Vraag

On Demand Movies and Series XL sommige films zijn niet surround

Badge
  • Gedreven Liefhebber
  • 114 reacties
heel toevallig ook mensen die gemerkt hebben dat sommige films niet surround zijn, bij mij komen sommige films alleen uit de rear luidsprekers????
heb toevallig afgelopen week wat films gekeken en Tomb Raider (laatste nieuwe) was dus niet surround!

7 Reacties

Badge
Anne H Ziggo schreef:

Hi BBV8,

Het loopt nog niet storm met de reacties op je vraag. Ik heb hier een snelle check uitgevoerd op een testopstelling, de film lijkt in orde. We hebben geen surround opstelling om mee te testen.

• Welke geluidinstellingen heb je op de box ingesteld?
  • Welke geluidinstellingen heb je op de tv ingesteld?
  • Welke geluidinstellingen heb je op de reciever/versterker ingesteld?
Misschien dat we in die antwoorden de oplossing vinden :)

ik neem aan dat als ik bij de meeste films wel alles goed binnenkrijg dat het niet aan mijn instellingen ligt, hij doet het merendeel goed maar bij enkele films krijg ik dus de stem (center signaal) te horen uit de rear speakers ..... dus instellingen zouden goed moeten zijn!
Reputatie 7
Badge +18
Ik zal het ook eens checken. De laatste tijd niet veel beluisterd in surround...
Badge
🙂 LOL 🙂
Reputatie 7
Hi BBV8,

Het loopt nog niet storm met de reacties op je vraag. Ik heb hier een snelle check uitgevoerd op een testopstelling, de film lijkt in orde. We hebben geen surround opstelling om mee te testen.

Misschien dat we in die antwoorden de oplossing vinden 🙂
Reputatie 7
BBV8 schreef:

Anne H Ziggo schreef:

Hi BBV8,

Misschien dat we in die antwoorden de oplossing vinden :)

ik neem aan dat als ik bij de meeste films wel alles goed binnenkrijg dat het niet aan mijn instellingen ligt, hij doet het merendeel goed maar bij enkele films krijg ik dus de stem (center signaal) te horen uit de rear speakers ..... dus instellingen zouden goed moeten zijn!

Bedankt voor je reactie! Wanneer je instellingen goed moeten zijn, doe ik de aanname dat het probleem niet voor kan komen. Maar dat doet het wel.. dus zijn misschien de instellingen niet goed. Daarom vraag ik daarnaar 😉 Het helpt om dat specifiek aan de Community te laten zien, misschien door foto's van die instellingen te maken met je mobiel en die hier te plaatsen.
Reputatie 5
Badge +8
Net even gekeken op een humax in regio Mill.
Er is wel iets vreemd met het geluid. Volgens mij zijn er enkele geluidskanalen verwisseld.
Zo komt het geluid wat uit de centerspeaker moet komen uit de linker frontspeaker. En ik denk dat het geluid wat nu op de center en rechter frontspeaker zit eigenlijk uit de rearspeakers moet komen . En het geluid wat uit de rearspeakers komt eigenlijk uit de frontspeakers moet komen.
Reputatie 7
Badge +18
Voor zover ik het getest heb, is het hier nu in orde. Niet alles is in surround, maar dat is bij Tv zenders ook het geval. Maar anders keurig geluid zoals het hoort. Maar dat is uiteraard ook maar een momentopname.

Reageer