DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

The Enemy Within

Ik ging vanavond de serie "The Enemy Within" kijken via mijn "movies & series" pakket, maar de beeld kwaliteit viel mij ten eerste behoorlijk tegen, en ten tweede ziet de ondertiteling er echt niet uit (vooral dit laatste is echt heel storend). Ik vind dit zo slecht voor een service die extra geld kost.



Jullie zijn toch niet blind bij Ziggo, dat jullie dit de klanten durven aan te bieden :angry:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Wij zitten op ongeveer 3,5 meter van de tv

Ik heb mijn vorige posting aangepast want nu ziet het beeld er wel als HD uit ontdek ik net. Dat was eerder niet, het was al die tijd meer SD kwaliteit tijden het kijken van deze serie. Het zag er dus vergelijkbaar uit als kanaal 503, dan heb je meteen een goed idee waarom ik het dus zo slecht vond. Er is blijkbaar iets veranderd, maar ik weet niet wat, misschien weet ziggo of er iets is gedaan aan de kwaliteit ?

Via de Ci+ on demand zie ik nog wel de SD kwaliteit zoals ik het dus eerst via de Next ook zag...

Bekijk in context

15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik heb zelf ook even gekeken.

Beeldkwaliteit is beetje sneeuwerig soms en kwaliteit inderdaad niet 100% maar valt wel te kijken.

Ondertiteling vind ik zelf wel goed te lezen en heb hier geen klacht over. Maar elke TV is anders gelukkig.
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Dave- wrote:
Ondertiteling vind ik zelf wel goed te lezen en heb hier geen klacht over.


Ja als je deze uit elkaar getrokken koeien letters niet zou kunnen lezen dan heb je een bezoekje Hans Anders nodig :wink:. Ik vind het er echt niet uitzien, zeker niet voor een betaal service die je de klanten aanbied. Maar jij vind de zijkanten van de letters er dus niet heel korrelig uitzien ? En dat het lijkt of de letters (met een veel te lage resolutie) uit elkaar getrokken zijn ?

Ik had deze kwaliteit ondertitelingen eerst ook bij het 4K kanaal, gelukkig is dat inmiddels opgelost door Ziggo en ziet daar de ondertiteling er nu een stuk beter uit. Er is dus gewoon wat aan te doen, alleen zolang er niemand klaagt vinden ze het blijkbaar wel goed zo...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik vind ver af en dichtbij wel mee vallen zie mijn foto’s net genomen.

Op je Netflix op de PC kan je lettertype aanpassen, ik weet niet zeker of deze meegenomen wordt naar de Next of de MBXL.
Wel in de App en Smart TV’s

Het is logisch dat men het aangeeft, het moet wel te kijken zijn en hoe meer doorgifte hoe meer notities bij Ziggo.

Ik kan er mee kijken en vind het nog goede lettertype, heb slechter gezien?

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Dave- wrote:
Ik vind ver af en dichtbij wel mee vallen zie mijn foto’s net genomen.


Nou ik zie toch bij jouw ook duidelijk een niet scherpe ondertiteling zeker als ik je foto's op 100% bekijk. Maar blijkbaar ligt de lat bij jouw minder hoog qua beeldscherpte dan dat ik hem graag zou willen zien.

Ik hoop dan ook dat Ziggo dit probleem gaat oplossen...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Dat hoop ik ook :blush:
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo daar,

De movies en series kwaliteit verschilt per content, als ik Dave mag geloven is het bij deze serie een algemeen issue. Maar merk je dit ook op meerdere series, zo ja welke nog meer?
Ik ga in ieder geval achter The Enemy Within aan, ging dit nog om specifieke afleveringen?

Wat betreft de ondertiteling, dat is een bekend issue en wordt aan gewerkt. Ik heb alleen nog geen datum voor de oplossing.

Gr,
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ronald Ziggo

Ik heb tot nu toe alleen naar de serie "The Enemy Within" gekeken, de beeld kwaliteit viel eigenlijk over alle afleveringen tegen.

Wat betreft de ondertiteling, ik ben nog even wat verder gaan testen en kwam er achter als ik de resolutie op de Next naar 720P zet en laat de TV de upscaling dus doen naar 4K dan ziet de ondertiteling er op eens een stuk beter uit. Klopt het dat de ondertiteling bij deze content geen tekst bestand maar plaatjes zijn in SD kwaliteit ? want dan snap ik de uit elkaar getrokken letters wel als ik de Next box op een hogere resolutie heb staan.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ik heb inmiddels een tijd lang de eerste aflevering aan gehad (die sowieso in je screen naar voren komt). Loopt als een zonnetje met goede kwaliteit, dus of een onderbreking, of er is wat anders loos.

