jmh.bakker

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo en glasvezel?

In onze gemeente willen ze glasvezel aan gaan leggen. Voorwaarde is dat 40% van de aansluitingen daaraan meedoet. Diverse aanbiedingen zijn ons gedaan. Ziggo doet echter niet mee. Ik ben benieuwd waarom niet en ik vraag me af hoe zij de toekomst zien.
De aanbiedingen zijn t.o.v. het aanbod concurrerend en ik twijfel erg wat ik moet gaan doen.
Kan Ziggo of iemand anders mij overtuigen waarom ik bij Ziggo zou moeten blijven? Of waarom zou ik juist wel moeten kiezen voor E-fiber of één van de andere glasvezelaanbieders?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ziggo blijft op de coax.
Glasvezel ligt tot aan de laatste grote kasten voor je woning.

Ziggo richt zich nu volledig op de huidige Docsis 3.0 wat internet kan verwerken tot 1.2 Gbit/s down en 200 Mbit/s up.

Vanaf 2020 lijkt 4K en Docsis 3.1 volledig zijn intrede te gaan doen, op dat moment is er bandbreedte genoeg na de afschakeling van analoge TV en waarschijnlijk radio.
Docsis 3.1 kan tot 10 Gbit/s download en 1–2 Gbit/s upload.

Wat wil je kijken op TV, iedere provider heeft weer een iets ander aanbod?
Hoe snel wil je het internet?
Wat moet je betalen voor extra aansluitingen naar je andere TV's.
Met hoeveel TV's kun je kijken voor welk bedrag?
Moet iedere TV aansluiting apart betaald worden?
Wat zijn de mogelijkheden van de Mediaboxen?
Hoeveel Mediaboxen kun je krijgen bij je abonnement?
Kun je ook via PC, laptop. tablet, telefoon TV kijken?

Vergelijk het aanbod en de totale prijs en de service en maak een eigen keuze.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ziggo blijft op de coax.
Glasvezel ligt tot aan de laatste grote kasten voor je woning.

Ziggo richt zich nu volledig op de huidige Docsis 3.0 wat internet kan verwerken tot 1.2 Gbit/s down en 200 Mbit/s up.

Vanaf 2020 lijkt 4K en Docsis 3.1 volledig zijn intrede te gaan doen, op dat moment is er bandbreedte genoeg na de afschakeling van analoge TV en waarschijnlijk radio.
Docsis 3.1 kan tot 10 Gbit/s download en 1–2 Gbit/s upload.

Wat wil je kijken op TV, iedere provider heeft weer een iets ander aanbod?
Hoe snel wil je het internet?
Wat moet je betalen voor extra aansluitingen naar je andere TV's.
Met hoeveel TV's kun je kijken voor welk bedrag?
Moet iedere TV aansluiting apart betaald worden?
Wat zijn de mogelijkheden van de Mediaboxen?
Hoeveel Mediaboxen kun je krijgen bij je abonnement?
Kun je ook via PC, laptop. tablet, telefoon TV kijken?

Vergelijk het aanbod en de totale prijs en de service en maak een eigen keuze.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Even een aanvulling: Die 40% zijn dus evt. politionele klanten zodat men zeker weet dat de investering terug verdient kan worden/haalbaar is. Ziggo speelt hier uiteraard geen rol. Zij zijn een coax kabel aanbieder, en wat Be er ook al enigszins aangaf concurrent.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
En vergeet niet te melden dat Ziggo tot aan het wijkcentrum bij jou in de buurt al glasvezel heeft liggen.

Vanuit het wijkcentrum gaat er coax naar de groepsversterker en coax naar de eindversterker en coax naar elke individueel huis.

Verder sluit ik mij aan bij Be rt jmh.bakker die vertelt het andere deel van het verhaal.

Voor nu zal glas individueel sneller kunnen zijn maar straks komt Ziggo ook een heel eind meer dan genoeg voor normaal thuisgebruik
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
En wellicht ook tav tv beeld wellicht interessant https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-verbetert-beeldkwaliteit-hd/
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
robbo dat heb ik ook gelezen en dat is goed nieuws !! zeker voor 4 K tv bezitters en uiteraard ook voor de full HD
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ronihd Kijk dat bedoel ik nou met het gras is niet altijd groener ...etc etc
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
robbo wrote:
Kijk dat bedoel ik nou met het gras is niet altijd groener ...etc etc
Iedere provider heeft zijn voor en tegens maar ook andere TV aanbieders leveren 4K dus hier heeft Ziggo geen voorlopers rol (wederom). Bijvoorbeeld KPN die levert al 4K, nog niet veel maar Ziggo levert nog helemaal niets in 4K op dit moment.

Dus in dit 4K geval is het gras al groener bij de buren.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
vasco_nl Ga je bij de buren kijken naar 4 K 😉
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
vasco_nl wrote:
robbo wrote:
Kijk dat bedoel ik nou met het gras is niet altijd groener ...etc etc
Iedere provider heeft zijn voor en tegens maar ook andere TV aanbieders leveren 4K dus hier heeft Ziggo geen voorlopers rol (wederom). Bijvoorbeeld KPN die levert al 4K, nog niet veel maar Ziggo levert nog helemaal niets in 4K op dit moment.

Dus in dit 4K geval is het gras al groener bij de buren.


Mijn gras moet eruit, hahahaha
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Maar goed ben blij dat Ziggo stapsgewijs zijn verbeteringen en aanpassingen doet, en niet meteen vol uit met KPN mee klapt, want ik hoor veel klachten bij de KPN tak voorbij komen, zekers in deze nieuwbouw wijk is KPN geen favoriet met zijn Glasvezel ( wij kunnen dat ook ) maar ik blij bij de kabel, goedkoper, beter en kwaliteit die stabieler draait. Hoop dat 4K snel zijn intreden zal doen en ja Glasvezel ook, maar dat zal nog wel even duren, hier kunnen we het wel krijgen, maar moet ook kunnen worden afgenomen
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
Het ligt helemaal aan de voorwaarden die gelden. Zo kon ik een glasaansluiting gratis krijgen als 30 % zich abonneerde. Ik heb dus gratis een aansluiting terwijl ik hem nooit heb gebruikt. Als je echt een abonnement moet nemen van een jaar, zou ik mij ook achter de oren krabben. Zeker als je tevreden bent met Ziggo en je bekabeling en apparatuur nog recent zijn.

Uitgelicht topic