Hij is er! De HTML5-player voor ziggogo.tv

Reputatie 4
Badge +1
In de categorie vooruitgang heb ik wederom heel goed nieuws!
De afgelopen weken hebben we jullie al met plezier medegedeeld dat we de zenderlijst in Ziggo GO met 50 zenders hebben uitgebreid en we Chromecast en Airplay ondersteuning hebben toegevoegd aan Movies & Series content. Als grote klapper op de vuurpijl mag ik daar nu aan toevoegen dat we mooie stappen hebben gemaakt met de overstap naar een HTML5-player voor ziggogo.tv. We hebben vandaag namelijk voor veel browsers de HTML5-player aangezet als test. De komende periode zullen we daarom de feedback vanuit jullie scherp in de gaten houden!

We begrijpen dat deze langverwachte implementatie van HTML5 voor velen liever een stuk sneller was gekomen. We hebben hierbij te maken met afspraken en verplichtingen richting leveranciers van onze content. Om die allemaal binnen HTML5 te laten werken hadden we een behoorlijke uitdaging. Die klus is nu geklaard!

Wat betekent dit nu eigenlijk?
Tot nu toe was je aangewezen op de Silverlight plugin om Ziggo GO in je webbrowser te kunnen gebruiken. Hierdoor werkte Ziggo GO maar op een beperkt aantal browsers omdat de Silverlight plugin in de meeste browsers niet meer wordt ondersteund. Met de HTML5-player ondersteunen we nu veel meer browsers omdat we niet meer afhankelijk zijn van deze plugin. Onderaan dit topic zie je precies om welke browsers dit gaat.

Moet er ook nog iets worden aangepast?
In het algemeen niet, wanneer je een bijgewerkte en ondersteunde browser gebruikt spelen video's direct af.

Er is wel een uitzondering in Chrome en Edge. Het kan namelijk zijn dat de instellingen omtrent beschermde content naar de standaardinstellingen hersteld moeten worden. Werkt de HTML5-player dus niet? Volg dan de onderstaande stappen per browser.

Chrome

Navigeer via de adresbalk naar het volgende adres: chrome://settings/content/protectedContent en schakel de onderstaande opties in.
  • Toestaan dat sites beveiligde content afspelen (aanbevolen)
  • ID's voor beschermde content toestaan (mogelijk moet de computer opnieuw worden opgestart)
Edge

Volg de onderstaande stappen.
  • Klik rechtsboven op de drie puntjes om het menu te openen
  • Kies voor Instellingen
  • Klik op Geavanceerde instellingen weergeven
  • Vink het volgende aan: Websites mogen licenties voor beveiligde media opslaan op mijn apparaat

Is er verder nog iets om rekening mee te houden?
Momenteel bestaat er een kans dat helemaal aan het einde van het afspelen bij On Demand content of een Replay-video de foutmelding “deze video is niet beschikbaar” naar voren komt. Hier wordt aan gewerkt!

Welke browsers worden nu ondersteund?
Browsers waarin de HTML5-player wordt ondersteund:
  • Chrome
  • Firefox (vanaf versie 52, voor oudere versies moet dit apart worden ingeschakeld)
  • Microsoft Edge
  • Internet Explorer 11 (onder Windows 10)
Browsers die nog niet de HTML5-player gebruiken:
  • Safari (op termijn zal er wel de juiste ondersteuning zijn voor onze HTML5-player, het is nog onduidelijk wanneer)
  • Chromium op GNU/Linux machines. De HTML5-player werkt wel in Firefox op GNU/Linux distributies.
Browser die de HTLM5-player niet gaat ondersteunen:
  • Internet Explorer, t/m versie 11 (onder Windows 7)
Enthousiast geworden en wil je er direct mee aan de slag? Klik dan hier om meteen naar ziggogo.tv te gaan. Veel plezier! Zoals altijd zien we feedback en reacties graag tegemoet in dit topic.

78 Reacties

Reputatie 4
Badge +8
Wat zal het nu rustig worden op het forum.☺
Werkt uitstekend.
Reputatie 4
Badge +2
Op mijn iMac werkt het met Chrome, Safari, Firefox en Opera. 🏳🌈
Kijk aan! Goed nieuws hier werkt alles ook naar behoren 🙂
Badge
Werkt niet lekker, hier kan niet meer inloggen, raar want dit is zelfde login als mijn ziggo, en die doen het wel.

Hmm nu doet ook ziggo go het weer.
Reputatie 4
Badge +1
devil-strike schreef:

Hmm nu doet ook ziggo go het weer.

Begrijp ik goed dat het uiteindelijk dus wel is gelukt? Of lukt het inloggen op https://ziggogo.tv/ nog steeds niet? Is er dan ook sprake van een foutmelding?
Badge
Dat ziet er goed uit. Kan ik die ernstig trage app (voor Windows 10) lekker opruimen 🙂
Reputatie 3
Badge
Heb hem getest met Chrome, Firefox, Opera en Edge en werkt super en ook casten naar Chromecast.

Ik ben echt super blij 😍
Reputatie 4
Badge +2
Ook hier werkt het goed!
kijk daar waren we op aan het wachten! geen silverlight meer!

