fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

beeldkwaliteit 4k serie Counterpart

Ik kijk de serie Counterpart in Movies en Series met de mediabox next. Volgens de info in 4k kwaliteit. Het beeld valt me eerlijk gezegd wat tegen. Ik zie geen verschil met HD. Hebben meer mensen deze ervaring?

Resolutie instelling next "van je TV" (Beovision 14-55 4k). Instellen op 4k maakt geen verschil.
4 Reacties 4
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey fastbiker . Ik heb de serie hier net ook even aan gezet om te kijken. Beetje doorspoelen, en stukjes met elkaar vergelijken.
Ik ben van sommige stukken wel heel erg onder de indruk van de kwaliteit en scherpte, maar van heel veel stukken ook niet. Wat me opviel was dat goed belichtte scenes (buiten scenes vooral), wel super scherp waren. Daar vond ik het echt opvallend goed. Terwijl de wat donkerdere scenes binnen (en die zag ik vooral) niet heel opvallend goed waren. Ik zag het bijvoorbeeld in het grijze haar van 1 van de acteurs (ik kijk de serie verder niet, dus geen idee wie hij was, haha). Binnen werd het wat 'donzig' en meer 1 geheel. Terwijl hij later buiten liep en je echt elk individuele haartje kon zien.

Komt dit een beetje overeen met wat jij zag?

De vraag ik zulke dingen is wel altijd waar het aan ligt. Er schijnen ook films/series te zijn die 4K worden genoemd omdat het "gewoon" opgenomen beeld wordt ge-upscaled. Er kan ook in opnames al mindere kwaliteit zijn, lijkt me.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Heb je meer 4K content gekeken en zo ja; hoe is je ervaring daar bij?
fastbiker
Topicstarter
Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey fastbiker . Ik heb de serie hier net ook even aan gezet om te kijken. Beetje doorspoelen, en stukjes met elkaar vergelijken.
Ik ben van sommige stukken wel heel erg onder de indruk van de kwaliteit en scherpte, maar van heel veel stukken ook niet. Wat me opviel was dat goed belichtte scenes (buiten scenes vooral), wel super scherp waren. Daar vond ik het echt opvallend goed. Terwijl de wat donkerdere scenes binnen (en die zag ik vooral) niet heel opvallend goed waren. Ik zag het bijvoorbeeld in het grijze haar van 1 van de acteurs (ik kijk de serie verder niet, dus geen idee wie hij was, haha). Binnen werd het wat 'donzig' en meer 1 geheel. Terwijl hij later buiten liep en je echt elk individuele haartje kon zien.

Komt dit een beetje overeen met wat jij zag

Inderdaad, Lycke Ziggo ben ik met je eens. Maar toch.. ik kan ook met de buiten scenes niet veel verschil met HD ontdekken.
De vraag ik zulke dingen is wel altijd waar het aan ligt. Er schijnen ook films/series te zijn die 4K worden genoemd omdat het "gewoon" opgenomen beeld wordt ge-upscaled. Er kan ook in opnames al mindere kwaliteit zijn, lijkt me.
fastbiker
Topicstarter
Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Lycke Ziggo wrote:
Heb je meer 4K content gekeken en zo ja; hoe is je ervaring daar bij?


Ja, de 4k natuurfilmpjes van youtube bijv. Dan zie je echt verschil met HD.

Uitgelicht topic