Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Wederom Mediabox XL's boxen aangeboden op Marktplaats!

Ik heb inmiddels 11 advertenties getipt, waarvan er op dit moment 3 gereserveerd staan, en contact opgenomen met Ziggo.

Deze viel me met name op, daar het lijkt alsof men de box zelf heeft aangeschaft...

Kenmerken
Conditie : Nieuw
Capaciteit : Minder dan 500 GB
Aansluitingen : HDMI
Beschrijving
Hallo, wegens over compleet bied ik deze extra horizon go box van ziggo te koop aan. Ik had deze in gebruik op de slaapkamer om daar ook digitale tv te hebben.

De box is compleet met hdmi kabel stroomkabel en afstandbediening incl boekje.
De nieuwprijs van deze box was 369,95

Groetjes

Biedingen:
Kever 1303 € 80,00 02 sep. '16
Roy OW € 75,00 01 sep. '16
aberg € 60,00 30 aug. '16
Raymond € 50,00 25 aug. '16

Het loopt dus weer goed op marktplaats, terwijl men daar toch echt wel weet dat dit niet is toegestaan! En de koper heeft straks iets waar hij/zij niets aan heeft...

Zoek en tip! Hoe meer mensen tippen, hoe beter!

Mvg. Willem.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@ Willem-A,

Er staat letterlijk "Kies je voor het Complete of Max abonnement dan ontvang je een Ziggo Horizon Mediabox waarmee je TV programma terug kunt kijken".

Waar zie jij dat je hem gratis ontvangt? :$

@All,

De maatregelen die wij als Ziggo nemen heb ik eerder al uitgelegd, de verkopende partij krijgt de vervangingswaarde van de Horizon Mediabox in rekening. In onze algemene voorwaarden hebben we dit natuurlijk ook meegenomen.

12.2: U kunt een product zelf installeren met behulp van de bijgevoegde instructies. Lukt dit niet, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Contactinformatie
leest u op ziggo.nl/contact In het geval dat u het product zelf installeert, dan betaalt u volledig de tarieven voor de dienst, ook als de dienst niet of niet goed functioneert
door een gebrekkige installatie. U zorgt er verder voor dat derden Ziggo niet aansprakelijk kunnen stellen in verband met de door u uitgevoerde installatie.

12.4: Een product krijgt u in bruikleen en blijft eigendom van Ziggo, tenzij wij hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt. De bruikleen eindigt bij het einde van
de overeenkomst. Indien u een product van Ziggo koopt, zijn daarop ook de voorwaarden van de producent van het product van toepassing.

12.10: Tijdens de overeenkomst heeft alleen u recht op gebruik van het product. Dit gebruiksrecht is nietexclusief en niet-overdraagbaar. Dat geldt ook voor de gebruikersdocumentatie en eventuele programmatuur die bij het product horen. Wij en onze toeleveranciers hebben de (intellectuele) eigendomsrechten op het product en op de daarbij behorende gebruikerdocumentatie en programmatuur. Wij hebben, indien daarvoor een reden bestaat, het recht om producten die ons eigendom zijn terug te
nemen. Heeft u eventueel kopieën gemaakt van een product (bijvoorbeeld programmatuur), dan moet u die vernietigen.

18.1: Voor Digitale TV diensten van Ziggo heeft u, naast het bepaalde in artikel 11.1, een Mediabox inclusief Smartcard nodig. U ontvangt de Smartcard en de
Mediabox van Ziggo. Deze blijven eigendom van Ziggo. Voor bepaalde Digitale TV diensten van Ziggo kunt u ook zelf een Mediabox aanschaffen, kijk hiervoor op ziggo.nl

Hierboven hebben we het specifiek over "mediabox", maar is volledig van toepassing op de Horizon Mediabox. Een Horizon Mediabox heeft een voormalig Ziggo klant nooit aangeschaft omdat we hem pas sinds de fusie leveren en een voormalig UPC klant heeft altijd al te maken gehad met apparatuur in bruikleen.

