Eduardo500

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

TV pakket XL Movies en Series en toch betalen voor een film?

Ik heb het XL movies & series pakket en toch moet ik voor een film 6 € betalen. 

“Ja sommige films zitten niet in het pakket” zei de helpdesk medewerker.
Dit MOET duidelijker worden aangegeven!!! Of in een andere categorie worden gezet.
Zoals het nu gaat is het verwarrend. 

Punt twee het popup scherm “ziggo op jou adres” middels je postcode moet je ook kunnen uitzetten middels een X! 

Zo jammer dit ik had echt het idee dat ziggo anders zou werken dan KPN en voormalig UPC, maar uiteindelijk gedragen zij zich toch hetzelfde. 

Ik zit niet te wachten op antwoorden of nutteloze opmerkingen! Het zou wel helpen wanneer dit soort dingen op tafel komt bij de managers die hier wel iets aan kunnen doen.    

-E- 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Beste @Eduardo500 
Ik begrijp heel goed dat je in verwarring bent en dat je vragen hebt over Movies & Series XL. Echter, dit is een community waar klanten elkaar helpen met informatie. Daarom stoort het me een beetje dat je zegt dat je niet zit te wachten op antwoorden of nutteloze opmerkingen. 

Dit is een community waar mensen elkaar helpen en dan is het gevolg van je bericht, een antwoord en/of een opmerking. Daar kan je niet omheen, zo werkt een community nu eenmaal. Al je het niet eens bent met de houding van Ziggo dan kan je het beste een klacht indienen via de website van Ziggo

Het spijt me maar ik kan het niet laten om je toch antwoord te geven en hoop dat dit niet een nutteloze opmerking is. Movies & Serie XL staat volledig los van HUUR films. Naast Movies & Series XL, is het ook mogelijk om films te huren en daar moet je voor betalen. Dat is heel duidelijk in het menu te zien van je Mediabox en staat ook volledig los van elkaar in het menu onderverdeeld. 

In Movies & Series XL zitten de volgende onderdelen:

  • Honderden films en complete seizoenen van topseries (gratis)
  • Exclusieve HBO-films en series
  • Tientallen extra zenders
  • Standaard inbegrepen bij Max-pakketten

Deze punten kan jij zien omdat je Movies & Series XL hebt genomen, maar kunnen mensen die dit niet hebben, niet zien. Huur films kan iedereen zien, elke klant die interactief kan kijken bij Ziggo. Dus de opmerking van de klantenservice is heel duidelijk en in het menu kan je ook heel duidelijk kiezen voor HUUR films, wat ook weer duidelijk staat aangegeven. Erg vervelend dat je het verwarrend vind, maar als je dit eenmaal goed is uitgelegd, dan zal je het ook begrijpen. Meer informatie over Movies & Series XLkan je vinden op deze pagina.  En wil je nu meer informatie over het huren, kijk dan op deze pagina.


Wat betreft de pop-up, daar heb je wel gelijk in. Ik heb zelf de test gedaan en merk op dat ik deze informatie maar 1x hoef in te vullen en daarna niet meer. Heb je in je browser je koekjes wel goed staan? Slaat deze wel koekjes op, zodat Ziggo het niet hoeft te vergeten en niet elke keer hoeft te vragen? Dit kan daar wel mee te maken hebben en dan komt het elke keer terug. Ben het met je eens dat 1x vragen voldoende is en met een X afsluitbaar maken, zou handig zijn. Dus perfect dat je dit aangeeft, daar kunnen de Ziggo medewerkers wel wat mee en kunnen dit doorgeven aan de juiste afdeling en die kunnen kijken wat ze er mee doen. 

Of deze info ook daadwerkelijk op tafel komt van een manager, geen idee. Maar ik weet wel dat Ziggo altijd alles serieus neemt en dit soort informatie wel oppakt en meeneemt naar de juiste afdeling en de juiste personen voor overleg. Daarom super dat je deze informatie met Ziggo, en alle klanten op de Community, hebt willen delen en er zal zeker iemand van Ziggo contact met je opnemen. 

Hoe dan ook, ik wens je nog een heel fijn weekend en veel kijk plezier!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dit is een klant helpt klant forum waarin klanten elkaar proberen te helpen.

 

Het enige wat ik kan zeggen dat aanbod hier te vinden is van 

Ontdek het aanbod Ziggo Movies & Series XL

 

Zet even in je profiel je postcode en huisnummer (niet zichtbaar voor leden, alleen voor moderators - Ziggo medewerkers en jezelf)

Dan komt er vanzelf een moderator in het topic en zal je verder helpen.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Beste @Eduardo500 
Ik begrijp heel goed dat je in verwarring bent en dat je vragen hebt over Movies & Series XL. Echter, dit is een community waar klanten elkaar helpen met informatie. Daarom stoort het me een beetje dat je zegt dat je niet zit te wachten op antwoorden of nutteloze opmerkingen. 

Dit is een community waar mensen elkaar helpen en dan is het gevolg van je bericht, een antwoord en/of een opmerking. Daar kan je niet omheen, zo werkt een community nu eenmaal. Al je het niet eens bent met de houding van Ziggo dan kan je het beste een klacht indienen via de website van Ziggo

Het spijt me maar ik kan het niet laten om je toch antwoord te geven en hoop dat dit niet een nutteloze opmerking is. Movies & Serie XL staat volledig los van HUUR films. Naast Movies & Series XL, is het ook mogelijk om films te huren en daar moet je voor betalen. Dat is heel duidelijk in het menu te zien van je Mediabox en staat ook volledig los van elkaar in het menu onderverdeeld. 

