Analoge tv en radio gaat stoppen ( binnen 2 jaar)

Reputatie 4
Badge +9
  • Super User
  • 9663 reacties
Volgens totaal tv gaat Ziggo toch stoppen met de analoge doorgifte!
http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-met-analoge-tv-en-radio/

125 Reacties

Reputatie 4
Badge +8
Nou, en?? 🤓 😂
Reputatie 4
Badge +9
Oeps typ foutje in tekst. Stoppe moet stoppen zijn uiteraard. @Moderator even aanpassen aub
Reputatie 4
Badge +9
Willem-A schreef:

Nou, en?? 🤓 😂

😫 ha ha
Reputatie 4
Badge +8
Nu eens serieus Willem!

Daar kijk ik, als het klopt, niet helemaal van op Robbo, en zal het ook niet missen, maar het zal dan wel betekenen dat ook de analoge Radio verdwijnt? En veel gebruiker van de aloude DVD recorder zullen het niet zo leuk vinden. Het bracht destijds ook al heel wat teweeg toen Caiway ermee stopte. maar goed, tegen de tijd dat Ziggo ermee stopt, zijn er wellicht al veel minder gebruikers van het analoge signaal.

Het moet er ook een keer van komen...
Reputatie 4
Badge +8
Oeps, verkeerd gepost...
Reputatie 4
Badge +9
Het had van mij ook eerder mogen gebeuren, maar wellicht de oudere onder ons die nog steeds gebruik maken van het analoge signaal., moeten nu ook inderdaad de overgang mee maken. ... Wat dus inz abbo weer voor hun wat duurder uit zal komen ivm huur model, module of media box...
Reputatie 4
Badge +8
@robbo

lees even je mail. Ik had je ergens nodig...

Greetz...
Reputatie 4
Badge +10
Delta Zeeland is al bezig om alle analoge techniek van de kabel te halen.
Het kost te veel bandbreedte, 4k en docsis 3.1 zitten er aan te komen en dan heb je al die ruimte wel nodig.

Het scheelt een factor 4-5 meer digitale zenders in HD of 8-10 SD zenders per 1 analoog kanaal.

En de bandbreedte is ook te gebruiken voor een hogere internet snelheid en 4k on-demand.
Reputatie 4
Badge +9
Willem-A schreef:

@robbo

lees even je mail. Ik had je ergens nodig...

Greetz...

Yep gezien en gereageerd... Ik kan weinig betekenen in deze...
Badge +3
De meeste huidige TV's hebben gewoon een DVB-C tuner, dus die kunnen Digitale KabelTV doorkrijgen. Iets wat een goed alternatief is.
Dat de analoge tv stopt is wel logisch, verreweg de meeste nieuwe televisies worden tegenwoordig met dvb-c decoder geleverd of anders krijg je er een kastje bij. Zeer logisch besluit dus.
Echter luister ik dagelijks naar de radio via de kabel en dab+ radio's zijn nog helemaal niet zo mainstream en voor de wijsneuzen, ik weiger mijn tv aan te zetten om radio te luisteren (teveel stroom verbruik).
Dus beste Ziggo, wacht nog met de analoge radio te stoppen!!!😡
Reputatie 4
Badge +10
Het uitzetten van analoge tv zorgt niet alleen voor een technisch stabieler netwerk. Ziggo heeft de bandbreedte ook nodig voor de uitrol van nieuwe diensten. Zo heeft het kabelbedrijf een grote ambitie met betrekking tot het aanbieden van Gigabit-internet met snelheden tot 1000Mbps, 1Gbps dus. Verder moet het kabelbedrijf in 2018 de eerste stappen met 4K Ultra HD gaan maken om niet te ver bij concurrent KPN achter te blijven.

