1
Vraag
2
Reageer en help mee
DBoydNL

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

On demand vragen

1) Wat is het verschil tussen series die zonder reklame blokken beschikbaar zijn (bijv.: Code Black) en series die met reklame blokken deels beschikbaar zijn (bijv. NCIS New Orleans). Het verschil is niet dat sommigen uitgezonden worden en anderen niet, want Code Black wordt volgens mij door 1 van de RTL's uitgezonden.
2) Waarom kan ik series niet opslaan in bijv. Mijn Favorieten, maar moet ik ze steeds opnieuw opzoeken en onthouden bij welk seizoen en aflevering ik gebleven was. O ja, er staat een hele reeks afleveringen van bijv. Code Black bij "Verderkijken", maar dit zijn afleveringen die ik al gezien heb, de volgende aflevering staat er niet bij en moet ik dus zoeken. Dit wordt zo NOOIT een vervanger van Netflix!
3) Waarom zijn vele series incompleet? Sommigen beginnen bij Seizoen 2 aflevering 22. Dit is niet "On Demand", maar wat Ziggo besluit aan te bieden. Waarom kan ik de hele serie, alle seizoenen en alle afleveringen niet bekijken?
4) Ik zat een aflevering van NCIS New Orleans te bekijken. 10 minuten van het einde kreeg ik een "Kan dit bestand niet langer afspelen; probeer het later opnieuw" fout. Bij terugkeer naar het keuze menu van de serie, was die aflevering inderdaad foetsie. Waar slaat dat op? De volgende dag was de aflevering weer terug.
5) Ik spoel dus die aflevering vooruit maar bij het reklameblok werkt dat niet. Ik moet zo'n 5 minuten aan reklame nogmaals bekijken. Dit gebeurt natuurlijk 2x voordat ik de laatste 10 min. bereik. Nee dank je, laat maar. Ik snap waarom men meent dat die reklame blokken bekeken moeten worden, maar dit is een onaanvaardbare consequentie van dit beleid en moet per direct veranderd worden. Nogmaals: dit is niet "On Demand".
6) Enkele maanden geleden ontdekte ik dat Quantico beschikbaar was. Toen ik daar vorige week naar zocht, bleek de serie niet langer beschikbaar te zijn. Waar slaat dat op. Waarom zijn sommige series / afleveringen beschik tot een bepaalde datum. Dit is niet "On Demand".

Het "On Demand" aanbod moet een naamsverandering krijgen. "Bekijk sommige afleveringen van sommige series, die soms wel en soms niet beschikbaar zijn, waarbij je soms niet over de reklame blokken kunt spoelen." Dat is natuurlijk een veel te lange naam. Beter misschien en bovendien in 't Engels: "On Sometimes". Of misschien het veel duidelijkere Nederlands: "Waardeloos - neem Netflix". Als we nou met z'n allen een zelfde beleid hanteren als Ziggo en overgaan op een "Pay Sometimes" beleid elke keer dat we dergelijke problemen tegen komen, die niet door Ziggo worden aangepakt. Is dat misschien een optie?:rolling_eyes:
5 Reacties 5
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
6) Ziggo is afhankelijk van het contract met de producer/uitzender van de serie/film. Dit is vaak een gelimiteerd tijdsvak. https://community.ziggo.nl/movies-series-143/laatste-kans-series-ziggo-on-demand-geen-tijd-te-verliezen-25194
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @DBoydNL


.



1) Wat is het verschil tussen series die zonder reklame blokken beschikbaar zijn (bijv.: Code Black) en series die met reklame blokken deels beschikbaar zijn (bijv. NCIS New Orleans). Het verschil is niet dat sommigen uitgezonden worden en anderen niet, want Code Black wordt volgens mij door 1 van de RTL's uitgezonden.

Sommige series zijn on demand via Ziggo Movies en Series te zien (vergelijk het met bijvoorbeeld Netflix). Zonder reclame, dus :-). Andere programma's, vind je in het on demand menu. Je kijkt ze dan met Ziggo Replay. Je kijkt het dus terug (dit zou je ook kunnen doen door de serie/aflevering in de tv gids te zoeken en te starten). Dit is inderdaad met reclame, omdat het hier om de uitzending van tv gaat.

2) Waarom kan ik series niet opslaan in bijv. Mijn Favorieten, maar moet ik ze steeds opnieuw opzoeken en onthouden bij welk seizoen en aflevering ik gebleven was. O ja, er staat een hele reeks afleveringen van bijv. Code Black bij "Verderkijken", maar dit zijn afleveringen die ik al gezien heb, de volgende aflevering staat er niet bij en moet ik dus zoeken. Dit wordt zo NOOIT een vervanger van Netflix!

Ik ben ook van mening dat de optie "verder kijken" binnen on demand nog veel beter kan. Ik ga er zeker ook wel vanuit dat hier aan gewerkt wordt.

3) Waarom zijn vele series incompleet? Sommigen beginnen bij Seizoen 2 aflevering 22. Dit is niet "On Demand", maar wat Ziggo besluit aan te bieden. Waarom kan ik de hele serie, alle seizoenen en alle afleveringen niet bekijken?

