Mijn allereerste videorecorder (1980)

• 28 maart 2017
  • 6 Reacties
  • 2789x Bekeken

Betamax videorcorder.
Dat waren nog eens tijden. :P

Zonder AB, wel kabeltje met pauze knop wat je op recorder moest aansluiten.
2000 gulden toen die tijd maar wel veel plezier van gehad.
Mooiste uitvinding na de tv vind ik.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Ha mooi:$ Jammer dat toen vhs enigz. de standaard werd de betamax veel mooier. Zo ook toen de ik meen video 2000 ? Die nog mooier beeld had. Ja waar blijft de tijd. En het is nog niet eens zo lang geleden. ....
Reputatie 7
Badge +18
Ja, het is inderdaad wel handig dat deze na de Tv kwam... Dat hebben ze toen best goed uitgekiend. Ze zullen vast gedacht hebben dat je met een videorecorder, maar zonder Tv nog niet echt kan kijken ... :P

Maar hij is gaaf. Toen hadden we het nog over kwaliteit. Wat weegt ie? Kilo of 12? Of nog meer? Goed bewaren, want dit wordt geld waard. Je kan straks het rijk worden niet meer tegenhouden. Laat hem dus niet zo eindigen als dat geval (tv?) op de achtergrond... :(

Maar voor toen was het stevig geld. Die kwaliteit wordt echter zelden of niet meer benaderd. Mijn advies nu het nog kan: bewaren en gebruiken. Weg met UHD! We will video!:D
Reputatie 7
Badge +18
Ha mooi:$ Jammer dat toen vhs enigz. de standaard werd de betamax veel mooier. Zo ook toen de ik meen video 2000 ? Die nog mooier beeld had. Ja waar blijft de tijd. En het is nog niet eens zo lang geleden. ....

Op jou leeftijd lijkt alles kort geleden ... Word nog wel erger ook ... Bereid je dus nog maar vast voor, want voor je het weet zie je zo'n oude UHD 4K Tv op dit forum waar je warme gevoelens bij krijgt... :P:P
Reputatie 7
Badge +26
Ha ha:$ heb ik ook als ik op mijn uhd16 k tv kijk, zie ik alles te scherp.🆒
Reputatie 4
Badge +5
V2000 was in kwaliteit en gebruik iets beter dan Betamax en veel beter dan VHS.
V2000 banden kon je ook omdraaien en aan de 2e kant afspelen, net als de cassetteband ( ook van Philips ).
VHS heeft uiteindelijk de strijd om de markt gewonnen door het grote brede aanbod in de videotheken, vooral het XXX genre heeft hier geholpen.

Betamax pro is nog wel in de professionele sector de standaard geweest.

inmiddels heb ik alle videobanden gedigitaliseerd, na verloop van jaren wordt het toch minder, de speler bewaar ik wel.

speel trouwens wel af en toe een band af in dat ding anders heb je grote kans dat ie het straks niet meer doet. de rubberen aandrijfsnaren vergaan namelijk, best kans dat er 1 knapt, sommige zijn slecht te verkrijgen.
Ik heb die niet meer (helaas) foto van internet gehaald.Ja, het is inderdaad wel handig dat deze na de Tv kwam... Dat hebben ze toen best goed uitgekiend. Ze zullen vast gedacht hebben dat je met een videorecorder, maar zonder Tv nog niet echt kan kijken ... :P

Maar hij is gaaf. Toen hadden we het nog over kwaliteit. Wat weegt ie? Kilo of 12? Of nog meer? Goed bewaren, want dit wordt geld waard. Je kan straks het rijk worden niet meer tegenhouden. Laat hem dus niet zo eindigen als dat geval (tv?) op de achtergrond... :(

Maar voor toen was het stevig geld. Die kwaliteit wordt echter zelden of niet meer benaderd. Mijn advies nu het nog kan: bewaren en gebruiken. Weg met UHD! We will video!:D
Betamax woog zo'n 15 kilo dacht ik en dat is ook een van de reden waarom VHS het won van Betamax plus ze waren duurder dan vhs recorders. Ik heb die helaas niet meer, 2 jaar later ingeruild voor nieuwer model (eerste frontloader) en afstandsbediening.

Reageer