Vraag

Mijn Ziggo geeft een fout: (104) Connection reset by peer


Als ik inlog op Mijn Ziggo krijg ik steeds onderstaande melding:

While trying to retrieve the requested URL the following error was encountered:
  • Read Error
The system returned:
code:
    (104) Connection reset by peer

An error condition occurred while reading data from the network. Please retry your request.

Wie weet de oplossing?

25 Reacties

Reputatie 7
Badge +24
Mijn Ziggo werkt hier wel met inloggen, maar is erg traag, misschien zijn ze bezig met onderhoud en duurd het wat langer. Anders even je browser verversen of later tijdstip proberen.

Wel goed dat je het meld.
Dave,

Dan zijn ze al wekenlang met onderhoud bezig!!!!!. Heb ik niet eerst sinds vandaag of gisteren.
Dave,

Browser verversen helpt niet.
Reputatie 7
Badge +24
Kijk het even aan en wie weet hebben andere gebruikers nog tips en truc's anders pakt een moderator dit topic vanzelf op. Het is erg vervelend en hoop dat dit snel wordt opgelost.
Nog een paar keer geprobeerd. Blijf dezelfde melding houden. Nu maar hopen dat een moderator dit oppakt.
Reputatie 7
Badge +16
Vanaf mijn telefoon lukt het ook niet (via niet-ziggo netwerk). Krijg de meest exotische foutmeldingen en soms lukt het pas na 3-4x om in te loggen op mijn ziggo of de community.
Reputatie 7
Hallo @abuijsen, begrijp ik goed dat je dit al wekenlang hebt? Dat is veel te lang. Ik ben de exacte melding nog niet eerder tegengekomen maar we moeten er wel iets mee doen. Er komen een paar vragen in mij op om een beter beeld te krijgen van de situatie:

Kun je meer vertellen over het systeem waarmee je probeert in te loggen. Zijn er nog speciale omstandigheden in je thuisnetwerk? Zie je dit ook in een andere browser gebeuren en kun je bijvoorbeeld via 4G op je mobiel wel inloggen op Mijn Ziggo?
Anne,

Sorry dat ik zo laat reageer.
Ik gebruik een laptop.
Maak gebruik van Google Chrome (al jarenlang) en inloggen is altijd prima gelukt.
Geen speciale omstandigheden in het thuisnetwerk.
Via mijn smartphone kan ik wel inloggen.
Ik ben geen technicus: wat bedoel je met systeem?
Anne,

Zojuist geprobeerd om via Internet Explorer in te loggen. Een keer gelukt; daarna niet meer.
Ik heb hier ook last van als ik naar de Ziggo site wil gaan. Niet zo vaak als dat ik wil inloggen op Mijn Ziggo.
Reputatie 7
Hallo abuijsen,

Bedankt voor je antwoorden! Dit is precies wat ik bedoel met vertel meer over je Systeem (computer).

Je geeft aan dat je wel kan inloggen op je mobiel en 1 keer met Internet Explorer. Alles ook gewoon vanaf je thuisnetwerk. Hierdoor weten we dat je login gegevens goed zijn. Het moet daarom iets op de computer zijn wat het goede inloggen moeilijk maakt.

Anne,

Beveiliging is van Ziggo!!!! Hoe zet ik die uit??????
Als ik cache en cookies verwijder, verwijder ik dan ook alle vastgezette gebruikersnamen en wachtwoorden? (Ik weet dat dit eigenlijk niet goed is... 🙂 🙂 )

Groet,
John Buijsen
Reputatie 7
Hallo @abuijsen als het goed is vind je dat in het menu van Ziggo Safe Online. Probeer anders eerst de Cache en Cookies te verwijderen via de link. Volgens mij kun je kiezen om wachtwoorden te behouden. Maar ik zou alles wissen en daarna vul je de wachtwoorden gewoon weer in 🙂
Die melding kreeg ik net ook ineens voor het eerst, kan bij mij ook zijn omdat nu Mijn Ziggo en Vodafone gekoppeld zijn.
Ik heb mijn cache ook leeg gehaald in Chrome werkt dus niet. Toen heb ik het op mijn Android telefoon geprobeerd ook Chrome.
Maar wat dus wel werkt is dus Firefox gebruiken dan kom je gewoon in Mijn Ziggo.
Zonder ook maar iets te veranderen of te doen, werkt alles weer.......
Tenminste zolang als het duurt...😉
Zonder ook maar iets te veranderen of te doen, werkt alles weer.......
Tenminste zolang als het duurt...😉