Bekijk in context

309 Reacties 309
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat is er al 1 minder:

"Ik heb m verwijderd en we hadden hier geen idee van dachten dat t zelfde was als de ziggo card met modules".
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik heb dit ook eenmaal idem meegemaakt dat 1 van de 15 berichten die ik als waarschuwing had verstuurd terug ontving. Voor de rest bleven de advertenties best wel lang staan. Ondanks ik ook naar marktplaats hiervan op de hoogte had gesteld. Ze zouden deze advertenties onderzoeken. En dit al ongeveer 2 jaar terug. Dus ben bang dat dit nooit over zal gaan helaas.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik heb op de andere berichten ook nog geen reactie, maar goed, stuur je niets, gebeurt er zeker niets...

Maar ik snap marktplaats niet, want destijds hebben ze de advertenties wel meteen verwijderd toen ik hen een bericht had gestuurd met een uitleg. Hun beleid is nu zeker weer anders:? Maar marktplaats treed ook ook niet zo snel op tegen misstanden. Erg arrogant bedrijf.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Willem-A wrote:
Ik heb op de andere berichten ook nog geen reactie, maar goed, stuur je niets, gebeurt er zeker niets...

Maar ik snap marktplaats niet, want destijds hebben ze de advertenties wel meteen verwijderd toen ik hen een bericht had gestuurd met een uitleg. Hun beleid is nu zeker weer anders:? Maar marktplaats treed ook ook niet zo snel op tegen misstanden. Erg arrogant bedrijf.

Dit 'oude'topic bestond er al over:
https://community.ziggo.nl/anders-iets-111/horizonbox-koop-op-marktplaats-3532?sort=dateline.asc#comments
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
N.N. wrote:
Willem-A wrote:
Ik heb op de andere berichten ook nog geen reactie, maar goed, stuur je niets, gebeurt er zeker niets...

Maar ik snap marktplaats niet, want destijds hebben ze de advertenties wel meteen verwijderd toen ik hen een bericht had gestuurd met een uitleg. Hun beleid is nu zeker weer anders:? Maar marktplaats treed ook ook niet zo snel op tegen misstanden. Erg arrogant bedrijf.

Dit 'oude'topic bestond er al over:
https://community.ziggo.nl/anders-iets-111/horizonbox-koop-op-marktplaats-3532?sort=dateline.asc#comments


Dag NN,

dat weet ik, maar ik heb Ziggo gebeld en aangegeven dat het weer/nog speelde, en zij vroegen me een nieuw topic aan te maken, waar Ziggo dan op zou reageren. Er loopt nu ene onderzoek en men probeert marktplaats op andere gedachten te brengen. Net wel weer een reactie van iemand die niet op de hoogte was? van het feit dat de Horizon niet mag worden verkocht. Maar verder nog geen reacties, Zal zo eens kijken of ze er nog op staan, maar de houding van marktplaats kennende vrees ik het ergst...
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik weet niet of men dit al eens heeft gelezen, ondanks dat het wat ouder is?

http://www.totaaltv.nl/nieuws/19806/ziggo-horizon-boxen-illegaal-aangeboden-via-marktplaats.html
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En zoals ik al dacht: marktplaats heeft nog niets gedaan. Wat is dat daar ook een vuilnisbak...

http://link.marktplaats.nl/m1081815618

Er zijn er wel een paar die zo slim zijn geweest in te gaan op mijn berichten, maar anderen ruiken alleen maar geld...:(
Verwijderd account
Niet van toepassing
Met een los gekochte HZN kun je niets, ze worden ook wel eens aangeboden bij de winkels van Used Products en een ander forumlid heeft Used Products er op aangesproken, al of niet met resultaat.
Ziggo mag zelf ook wrl secuurder met zijn uitleenadministratie zijn en asn de hand daarvan strenger optreden door de apparatuur in rekening te brengen als deze niet binen de gestelde termijn is retour gezonden.
Zelf heb ik op eigen verzoekneens retourdozen gevraagd voor een modem en een CI+kaart, anders had ik deze nu nog in huis gehad.
Ik ben jarenlang klant geweest tot 2012 bij Tele2, voorheen Versatel, had ooit een decoder van Versatel, heeft 5 jaar lang op zolder gelegen en is nooit teruggevraagd, toen heb ik hem maar naar de kringloop gebracht.
Dus de providers zelf zijn ook medeschuldig aan dit gedrag van klanten op marktplaats e.d..
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
De Horizon Mediabox wordt ten alle tijden in bruikleen uitgeleverd en staan op naam van de klant, hier zijn geen uitzonderingen in.

