Vraag

Ziggo Movies & Series XL hapert bij het afspelen

Ziggo movie xl happert bij het afspelen.. Voorbeeld Toy story NL

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Meer info graag, met wat kijk je, welke apparatuur, wifi?
Ik kijk via de ziggo horizon box... Dat verbonden is met een tvkabel
Reputatie 7
Badge +31
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb een Samsung SMT-G7401.
Signaalsterkte: Goed
Signaalkwaliteit: Uitmuntend
Er zit een coax-kabel vanuit de muur in het kastje.
En UTP-kabel van het modem naar het kastje.
Thuisnetwerkmodus: Verbonden

Ik heb vooral last bij HBO on demand.
Bijvoorbeeld Games of Thrones.

Kan iemand mij helpen?
Reputatie 3
Hi Spunkie, welkom op onze Community! Vervelend dat het gebruik van On Demand niet echt van een leien dakje gaat!

De signaalsterkte- en kwaliteit zien er in eerste instantie prima uit. Kun je misschien wat meer toelichten hoe je alles hebt aangesloten en hebt ingesteld. Be rt stelt hierover al een paar belangrijke vragen:

Be rt schreef:

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

We zijn benieuwd!
Kim Ziggo schreef:

Hi Spunkie, welkom op onze Community! Vervelend dat het gebruik van On Demand niet echt van een leien dakje gaat!

De signaalsterkte- en kwaliteit zien er in eerste instantie prima uit. Kun je misschien wat meer toelichten hoe je alles hebt aangesloten en hebt ingesteld. Be rt stelt hierover al een paar belangrijke vragen:

Be rt schreef:

We zijn benieuwd!

Dat had ik toch al vermeld??
Er zit een coax-kabel vanuit de muur in het kastje.
En UTP-kabel van het modem naar het kastje.
Thuisnetwerkmodus: Verbonden
Reputatie 7
Badge +17
Spunkie lees dit eens

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Reputatie 3
Klopt, Spunkie. Ik ben zelf niet echt concreet geweest in waar ik verder naar toe wilde. Sorry!
Steefb heeft je in ieder geval inmiddels een nuttig topic doorgestuurd. Kun je daar wat mee? Zijn er vorderingen? Zo niet, dan kom ik graag alsnog wat meer te weten over je aansluiting en wat je eventueel verder al geprobeerd hebt. Ik doel hiermee op eventuele splitters/versterkers in welke mate zijn deze aanwezig en heb je deze als test bijvoorbeeld ook al eens losgekoppeld? Kun je misschien ook een foto sturen van je hoofdaansluiting?

Reageer