Geweldig zeg... Nieuwe diensten en snellere internet (liefst dan ook upload please!!).
Kan haast niet wachten, TOP 🙂
Badge
Voor mij een reden om dan over te stappen op KPN.
Want ik was niet overgestapt omdat er nog 3 tv’s in huis zijn namelijk op de slaapkamers. Als ik KPN met glas wil dan moeten alle coax uit de muur/vloer en utp erin en op alle tv’s een kastje erbij en dan kost het dus 12x2xX extra tov ziggo. Omdat die extra tv kijk mogelijkheid gratis is.
Maar als er per tv een digitale betaalde kaart en kastje bij moet ga ik over op KPN met glas. Synchrone verbinding die minder klappert en dan maar op utp en betalen voor alle tv’s.
Dus het internet dat a synchroon is, klappert, WiFi zonder extra investeringen ruk is en F1 zijn geen meerwaarde als alles digitaal gekeken en betaald moet worden.
Heel droevig nieuws. Gewoon alle ruk zenders buiten de NL zenders als Turks Grieks Italiaan enz uit het analoge pakket en dan docsis 3.1 zonder 1gb verbinding want downloaden gaat zelden boven de 10MB/s en dan synchrone verbinding op 500Mbit/s is leuker als je ook diensten thuis draait. Dus Ziggo denk eens na over deze vrij domme actie. En 10% van jullie abonnee kijken volledig analoog maar het percentage die het tweede derde enz toestel naast digitaal en ziggo go kijkt is veeeeeel groter. Zonder twijfel
Uitgelicht
Reputatie 4
Badge +8
@dukster, misschien heb je hier wat aan? Is hier boven genoemd:

Mess89 schreef:

De meeste huidige TV's hebben gewoon een DVB-C tuner, dus die kunnen Digitale KabelTV doorkrijgen. Iets wat een goed alternatief is.

Als je tv een DVB-C tuner heeft, zou ik nu al dit stappenplan doorlopen. Want dan kun je veel meer zenders bekijken. En hier heb je geen smartcard of ontvanger voor nodig, enkel een TV met DVB-C tuner en een coax kabel 🙂 Veel TV's hebben gelukkig zo'n tuner.
Natuurlijk heel erg leuk om de laatste technieken te implementeren. Drie zaken spreken daartegen:
1-diverse keren storingen met Digitale TV gehad, kon toen terugvallen op analoog, dat wel stabiel was
2-mijn -niet zo goedkope- mid-range HIFI tuner speelt prima op analoog signaal --> die kan bij de boom (niet eens naar de kringloop, want die nemen niet iets aan waar je niets aan hebt)
3-mijn veel gebruikte analoge DVD/HD recorder doet het niet als m'n TV uitstaat (en ik dus al naar het op te nemen programma kijk). --> Dus ook niet naar de kringloop maar naar de boom.
Reputatie 4
Badge +5
@Willem-A Ongetwijfeld verdwijnen zowel de analoge tv als radio zenders. De FM band zit voor zover ik weet nl in het gebied van je modem upstream en ook daar heb je ruimte nodig.
@dukster Er zijn inderdaad vast wel veel mensen met meerdere tv's, maar het aantal wat analoge tv's (dan heb je het al bijna over die grote bakken met beeldbuizen) gebruikt in verschillende kamers is echt niet zo hoog. Bij de meesten staat toch wel iets van flatscreen of smart tv en die zijn vaakl geschikt voor digitale tv. verder is het verhaal dat downloaden meestal niet sneller gaat dan 10 MB onzin, tenzij je nog op een oud docsis 1 modempje zit met een internet abbo van een tientje of zo. Ik download hier gewoon met de volle 400 Mbit. Verder heb je straks die hoge downstream nodig als je 4k wilt gaan streamen in échte kwaliteit, dus niet de high-compressed bagger die nu als 4k wordt aangeboden. Want 100 Mbit bandbreedte voor 4k is echt nog niks. Zelfs dan heb al bijna 1:60 compressie toegepast.

@Cschotanus Hetzelfde hebben we ook meegemaakt toen iedereen zijn oude VHS/V2000/Betamax bij het grofvuil kon zetten en ook daar is nu iedereen aan gewend.
Mensen lopen harder en harder te roepen om Docsis 3.1 en 4/8K tv dus dan zijn dit de logische gevolgen (waar ik destijds al gelijk op gewezen heb) 😎
Badge
Evert96 schreef:

@dukster, misschien heb je hier wat aan? Is hier boven genoemd:

Mess89 schreef:

Ja en dan heb je de stekking van gratis analoog op de slaapkamers vs betaald overal kijken niet begrepen. Het gaat niet om insteekkaarten of humax maar om betalen i.p.v. gratis. En als ik toch voor iedere tv digitaal moet betalen is een KPN net zo duur en levert glasvezel en SYNCHRONE verbindingen. Wat moet ik zo met 1Gb down en 100Mbit up. Tov 500 up and down stabiel als er een internet of things aankomt? 1Gb is overkill en 100Mbit up nog steeds traag
Als je tv een DVB-C tuner heeft, zou ik nu al dit stappenplan doorlopen. Want dan kun je veel meer zenders bekijken. En hier heb je geen smartcard of ontvanger voor nodig, enkel een TV met DVB-C tuner en een coax kabel 🙂 Veel TV's hebben gelukkig zo'n tuner.

