Zie eerst hoe je gebruik kunt maken van de ftp server.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/
Opmerkelijk is dat members.chello.nl hier niet (meer?) genoemd wordt.
Je gebuikt de Url:
http://members.chello.nl/~j.reinders/elzas/index.html
j.reinders@chello.nl is dus het Email address dat je moet gebruiken voor inloggen op de ftp server.
De ~ in de Url valt op. Maar zonder dat gaat het ook goed.
http://members.chello.nl/j.reinders/elzas/index.html
Bij mijn members.ziggo.nl Site lukt die extra ~ niet.
Opvallend, maar niet belangrijk. Is andere instelling van de Web Server.
Kun je met dat Email address en wachtwoord inloggen bij Ziggo WebMail?
https://mail.ziggo.nl/appsuite/
Mocht dat niet lukken, dan kun je het wachtwoord van het Email address wijzigen in je Mijn Ziggo.
Ga naar www.ziggo.nl Klik bovenaan Mijn Ziggo en kies inloggen.
Ga bij Mijn Produkten naar Internet & Wifi. Bij E-mailadressen moet je Email address beschikbaar zijn en kun je het wachtwoord wijzigen.
Kom je nu wat verder met ftp?
Mocht het nog niet lukken: welke foutmelding krijg je?
Noot. WebSpace is al lang opgeheven voor nieuwe klanten. Als je het gebruikte dan moet dat blijven werken. Ook na een evt abonnementswijziging. Zie:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/bestelling/uit-het-assortiment/Er is 1 mij bekende uitzondering. Als je verhuist van voormalig Ziggo gebied naar voormalig UPC gebied, kun je niet meer bij de ftp Server komen via je eigen verbinding. Bij iemand anders in Ziggo gebied nog wel.