In Movies & Series XL zitten de volgende onderdelen:

  • Honderden films en complete seizoenen van topseries (gratis)
  • Exclusieve HBO-films en series
  • Tientallen extra zenders
  • Standaard inbegrepen bij Max-pakketten

Deze punten kan jij zien omdat je Movies & Series XL hebt genomen, maar kunnen mensen die dit niet hebben, niet zien. Huur films kan iedereen zien, elke klant die interactief kan kijken bij Ziggo. Dus de opmerking van de klantenservice is heel duidelijk en in het menu kan je ook heel duidelijk kiezen voor HUUR films, wat ook weer duidelijk staat aangegeven. Erg vervelend dat je het verwarrend vind, maar als je dit eenmaal goed is uitgelegd, dan zal je het ook begrijpen. Meer informatie over Movies & Series XLkan je vinden op deze pagina.  En wil je nu meer informatie over het huren, kijk dan op deze pagina.


Wat betreft de pop-up, daar heb je wel gelijk in. Ik heb zelf de test gedaan en merk op dat ik deze informatie maar 1x hoef in te vullen en daarna niet meer. Heb je in je browser je koekjes wel goed staan? Slaat deze wel koekjes op, zodat Ziggo het niet hoeft te vergeten en niet elke keer hoeft te vragen? Dit kan daar wel mee te maken hebben en dan komt het elke keer terug. Ben het met je eens dat 1x vragen voldoende is en met een X afsluitbaar maken, zou handig zijn. Dus perfect dat je dit aangeeft, daar kunnen de Ziggo medewerkers wel wat mee en kunnen dit doorgeven aan de juiste afdeling en die kunnen kijken wat ze er mee doen. 

Of deze info ook daadwerkelijk op tafel komt van een manager, geen idee. Maar ik weet wel dat Ziggo altijd alles serieus neemt en dit soort informatie wel oppakt en meeneemt naar de juiste afdeling en de juiste personen voor overleg. Daarom super dat je deze informatie met Ziggo, en alle klanten op de Community, hebt willen delen en er zal zeker iemand van Ziggo contact met je opnemen. 

Hoe dan ook, ik wens je nog een heel fijn weekend en veel kijk plezier!

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Als @Eduardo500 een MediaboxXL heeft (ik weet niet hoe het menu van de Next eruit ziet) begrijp ik hem volkomen. De menustructuur van het On Demand gedeelte is extreem onlogisch en vaak is het pas na meerdere stappen duidelijk dat je in het betaal gedeelte bent. Dat Ziggo dit nooit duidelijk heeft aangepast is in mijn ogen puur om de klant te misleiden en hem/haar weer zoveel mogelijk geld af te troggelen. 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Conforto wrote:

Dat Ziggo dit nooit duidelijk heeft aangepast is in mijn ogen puur om de klant te misleiden en hem/haar weer zoveel mogelijk geld af te troggelen. 

Zodra je een film aanklik dan zie je dat je deze moet betalen en dan kan je zelf overwegen of je dan doorgaat of niet. Dit heeft niets met geld aftroggelen te maken. De keuze om verder te gaan en te betalen ligt bij jezelf en je eigen verantwoordelijkheid. 

Daar is echt niets misleidend aan.

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Het feit dat je de film eerst moet aanklikken om er achter te komen dat je moet betalen in plaats van dat er een duidelijk onderscheid in een betaalsectie en het gratis Movies&Series is gewoon ronduit amateuristisch ontwikkeld door Ziggo. Dit is voor mensen die weinig overzicht hebben erg lastig om door heen te navigeren. Ziggo zou dit heel makkelijk kunnen oplossen maar laat dit na. Wat de reden hiervoor is kan over worden gediscussieerd maar Ziggo heeft het de afgelopen jaren in mijn ogen zo slecht gedaan dat het hier niet het voordeel van de twijfel heeft verdiend. 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Ik kan me hier niet in vinden. Heb hier netjes in menu de keuze tussen films en series en huur films. Daarin zie ik dus geen probleem en is het netjes gescheiden in het menu. Of het bij jou er anders uitziet, geen idee. Maar heb zelf een XL en Next en bij geen van deze is het onduidelijk. Maar dat is dan misschien persoonlijk. 

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Off topic:hoe kun je een Next en een XL hebben? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Test?

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Conforto wrote:

Off topic:hoe kun je een Next en een XL hebben? 

Ja, ik dacht al, die gaat straks daar weer over beginnen. Maar ik bedoelde natuurlijk dat ik een XL heb gehad, waar het me duidelijk in was, en nu heb ik een Next, en daar is het me ook duidelijk in. 

Het tikte alleen wat sneller om het zo te schrijven, zeker via een klein mobiel schermpje. Dus nee, wees gerust! Ik heb ook maar 1 artikel en dat is de Next. En als je het nu toch helemaal duidelijk wil weten: heb ook nog een oud Humax kastje met een kaartje erin en die staat op de slaapkamer. Zo, dan ben je nu volledig op de hoogte! ??

O ja, ik zit nog te wachten op Ziggo GO app voor m’n Apple TV. Zo, dan ben je op te hoogte wat ik allemaal heb. 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Be rt wrote:

Test?

Uh ja, dat zou misschien kunnen. Maar heb geen idee of er zo’n test is? Dus nee, geen test. Uitleg heb ik de persoon maar gegeven, wat niet nodig was, maar dan heb ik er een goed gevoel bij. Zou niet willen dat mensen denken dat ik een streepje voor heb of zo.

En het is volledig off topic! ?☺️

Uitgelicht topic