Griffin

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet opnemen met externe harde schijf: programma's beveiligd tegen opnemen

Sinds maart is het mij opgevallen dat ik sommige programma's niet meer kan opnemen met de externe harde schijf op mijn Panasonic Viera DT60. Ik krijg de melding in beeld:

"Recording was triggered. The current program is copy protected. Copy protected content will not be recorded."

Dit zag ik voor het eerst in Maart, net na het Brexit referendum. Ik wilde iets op BBC 2 opnemen en dacht dat het misschien daar mee te maken had.

Onlangs wilde ik "Lachen om Home Videos" opnemen op SBS en toen kreeg ik dezelfde melding (volgens mij was de melding toen in het nederlands).

Volgens de website van Panasonic:

"Het is mogelijk dat de melding 'Opname is beveiligd tegen opnemen' op de TV wordt weergegeven. Bepaalde programma's hebben een kopie-beveiliging. Het is ook mogelijk dat dit in het verleden niet van toepassing was op hetzelfde programma. Dit wordt bepaald door de producent en de televisiemaatschappij." http://nld.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/31064

Dit zou verhinderen van het opnemen zou mogen volgens de thuiskopie-exceptie:

"Het is echter niet zo dat u van de auteursrechthebbende kunt verlangen, of zelfs eisen, dat deze het u mogelijk maakt een privékopie van zijn beschermde werk te maken. Dat betekent dat de rechthebbenden beveiligingen op hun werken mogen aanbrengen die privékopiëren onmogelijk maken."

https://www.auteursrecht.nl/ik-wil-jouw-werk-gebruiken/Kopi%C3%ABren (via https://www.auteursrecht.nl/ik-ben-maker/Omroep)

Het opnemen op de Panasonic is zodanig beveiligd dat ik de gemaakte opname alleen op mijn televisie kan bekijken. Zelfs al zou iemand precies dezelfde type televisie hebben, dan zou mijn harde schijf niet daarop kunnen worden afgespeeld.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zouden die programma's wel op de mediabox van Ziggo kunnen worden opgenomen? Zo ja, is dat eerlijk?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Bevind je jezelf in fZiggo gebied dan kun je ook gebruik maken van een Humax pvr. Je hebt dan doorgaans wel een smartcard nodig om je gehele pakket te zien. En dat is wat lastig, daar je deze niet meer kan kopen. Ziggo activeert deze n.l. niet meer. Huren kan wel, maar dan i.c.m. een ci module of de Humax 5300c. Let op, dat geld dus alleen in fZiggo gebied.

Het is dan zelfs mogelijk de opnames naar de pc te streamen en daar op te slaan etc.

In fUPC gebied is de Humax ook inzetbaar, maar dan alleen voor de free to air zenders.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het heeft allemaal met rechten te maken, de decoders van Ziggo die tevens op kunnen nemen kunnen alleen de betreffende inhoud weergeven op de TV en er is geen mogelijkheid de opnamen nogmaals ergens op een eigen schijf o.i.d. op te nemen.
Neem Samsung Smart TV bijvoorbeeld, daar kun je een externe HDD aan hangen en alles opnemen en weer weergevenop de betreffende TV. Je kunt NIET de HDD op een andere TV laten afspelen of via de computer, ook weer een rechtenkwestie.
Griffin
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N.N.,

Zou het zo kunnen zijn dat ik die programma's wel had kunnen opnemen als ik een mediabox had gehad van Ziggo?

Heb jij met jouw mediabox weleens problemen gehad met het niet kunnen opnemen van een programma vanwege beveiligingen?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Griffin wrote:
N.N.,

Zou het zo kunnen zijn dat ik die programma's wel had kunnen opnemen als ik een mediabox had gehad van Ziggo?

Heb jij met jouw mediabox weleens problemen gehad met het niet kunnen opnemen van een programma vanwege beveiligingen?

Als je een mediabox van Ziggo hebt met opname-functie kun je alles opnemen en weergeven waar je een abo op hebt..
Wat ik al eerder schreef, je kunt de opnamen op de mediabox niet exporteren naar een eigen medium.
Ik heb een Pace mediabox van fUPC waarmee ik niet kan opnemen, maar heb tevens een CI+ in mijn tv geplaatst en een USB HDD op de TV aangesloten, zodat ik via de CI+ op de HDD kan opnemen en via de decoder kan kijken.
Griffin
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoef niet te exporteren, ik wil gewoon de programma's kunnen opnemen. Ik vraag mij af de mediabox van Ziggo ook dezelfde problemen ondervindt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
De mediabox XL, voorheen Horizonbox, kan ieder programma opnemen waar je een abo op hebt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Bevind je jezelf in fZiggo gebied dan kun je ook gebruik maken van een Humax pvr. Je hebt dan doorgaans wel een smartcard nodig om je gehele pakket te zien. En dat is wat lastig, daar je deze niet meer kan kopen. Ziggo activeert deze n.l. niet meer. Huren kan wel, maar dan i.c.m. een ci module of de Humax 5300c. Let op, dat geld dus alleen in fZiggo gebied.

Het is dan zelfs mogelijk de opnames naar de pc te streamen en daar op te slaan etc.

In fUPC gebied is de Humax ook inzetbaar, maar dan alleen voor de free to air zenders.

Uitgelicht topic