Er wordt vervangingswaarde van (op dit moment) € 363,- euro in rekening gebracht op het moment dat de Horizon Mediabox niet op tijd retour komt.

Een koper kan niets met de Horizon omdat deze bij een andere klant geregistreerd staat/stond en wij activeren hem ook niet bij de nieuwe eigenaar, omdat hij hem onrechtmatig heeft verkregen.

@ N.N.,
Ook wij maken wel eens fouten, degene die het niet in rekening krijgt, heeft geluk gehad.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Serkan,

vertel dit maar eens aan marktplaats. Eerder ging men nog op mijn berichten in, maar nu laat men de advertenties gewoon staan. Ik heb gisteren en eergisteren alle verkopers gemaild, en enkelen daarvan gaven aan dit niet te weten, anderen interesseert het niet, of reageren in zijn geheel niet. Geld stinkt niet. Soms vraagt men maar 50 Euro, en dat is dan toch weer binnen. Dat de koper de dupe is maakt ze echt niet uit, en marktplaats denkt er kennelijk ook zo over, maar ach, die laten wel meer toe wat het daglicht niet kan verdragen.

Wat gaan jullie nu ondernemen?

Mvg. Willem.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Tja, goed voorbeeld. Toen nog UPC en kennelijk niet bekend bij de mensen dat de box elders wellicht niet werkt. Maar is verkopen op deze manier wel illegaal vraag ik me dan toch af:? Als de info klopt natuurlijk he...

"Beschrijving
Te koop aangeboden.
mijn oude UPC Horizon box. Ben overgestapt naar vodafone. En hoefde deze niet terug te sturen. Heb de box 2 jaar bewaard, voor de zekerheid.
nu maar te koop gezet. Ik doe er niks mee.
misschien kan ik er iemand blij mee maken".

http://link.marktplaats.nl/m1084939675
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dit schijnt ook nog voor te komen, en inderdaad, wat moet je daar nou mee...

"Hoi Willem, dank voor je berichtje. Ik had de UPC Horizon doos graag teruggestuurd naar UPC maar ze zeiden dat ik m lang genoeg had en dat ie nu van mij was. Ze wilden m niet eens meer terug (aldus de helpdesk). Wat maken we daar dan van? Gr. *****"

Graag een reactie van Ziggo.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@All,

Misschien had ik in mijn reactie moeten aangeven dat het eigenlijk een zelfreinigend proces is.

1. De verkopende partij krijgt vervangingswaarde in rekening gebracht omdat de box niet teruggestuurd wordt, dit houden we in onze administratie bij. De Horizon Mediabox wordt op naam/klantnummer geregistreerd zodra je een abonnement hebt.
2. Zodra een abonnement is beeindigd, gaat ons systeem zelf bijhouden of de Horizon Mediabox geretourneerd wordt, of niet. We bekijken of we de Horizon binnen 90 dagen terug hebben ontvangen. Is dat niet het geval? Dan brengen wij de kosten automatisch in rekening.
3. De kopende partij kan niets met de Horizon Mediabox omdat deze nog op een andere naam staat. De kopende partij gaat dan contact opnemen met de verkopende partij, en op die manier heb je een loop.

Elke persoon is vrij om iets op Marktplaats te zetten, dit kunnen we als Ziggo niet tegengaan. We hebben ons er daarom bij neergelegd, vooral ook omdat het uit zichzelf opgelost wordt. De kopende partij weet wie de verkopende partij is en kan de verkopende partij hierop aanspreken.