Maar wat de ondertiteling betreft, deze kwam al uit de klanttesten naar voren.
De NEXT nis een nog relatief nieuw platform wat moet samenwerken met onze bestaande platformen. Daar komt dit uit voort, maar er wordt dus aan gewerkt om dit in de toekomst op te lossen.

Gr,
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ronald Ziggo wrote:
Ik heb inmiddels een tijd lang de eerste aflevering aan gehad (die sowieso in je screen naar voren komt). Loopt als een zonnetje met goede kwaliteit, dus of een onderbreking, of er is wat anders loos.


Nou als je dit goeie kwaliteit noemt dan heb jij een hele andere definitie van kwaliteit dan dat ik heb waarschijnlijk.


Ronald Ziggo wrote:
Maar wat de ondertiteling betreft, deze kwam al uit de klanttesten naar voren.
De NEXT nis een nog relatief nieuw platform wat moet samenwerken met onze bestaande platformen. Daar komt dit uit voort, maar er wordt dus aan gewerkt om dit in de toekomst op te lossen.


Nou dan hoop ik dat dit snel gaat komen want ik vind dit echt heel slecht voor een betaal service die jullie aanbieden....
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Dat hoop ik ook.

En tja, misschien dat deze tv anders afgesteld staat, of dat het op je eigen scherm niet lekker over komt (ofwel wat ik zei over een onderbreking), maar ook mijn collega's hier zien niet wat je bedoeld met slechte beeld kwaliteit.

Gr,
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik bekijk de serie op mijn computer. Ik vind de beeldkwaliteit goed en zie ook geen problemen met de ondertiteling.
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ronald Ziggo wrote:
Dat hoop ik ook.

En tja, misschien dat deze tv anders afgesteld staat, of dat het op je eigen scherm niet lekker over komt (ofwel wat ik zei over een onderbreking), maar ook mijn collega's hier zien niet wat je bedoeld met slechte beeld kwaliteit.

Gr,


Sorry voor mijn late reactie, maar ik krijg bijna het idee dat de beeldkwaliteit in SD is in plaats van HD. Het ziet er ongeveer hetzelfde uit als de politiek24 zender bij deze serie. Weet niet hoe ik het anderscmoet omschrijven, dus hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...

Wat ook gek is, als ik via mijn Ci+ ondemand kijk staat er ook dat deze serie in SD formaat is, maar als ik via de Next kijk staat dat hij HD zou moeten zijn, maar ik betwijfel dus of dit wel klopt.

Als ik de resolutie van de Next ook op 720p zet dan is de ondertiteling ook meteen een stuk scherper (lees geen uitgetroken letters).

Ik zag trouwens gister ook een stukje over deze serie op het ziggo informatie tv kanaal voor bij komen als reclame, en dat zag er super strak uit. Dus het kan wel gewoon van goeie kwaliteit zijn.

Edite: ik kijk net nog even een keer een stukje van de serie, en nu is het beeld wel in hd kwaliteit. Terwijl dat eerst echt niet zo was, dus of jullie hebben het in tussen aangepast of er is wat anders aan de hand geweest al die tijd dat we deze serie zaten te kijken. De ondertiteling is nog wel heel slecht...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Als je echt een slechte zender wilt dan moet je 503 CNN is bekijken, dus valt de serie nog wel mee.

EJSmit vanaf welke afstand bekijk je de serie, wij zitten op een 3 meter 70 cm staat jou TV dichterbij. Ben nieuwsgierig naar hoe je dit bekijkt, geen aanval gewoon interesse.
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Wij zitten op ongeveer 3,5 meter van de tv

Ik heb mijn vorige posting aangepast want nu ziet het beeld er wel als HD uit ontdek ik net. Dat was eerder niet, het was al die tijd meer SD kwaliteit tijden het kijken van deze serie. Het zag er dus vergelijkbaar uit als kanaal 503, dan heb je meteen een goed idee waarom ik het dus zo slecht vond. Er is blijkbaar iets veranderd, maar ik weet niet wat, misschien weet ziggo of er iets is gedaan aan de kwaliteit ?

Via de Ci+ on demand zie ik nog wel de SD kwaliteit zoals ik het dus eerst via de Next ook zag...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Oke, was gewoon benieuwd, dank je wel :blush:

Uitgelicht topic