Bij mij werkt het ook weer.
Dat ligt dan aan Chrome en/of de website van Ziggo.
Reputatie 7
Fijn om te lezen dat het opeens weer goed gaat. Is dat nog steeds zo? 🙂
Anne H,

Zojuist nog ingelogd. Gaat goed. Laten we hopen dat dit zo blijft.
Bedankt voor het meedenken.
Ik heb nog steeds dit probleem, alleen bij de Firefox browser. Als ik Microsoft Edge gebruik werkt het wel. Nadat ik dit probleem had gemeld kreeg ik iemand van Ziggo aan de telefoon die vertelde dat Ziggo hier niets aan kon doen en dat het aan een AdBlocker ligt. Nu gebruik ik AdBlock, dus heb ik die even uitgezet en de browser opnieuw opgestart. Nog steeds hetzelfde probleem! Ik was er al bang voor want als AdBlock iets blokkeert zegt hij dit meestal en heb je een optie om de specifieke blokkade op te heffen.

Persoonlijk denk ik dat er iets fout is bij Ziggo, want op de een of andere manier hebben ze de domeinen ziggo.nl en vodafone.nl "samengevoegd" of iets van dien aard. Gek is ook dat ik gisteren nadat ik de fout had, plotseling toch weer bij de site ziggo.nl kon via de Firefox browser. Vanochtend ging het weer niet.
Nadat ik browser geschiedenis en cookies had verwijderd in Firefox kon ik weer inloggen. Hopelijk blijft het werken.
Vreemd dat geen enkele moderator met antwoorden komt....
Er is achter de schermen nog van alles gaande getuige deze problemen.
Zo kwam ik er weken geleden achter dat ik ineens niet meer in kon loggen, wat blijkt, tijdens het aanloggen wordt er ook contact gemaakt met Vodafone.

Ziggo en VF zijn 1 maar het zijn 2 domeinen, dit probeert Ziggo op te lossen door met 3rd party cookies te smijten, en veel beveiligingssoftware (Adblockers etc) blokkeren dat, maar ook bijv. een password manager als Lastpass ziet dit als verdacht, terecht overigens.
Hele slechte manier van 'multi logins' regelen als je het mij vraagt, dit moet echt anders geregeld.

Ook de manier van cookies bijhouden is al meerdere keren gewijzigd, en geeft onder meer deze (maar ook andere) fouten, selectief cookies verwijderen is idd de oplossing.
Niet iedereen weet dit (hoe je selectief cookies verwijderd) en zitten dan weer bij alle sites de cookies te accepteren, en waar de kans geboden wordt marketing en overige weer uit te zetten, al met al een tijdrovende bezigheid.

Ik hoop op beterschap....
@Leandertjuh Zeker. Heb ook wel eens onder de motrorkap gekeken. Prutswerk.
Ik heb net geprobeerd om te reageren via mijn standaard browser (Firefox) maar dat lukte niet. Wat ik ook doe, ik krijg steeds een inlogscherm. Geklikt op gebruikersnaam opvragen en wachtwoord opnieuw instellen. Wachtwoord opnieuw ingesteld zodat ik zeker weet dat deze juist zijn. Opnieuw geprobeerd om in te loggen, maar dit lukt niet!!!

Uit wanhoop maar geprobeerd om via de Edge browser in te loggen en dat lukte zowaar.Om terug te keren naar het onderwerp.

Naast het verwijderen van de cookies heb ik ook de instelling van LastPass moeten aanpassen. Was erachter gekomen dat je hier ergens diep in moet duiken om aan te geven dat Vodafone.nl en Ziggo.nl gelijkwaardige domeinen zijn.
Reputatie 7
Badge +25
Ik kan met internet explorer ook niet inloggen, Edge geen probleem.
Badge +11
Zo af en toe moet ik ook even cookies ruimen (firefox) om het werkend te houden. Dat helpt eigenlijk altijd.

En dan ook nog vodafone.nl, ziggo.nl en account,ziggo.nl specifiek toestemming gegeven voor cookie plaatsen, omdat cookies van derden er hier standaard niet in komen.

Reageer