Heb je een voorbeeld van een serie waarbij dit het geval is? Het kan zijn dat je series vindt onder on demand, waarbij het om Ziggo Replay gaat. De afleveringen die op dat moment beschikbaar zijn (programma's/afleveringen die de afgelopen 7 dagen op tv geweest zijn), zijn dan zeker wel on demand te zien. Maar niet direct alles van een serie/seizoen, omdat niet alles in de afgelopen 7 dagen uitgezonden is. Wil je een serie via Movies en series kijken, schakel dan boven in het "on demand" menu naar "movies en series (XL)". Daar vind je de series die hierin beschikbaar zijn :-).

4) Ik zat een aflevering van NCIS New Orleans te bekijken. 10 minuten van het einde kreeg ik een "Kan dit bestand niet langer afspelen; probeer het later opnieuw" fout. Bij terugkeer naar het keuze menu van de serie, was die aflevering inderdaad foetsie. Waar slaat dat op? De volgende dag was de aflevering weer terug.

Dat is een specifiek geval, waar ik zo niet van weet wat er aan de hand geweest is. Om welke aflevering gaat het?

5) Ik spoel dus die aflevering vooruit maar bij het reklameblok werkt dat niet. Ik moet zo'n 5 minuten aan reklame nogmaals bekijken. Dit gebeurt natuurlijk 2x voordat ik de laatste 10 min. bereik. Nee dank je, laat maar. Ik snap waarom men meent dat die reklame blokken bekeken moeten worden, maar dit is een onaanvaardbare consequentie van dit beleid en moet per direct veranderd worden. Nogmaals: dit is niet "On Demand".

Reclameblokken horen bij een programma via Ziggo replay.

6) Enkele maanden geleden ontdekte ik dat Quantico beschikbaar was. Toen ik daar vorige week naar zocht, bleek de serie niet langer beschikbaar te zijn. Waar slaat dat op. Waarom zijn sommige series / afleveringen beschik tot een bepaalde datum. Dit is niet "On Demand".

Dat dit niet "on demand" is, ben ik niet met je eens. Uiteraard heb je het wel te doen met onze beschikbare content. Anders zou alles altijd voor iedereen beschikbaar moeten zijn.
programma's via Ziggo Replay zijn 7 dagen beschikbaar om terug te kijken
Gaat het om een serie/film uit het aanbod van Ziggo Movies en Series (XL), ook dan kan het zijn dat iets uit het aanbod verdwijnt. We voegen regelmatig nieuwe films en series aan ons aanbod toe. Om hiervoor ruimte te maken, moet er helaas ook af en toe iets verdwijnen uit het aanbod.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Schept dit wat meer duidelijkheid zo, DBoydNL ? Het grote verschil zit dus in het aanbod van Ziggo Movies en Series (het "on demand" zoals je het graag wilt, volgens mij) en Ziggo Replay (Wat eigenlijk niets meer betekent dan het terugkijken van programma's. Wat natuurlijk ook on demand is, maar wel een heel andere vorm).
DBoydNL
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het schept ietsje meer duidelijkheid, maar omdat er hier niet met kleuren letters gewerkt kan worden, zijn je reacties moeilijk te onderscheiden van mijn opmerkingen. Had liever BOLD gebruikt.

Staat de kreet "Ziggo Replay" ergens in het On Demand Menu? Ik zit momenteel niet bij mijn TV dus kan dat niet zelf zien. Naar mijn idee komt die kreet uit de lucht vallen. Om bijv. de serie Code Black te vinden, moet ik er altijd vanuit On Demand naar zoeken.
Vervolgens zijn er 2,5 seizoenen beschikbaar. Maar zoals ik al zei, 1 van de RTL zenders zendt momenteel Code Black uit, maar deze serie blijft langer dan 7 dagen beschikbaar. Deze serie is dus duidelijk "On Demand" beschikbaar. Series zoals Quantico, Dr. Bull en NCIS New Orleans zijn maar voor een deel beschikbaar. Ik zie nergens een uitleg van het verschil (afgezien van in jou post). Het aanbod is dus niet "On Demand", maar soms heb je het en soms niet. Het zou dus een dergelijke naam moeten krijgen (ik val in herhaling).
Ik heb dus in mijn "verhaal" aangegeven welke series maar gedeeltelijk beschikbaar zijn, gewoon even doorlezen.
De aflevering van NCIS New Orleans, die ineens verdween was aflevering 24 van het seizoen waar er maar 2 afleveringen van beschikbaar zijn/waren.

Om tegemoet te komen aan dergelijke (frequente?) storingen (dit is de tweede keer dat mij dit in de afgelopen 3 weken overkomt (de andere keer was met een aflevering van Code Black, waarin er gelukkig geen reklameblokken zijn, zou Ziggo een optie kunnen maken dat je aan het begin van een aflevering of film met reklame blokken kunt opgeven dat je naar een bepaald punt (tijdcode) of naar het einde van een bepaald reklame blok kunt springen. Alleen bij het beginnen te streamen. Zoals het nu werkt bij een storing is onaanvaardbaar.

David
pjz

Level 8
  • 184Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
DBoydNL
Wat zou het een verademing zijn als dat hele On Demand gebeuren gewoon gebaseerd zou zijn op Netflix interface.
Ik zou zeggen beter een goed gejat/geleend concept gebruiken dan een (vierkant) wiel opnieuw proberen uit te vinden.:nerd:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic