


Oke ,
Verplaatsen is meestal wel mogelijk maar er zijn wel voorwaarden waaraan dat moet voldoen.
Al het krap technisch geprojecteerd is ( vanuit de kast naar de woningen gezien ) kan het zijn dat het niet kan omdat er mogelijk coax kabels te lang worden en die klanten kunnen dan signaal problemen krijgen. Maar 2 of 3 meter zou meestal wel kunnen.

Maar dan moet de gemeente er een vergunning voor geven en er zal ook iemand roepen wie betaald de kosten van de verplaatsing ?

Ik roep nu even een paar dingen die in 2009 toen ik 6 maanden dit soort dingen op mijn bureau kreeg golden , en uiteraard kunnen er zaken zijn veranderd.

Nogmaals succes er mee en ik tag even een moderator die er mogelijk even naar kan kijken of even kan roepen bij wie je er voor moet zijn en op welke manier , omdat je via de klantenservice er niet uit kwam.

Anne B Ziggo ?
BLAPauw
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de reactie!

Uitgelicht topic