Het antwoord van helpdesk klopt niet. De vraag is natuurlijk of de helpdesk dit gezegd heeft of dat de verkopende partij dit antwoord bedacht heeft.

Ik vind het wel super om te zien dat jullie zo met ons meedenken
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Serkan,

hartelijk dank. Dat brengt wat helderheid. Alleen begrijp ik dit niet:

"Elke persoon is vrij om iets op Marktplaats te zetten, dit kunnen we als Ziggo niet tegengaan. We hebben ons er daarom bij neergelegd..."

Waarom begrijp ik dat niet? Simpel: omdat de helpdesk van Ziggo me, toen ik belde, iets heel anders vertelde en aangaf er nog steeds mee bezig te zijn...

Zij vroeg me zelfs hier weer opnieuw een topic aan te maken, zodat Ziggo daarop zelf kon reageren. Maar zoals ik eerder al zei, het ligt allemaal niet op 1 lijn bij Ziggo. Iedereen zegt wat anders. Dat moet echt beter hoor.

Mvg. Willem.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@ Willem-A,

Dat is ook een vreemde reactie van mijn collega.

Waarom zou je een post op de Community plaatsen als wij er al mee bezig zijn? Dat komt bij mij heel vreemd over. Ik stuur jou toch ook niet door naar een ander als ik al weet dat we er op handelen?

Een persoon die een Horizon Mediabox te koop zet op Marktplaats, zal er zelf de dupe van worden. Als ik de prijzen zie waarop men het te koop aanbiedt, en wat wij in rekening brengen, dan zit daar een groot verschil tussen.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Serkan.

toch is het zo. Ik vertelde dat het hier eerder al aan bod was gekomen, maar dat dat alweer een tijdje geleden was. Toen vroeg ze meteen of ik dan nu weer een nieuw topic wilde openen, daar Ziggo daarop dan kon reageren. Je ziet dat hierboven ook terug bij NN, die aangaf dat er al een topic over bestond.

Ik vond het ook wat apart, maar misschien was haar gedachte dat het op deze manier breder bekend wordt en daar zit natuurlijk wel wat in. Maar dan gok ik maar even iets :8

Ja, van dat beetje geld zullen ze niet rijk worden... Zoveel vragen ze niet, en zulke hoge biedingen zie je ook niet. Ik heb alle plaatsers een bericht gestuurd en de advertenties getipt en dit is de laatste reactie die ik net kreeg op mijn schrijven na het eerdere bericht dat UPC de box niet terug wilde: "Tja, ik kan m ook weggooien en dan heeft niemand er iets aan".

Nu dus waarschijnlijk ook niet, maar dat wordt toch tegengesproken en op een ander topic beweerd iemand zelfs dat het onzin is dat de Horizon bij een ander niet werkt en dat die van hem overal werkt...

Maar marktplaats zelf blijft vooralsnog stil.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Goed nieuws! Alle Horizon boxen zijn van marktplaats verdwenen. Heeft het dan toch zin gehad marktplaats wederom even op de huid te zitten? Het lijkt erop. 😄
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mooi dat er dan eindelijk aan die praktijken een eind is gekomen. Maar ik ben bang dat je in de toekomst er best nog wel eens mee te maken zult hebben:@
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Robbo,

ik hou het gewoon in de gaten, maar vanmiddag was alles eraf en ik zag gisteren al dat er een aantal waren verdwenen. En degene die nieuw geplaatst waren heb ik getipt. Die waren er nu ook af, maar ach, als men echt wil, raakt men ze wel kwijt. Zal ook eens op speurders kijken, maar die zijn wel heel anders in hun optreden dan marktplaats en corresponderen ook via de telefoon als je iets wil bespreken. Bij marktplaats hebben ze niet eens telefoon aansluitingen volgens mij... Dus als ze niet ingaan op mail heb je doorgaans een probleem. En daar mag ook veel meer. Maar dat is inmiddels wel bekend, en oplichters e.d. maken daar zeer dankbaar gebruik van.

Nog iets anders: weet je dat de rode smiley een boze smiley is? :$

😛

Uitgelicht topic