Badge
@dukster Er zijn inderdaad vast wel veel mensen met meerdere tv's, maar het aantal wat analoge tv's (dan heb je het al bijna over die grote bakken met beeldbuizen) gebruikt in verschillende kamers is echt niet zo hoog. Bij de meesten staat toch wel iets van flatscreen of smart tv en die zijn vaakl geschikt voor digitale tv

Ook jij snapt de strekking niet en ik heb alleen platte full HD schermen. Het gaat om gratis analoog kijken van ontbijt tv enz in bed. Niks beeldbuizen. Het gaat om drie tv’s is drie keer betalen vier tv’s vier keer enz. Of dat op een zwart wit tv of ultra HD tv gebeurt is irrelevant

Wanneer dit gebeurt en ja dat is vooruitgang. Ga ik er alleen in beeld kwaliteit op vooruit maar dat boeit mij in de slaapkamer. Maar moet wel bv 3x10 euro maar twaalf maanden extra betalen tov nu. Daar gaat het over.

Als ik dan toch voor alle tv’s digitaal op wat voor scherm dan ook tv ga kijken en betalen dan ga ik op utp over en coax eruit. Nu al ruk digitaal bij mij over coax door het huis soms en ik heb liever een 500Gb synchroon dan een 1Gb/100Mbit/s verbinding aangezien alles over internet gaat en alleen de speedmeter die snelheid aangeeft maar nu al zelden zonder te bufferen uitzending gemist, YouTube of F1 via de ziggo app te zien is. Dan is de overstap naar een Andere levercier alleen dat ik geen F1 kan kijken net zoveel per maand kwijt bent aan abo en kastjes of insteek kaarten maar wel een synchrone stabiele glaskabel heb.
Reputatie 4
Badge +5
dukster schreef:

1Gb is overkil

Ik wens je veel succes dan straks bij KPN als je op meerdere tv's 4k wilt gaan kijken 😎
Nick999 schreef:

@Willem-A Ongetwijfeld verdwijnen zowel de analoge tv als radio zenders. De FM band zit voor zover ik weet nl in het gebied van je modem upstream en ook daar heb je ruimte nodig.
@dukster Er zijn inderdaad vast wel veel mensen met meerdere tv's, maar het aantal wat analoge tv's (dan heb je het al bijna over die grote bakken met beeldbuizen) gebruikt in verschillende kamers is echt niet zo hoog. Bij de meesten staat toch wel iets van flatscreen of smart tv en die zijn vaakl geschikt voor digitale tv. verder is het verhaal dat downloaden meestal niet sneller gaat dan 10 MB onzin, tenzij je nog op een oud docsis 1 modempje zit met een internet abbo van een tientje of zo. Ik download hier gewoon met de volle 400 Mbit. Verder heb je straks die hoge downstream nodig als je 4k wilt gaan streamen in échte kwaliteit, dus niet de high-compressed bagger die nu als 4k wordt aangeboden. Want 100 Mbit bandbreedte voor 4k is echt nog niks. Zelfs dan heb al bijna 1:60 compressie toegepast.

@Cschotanus Hetzelfde hebben we ook meegemaakt toen iedereen zijn oude VHS/V2000/Betamax bij het grofvuil kon zetten en ook daar is nu iedereen aan gewend.
Mensen lopen harder en harder te roepen om Docsis 3.1 en 4/8K tv dus dan zijn dit de logische gevolgen (waar ik destijds al gelijk op gewezen heb) 😎

Met die vhs zit het anders. Kan mu ook bij de boom😂 ik kan nog steeds banden kopen (als ik dat al zou willen) dus is het moment van wegdoen geheel aan mij. Dat geldt nier voor mijn tuner eb dvd/hd recorder. 😩
Sorry voor de typo’s
Badge
Nick999 schreef:

dukster schreef:

1Gb is overkil

Ik wens je veel succes dan straks bij KPN als je op meerdere tv's 4k wilt gaan kijken 😎