Werkt top✌🏻
Super chill, eindelijk maar toch.
Ik heb mijn Surface RT al de deur uit gedaan voor een Pro 4, maar voor mensen met Windows RT is dit zeker nieuws.
Mooi dat ik weer via Chrome Ziggo TV kan kijken.
Reputatie 2
Badge
Werkt prima (Firefox op Ubuntu 14.04).
Linux 16.04 LTS
chrome 59
alle zenders geven de foutmelding:
De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak.
Druk op de afspeelknop om de video opnieuw te starten.

Firefox 54
Meeste zenders werken wel, maar sportpakket geeft zelfde foutmelding als chrome
Reputatie 3
Badge +1
Mooi, werkt prima. 😁
Badge
Het wachten waard! Eindelijk van die IE versie verlost!
Werkt prima, op een paar hikjes na waarbij de video onderbroken werd...
Reputatie 4
Badge +1
MarcVank schreef:

Linux 16.04 LTS
chrome 59
alle zenders geven de foutmelding:
De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak.
Druk op de afspeelknop om de video opnieuw te starten.

Firefox 54
Meeste zenders werken wel, maar sportpakket geeft zelfde foutmelding als chrome

Gebruikelijk wordt er bij de meeste GNU/Linux distributies gebruik gemaakt van Chromium, de basis van Chrome maar dan zonder een aantal gepatenteerde/commerciële toevoegingen. Het klopt dat de HTML5-player nog niet in deze browser functioneert.

Firefox moet het daarentegen probleemloos doen in Linux! Met versie 55.0b2 en versie 55.0b12 (64-bit) van Firefox gaat het bij mij goed op alle zenders. Welke versie gebruik jij? En blijven de zenders binnen het sportpakket het structureel niet doen? Ook niet na het opnieuw opstarten van de browser?

Update 15:23 door Jesse Ziggo
Momenteel bestaat er een kans dat helemaal aan het einde van het afspelen bij On Demand content of een Replay-video de foutmelding “deze video is niet beschikbaar” naar voren komt. Hier wordt aan gewerkt!

Ook blijkt dat de HTML5-player niet werkt wanneer specifieke instellingen rondom "protected content" zijn aangepast in Chrome en Edge. Dit is als volgt op te lossen:

Chrome
Navigeer via de adresbalk naar het volgende adres: chrome://setings/content/protectedContent

Schakel de volgende opties in:
  • Allow sites to play protected content
  • Allow identifiers for protected conten

Edge
Schakel "Let sites save protected media licenses on my device" in.
Op deze pagina wordt onder Option One, weliswaar in het Engels maar met screenshots, stapsgewijs uitgelegd hoe je dit aanpast.
Reputatie 3
Badge +4
Heb net het bericht op NU.nl gelezen, geweldig nieuws!
Die Ziggo toch, gaat allemaal steeds beter worden, TOPPIE 🙂
Reputatie 4
@Jesse ZiggoWerkt bij mij ook goed in W10NL met IE11, Edge, IE11 in Edge en Chrome.
Reputatie 3
Badge
Jesse Ziggo schreef:

Chrome
Navigeer via de adresbalk naar het volgende adres: chrome://setings/content/protectedContent

Schakel de volgende opties in:

• Allow sites to play protected conten
  • Allow identifiers for protected conte

Correctie: chrome://settings/content/protectedContent
Reputatie 4
Badge +1
CreativeS schreef:

Correctie: chrome://settings/content/protectedContent

Scherpe en waardevolle observatie, CreativeS! Bij deze aangepast.
Heel erg bedankt.
Op mijn Panasonic TV met Firefox OS en browser die html5 ondersteund geeft de site gewoon aan dat ik Silverlight moet installeren om te kunnen kijken ☹
Ubuntu 16.04 (64-bits)

Chromium
Versie 59.0.3071.109 (64-bits)
Streams kunnen niet geladen worden.
Probleem: Blokkade in Chromium met melding "Deze pagina probeert scripts van niet-geverifieerde bronnen te laden." Na handmatig laden van onveilige scripts wordt de HTTP (Non SSL) pagina geladen en geeft de webpagina de melding: "De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak. Druk op de afspeelknop om de video opnieuw te starten."

Vivaldi (=layout-engine Blink, Chromium fork, best effort)
1.10.867.46 (Stable channel) (64-bits)
Streams kunnen niet geladen worden.
Probleem: Blokkade in Vivaldi met melding "Inhoud van niet-geauthenticeerde bronnen is geblokkeerd. Klik om inhoud te laden." Na handmatig laden van onveilige scripts wordt de HTTP (Non SSL) pagina geladen en geeft de webpagina de melding: "De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak. Druk op de afspeelknop om de video opnieuw te starten."

Firefox
54.0 (64-bit)
Basis functionaliteiten werken naar behoren. Stream (live+replay) worden correct afgespeeld.
Yes😍 eindelijk!! Heel blij mee.
Ik kan weer heerlijk kijken op m'n chromebook
Badge
Goed gedaan. Via de iPad kan ik wel met de Chromecast naar de tv, maar via de browser op de tv niet.
Hier op mij Linux bak ( Ubuntu ) werkt het uitstekend bedankt....

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics