Dáárom : Adblockers

Reputatie 4
Badge
Steeds vaker hoor je mediabedrijven steen en been klagen over het gebruik van adblockers en de vraag of het echt nodig is...
Ik denk dat dit plaatje van de voorpagina van de Telegraaf, die vraag voldoende kan beantwoorden. 😀 😀
Er zijn overigens ook nieuws sites die het nog bonter maken en ongeveer 25-30% per pagina aan nieuws geven en de rest aan advertenties.

3 Reacties

Reputatie 2
Badge
En anders wel hierom:
Grote Nederlandse websites verspreidden malware via advertenties

Dat kon gebeuren via een advertentienetwerk dat door de sites wordt gebruikt, met een zogenoemde 'malvertising'-aanval. Het is onduidelijk om welk netwerk het gaat en hoe de malware hier heeft kunnen binnendringen. Inmiddels zou de malafide advertentie niet meer worden getoond.

😡
Badge
Ik gebruik adblockers om verschillende redenen.

Op mijn Galaxy S6 bijvoorbeeld om mijn databundel niet over de kling te jagen. Sommige websites maken het erg bont en schotelen advertenties voor die 4x zo groot zijn dan de content zelf wat ik ongehoord vind. Het moet in mijn ogen niet zo zijn dat advertenties zo groot zijn.

Op de laptop en PC doe ik het omdat advertenties soms veel tijd in beslag nemen om in te laden dat de lay-out van de website eronder te lijden heeft. Verspringende pagina's komt ook voor wat uiteraard vervelend is.

Daarnaast, en @kzin geeft het ook aan, bestaat er altijd het risico dat een advertentie soms veel meer doet dan alleen een advertentie tonen. In het verleden serveerde nu.nl advertenties die malware bevatte en het kostte veel tijd om er vanaf te komen.

Laat ik voorop stellen dat advertenties nuttig zijn. Het is voor veel sites de grootste inkomstenbron en ik gun ze het van harte. Er zijn websites die ik om die reden aan een whitelist heb toegevoegd. Toch heb ik een hekel gekregen aan advertenties omdat ze vaak groot, lay-out verpestend en schreeuwend zijn.

De meest erge zijn toch wel de advertentie die complete filmpjes zijn en automatisch (al dan niet met geluid) afspelen.

De eigenaren van websites kunnen wel klagen over het gebruik van adblockers maar het toenemende gebruik ervan komt niet uit de lucht vallen. Ze hebben er allemaal aan bijgedragen dat steeds meer mensen blockers gebruiken.
Reputatie 2
Badge
Ik gebruik adblockers omdat website eigenaren maar niet erkennen dat de veiligheid tot aan de ads in hun eigen handen ligt en omdat er steeds meer gedeeltes van de sites een ad is.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics