Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Pas op voor telefonische oplichting door 'medewerkers' Ziggo

De politie waarschuwt voor een nieuwe truc van de zogeheten 'Micrsosoft-oplichters'. Zij bellen nu namens Ziggo en proberen met een smoes toegang te krijgen tot je computer.

Door het hele land worden mensen gebeld door Engelssprekende personen die zeggen namens Ziggo te bellen.

Toegang tot je computer
De oplichters maken je wijs dat je computer is gehackt. Via teamviewer willen ze toegang tot je computer, zogenaamd om je te helpen. In werkelijkheid proberen ze je creditcardgegevens en wachtwoorden te bemachtigen.

Advies
Word je gebeld door iemand die zegt van Ziggo te zijn met het verhaal dat je computer is gehackt, hang dan direct op. Hetzelfde geldt als men namens een andere provider belt, of namens Microsoft.

Bron: www.instagram.com/pol_cybercrime

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Top, dat je dit meld xGarfieldx-Dave #LekkerBezig zo.

Hier meer info over de "Microsoft oplichters", voor diegene die hier meer informatie over zoeken:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/ben-jij-al-eens-ongevraagd-gebeld-door-nep-microsoft-medewerkers-18959
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes
Be rt wrote:
Top, dat je dit meld xGarfieldx-Dave #LekkerBezig zo.

Hier meer info over de "Microsoft oplichters", voor diegene die hier meer informatie over zoeken:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/ben-jij-al-eens-ongevraagd-gebeld-door-nep-microsoft-medewerkers-18959


Kreeg hem door in me mail ben geabonneerd op de site van Opgelicht en ook de App, dacht meteen delen met de Community.
CreativeS

Level 13
  • 812Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
Even een kleine tip, naast een bedankje voor je bericht! Als je een bijlage toevoegt... en je zet het schuifje naast de afbeelding op uit (niet meer groen), dan zie je ook geen bijlage onder je bericht meer hangen.


Staat net wat professioneler 🙂


Zoals je ziet heb ik geen bijlages, maar heb ik wel afbeeldingen geüpload naar de Community.
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes
CreativeS ik denk dat er iets fout is gegaan, het gaan normaal altijd goed. Ieder geval dank je ??
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Als ze mij bellen zal ik aangeven dat ik ze graag toegang geef via Teamviewer als ze mij een download link kunnen geven voor de versie die werkt onder Windows for Workgroups. :sunglasses:

Of : Moment ik log even in op mijn internet, om vervolgens dit af te spelen :
http://goughlui.com/legacy/soundofmodems/v22b-2400bps.mp3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
:grinning: :joy: :rofl:
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes
Geweldig :rofl: :joy: :rofl: :wink:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic