Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ziggo stopt tijdelijk met verkoop van Extra MediaBox XL-decoder

Ziggo stopt tijdelijk met verkoop van Extra MediaBox XL-decoder

Ziggo stopt tijdelijk met de verkoop van de Extra MediaBox XL. Het apparaat, dat bedoeld is om te worden aangesloten op een tweede of derde tv, kan op dit moment niet meer besteld worden. Dat hangt samen met een relatief groot aantal problemen die klanten met het apparaat ondervinden.

Volgens een woordvoerder van VodafoneZiggo is de Extra Mediabox XL voorlopig niet in voorraad en worden er ook tijdelijk geen nieuwe bestellingen opgenomen. Het kabelbedrijf heeft daartoe besloten omdat er relatief veel klachten en vragen over de decoder zijn binnengekomen.

Het is nog niet duidelijk hoe Ziggo de problemen gaat oplossen en op welke termijn dat zal gebeuren. Als alternatieven noemt de woordvoerder het gebruik van een CI+-module, digitale kabel-tv of de Ziggo GO-app. Voor bestaande gebruikers verandert er op dit moment niets.

De decoder leidt tot diverse problemen bij gebruikers. Zo maken verschillende gebruikers op het forum van Ziggo melding van het feit dat het apparaat onder meer uitvalt, verschillende foutmeldingen geeft of netwerkproblemen veroorzaakt.

De Extra Mediabox XL is een decoder die het mogelijk maakt om ook op bijvoorbeeld een tweede of derde toestel digitale televisie te kijken. Daarvoor is ook de grotere Mediabox XL-settopbox nodig. De Extra Mediabox XL kan draadloos of via een coax- of netwerkkabel met zijn grotere broer worden verbonden.



Bron: Tweakers > https://tweakers.net/nieuws/135743/ziggo-stopt-tijdelijk-met-verkoop-van-extra-mediabox-xl-decoder.html?nb=2018-03-01&u=1300
4 Reacties 4
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
per juli gaan de prijzen van de Media Boxen omlaag en omdat er zoveel problemen zijn met de extra Media Box gaat deze ook tijdelijk op Hold. Geen extra Media Boxen voorlopig.

Omdat je wel een media box in je bezit heb wordt er 5 euro huur gerekend, zodat deze bij teruglevering ook door Ziggo stop gezet wordt. Wat je wel kan doen is een extra HDTV Ontvanger vragen bij Ziggo die zijn 4 euro en heb je gewoon een decoder op de slaapkamer.
Ellie

Level 4
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt voor je reactie Garfield-Dave, wat jij schrijft is mij al bekend maar met die ontvanger kan ik niet mijn opnames bekijken vandaar dat ik die cliënt box wil houden . Ik vind gewoon dat als een product niet goed werkt en de klant bereid is om het ongemak te accepteren er een prijsverlaging tegenover zou moeten staan?
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Deze week komt er een moderator dit topic wel door en die gaat zeker jullie klachten bekijken ?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Ellie en hadeha. Het is tijd voor wat actie als ik het zo lees! Constant resetten en lawaai, dat hoort natuurlijk niet en daar gaan we mee aan de slag. Aangezien dit topic over het feit gaat dat we tijdelijk stoppen met de verkoop van Extra Mediabox XL heb ik voor jullie probleem een nieuw topic aangemaakt, daar gaan we verder. Ik sluit hier de boel af :thumbsup_tone2:

Uitgelicht topic