Nog een keer ik wil geen 4K overal kijken ik wil voor de slaapkamers waar het journaal en soms nieuwsuur en bij de kinderen gewoon een of andere 720p geupsampelde ziggo zogenaamd HD dienst op gekeken wordt ik kijk dus SD analoog met plezier op 3 platte Samsung tv’s en een uhd in de woonkamer maar het kost me niks in slaapkamers. En als jij nu al 4 4K tv’s hebt dan is volgend jou 400mbit al te traag 😁

Nogmaals. Als ik digitaal moet kijken dan moet dat. Maar dan heb ik liever sunchroon internet en dan is het verschil tussen KPN ziggo en Tele2/t-mobile straks verwaarloosbaar behalve dat ziggo a synchroon aanbiedt en met veel Domotica Ed is dat veel erger. En krijg je CRC errors zo vaak dat alles traag wordt. Maar ik juich de digitale tv toe alleen vind ik de extra bijkomende kosten voor de rest van het huis stom en ben benieuwd naar hun internet aanbieding van dan 😁
Reputatie 4
Badge +8
Beste @dukster, je hoeft helemaal niet meer te gaan betalen. Net als analoge tv, kun je kabel tv zonder meer kosten krijgen op je andere tv's. Sterker nog, als je tv's een DVB-C tuner hebben, waarom kijk je er nu nog analoog op? Volg de stappen die ik stuurde en je zult zien dat je, nogmaals zonder iets ervoor te betalen, iets van 50 zenders kunt bekijken ipv een stuk of 25.

En als laatste: Als er signaal op je woning staat, dan heb je inderdaad 'gratis' analoog signaal, maar ook 'gratis' kabel tv signaal.
Reputatie 4
Badge +5
Juist door Docsis 3.1 kan ziggo in de toekomst synchroon gaan aanbieden; iets wat met de oude techniek niet mogelijk is (mede doordat 90% van de upstream bandbreedte in het gebied van de FM radio ligt)
btw voor uncompressed 4k is zelfs 1 Gbit te traag 😎
Maar hoe je het ook bekijkt, je ontkomt er niet aan. Tenzij ziggo vast blijft zitten in De huidige Docsis standaard. Ziggo heeft het, vergeleken met andere kabelproviders, nog redelijk lang volgehouden. CAIWAY is bv 7 jaar geleden al gestopt en ook Zeelandnet gooit komend voorjaar al de analoge radio en TV eruit. Logisch ook want 1 analoge zender neemt net zoveel bandbreedte als 4-8 digitale zenders.
Overigens is de "normale" tv toch een uitstervend iets denk ik. Meeste mensen kijken on demand of via laptop, tablet of app.
Hou er trouwens wel rekening mee dat bij veel providers tv kijken van je internetsnelheid afgaat, dus dat er van echt synchroon ook nog geen sprake is.

Maar over een tijdje zijn we er net zo aan gewend als op het moment dat de tv zenders niet langer analoog via de ether te ontvangen waren
Badge
Evert96 schreef:

Beste @dukster, je hoeft helemaal niet meer te gaan betalen. Net als analoge tv, kun je kabel tv zonder meer kosten krijgen op je andere tv's. Sterker nog, als je tv's een DVB-C tuner hebben, waarom kijk je er nu nog analoog op? Volg de stappen die ik stuurde en je zult zien dat je, nogmaals zonder iets ervoor te betalen, iets van 50 zenders kunt bekijken ipv een stuk of 25.

En als laatste: Als er signaal op je woning staat, dan heb je inderdaad 'gratis' analoog signaal, maar ook 'gratis' kabel tv signaal.

Ik hoef geen 50 extra Turkse Griekse of ruk zenders en mijn tv’s schuiven door de oudste twee MOETEN een humax of zo. Maar die zijn niet gratis. En kaartjes had en heb ik zat maar daar gaat het mij NIET om. Als ik digitaal ga top maar dan is de scheidslijn tussen ziggo en de andere twee naast gelijke kosten om en nabij het uitblijven van vooruitgang en dus uitfaseren van analoog signaal om nog langer op oud koper a synchroon te leveren. Als dat zo is zeg ik denk ik op. Want dan trek ik nieuwe kabels die 1Gb utp aankunnen in huis en idd overal digitaal maar wel op toekomst bestendig synchroon glas

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics