Djieahr

Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

inloggen FTP: members.chello.nl

Helaas kan Ziggo mij niet helpen om via FTP in te loggen om mijn members.chello pagina te beheren. Alle instellingen nagelopen en volgens medewerker van ZIggo moet ik mijn laatste ooit gebruikte wachtwoord van toen gebruiken. Ik weet bijna zeker dat ik die ook heb, maar het lukt niet. Ik heb gevraagd om mijn wachtwoord te resetten maar dat schijnen ze niet te kunnen. Hoe kan ik nu ooit mijn pagina beheren?
http://members.chello.nl/~j.reinders/elzas/index.html
45 Reacties 45
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Probeer anders members1.chello.nl

Bovenstaande kwam ik toevallig tegen op Tweakers.
Djieahr
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je reactie. Helaas niet gelukt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zie eerst hoe je gebruik kunt maken van de ftp server.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/
Opmerkelijk is dat members.chello.nl hier niet (meer?) genoemd wordt.

Je gebuikt de Url:
http://members.chello.nl/~j.reinders/elzas/index.html
j.reinders@chello.nl is dus het Email address dat je moet gebruiken voor inloggen op de ftp server.
De ~ in de Url valt op. Maar zonder dat gaat het ook goed.
http://members.chello.nl/j.reinders/elzas/index.html
Bij mijn members.ziggo.nl Site lukt die extra ~ niet.
Opvallend, maar niet belangrijk. Is andere instelling van de Web Server.

Kun je met dat Email address en wachtwoord inloggen bij Ziggo WebMail?
https://mail.ziggo.nl/appsuite/

Mocht dat niet lukken, dan kun je het wachtwoord van het Email address wijzigen in je Mijn Ziggo.
Ga naar www.ziggo.nl Klik bovenaan Mijn Ziggo en kies inloggen.
Ga bij Mijn Produkten naar Internet & Wifi. Bij E-mailadressen moet je Email address beschikbaar zijn en kun je het wachtwoord wijzigen.

Kom je nu wat verder met ftp?
Mocht het nog niet lukken: welke foutmelding krijg je?

Noot. WebSpace is al lang opgeheven voor nieuwe klanten. Als je het gebruikte dan moet dat blijven werken. Ook na een evt abonnementswijziging. Zie:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/bestelling/uit-het-assortiment/
Er is 1 mij bekende uitzondering. Als je verhuist van voormalig Ziggo gebied naar voormalig UPC gebied, kun je niet meer bij de ftp Server komen via je eigen verbinding. Bij iemand anders in Ziggo gebied nog wel.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Misschien "weer" gevalletje abonnement gewijzigd ?

Djieahr Is er recent iets veranderd in je abonnement en of soort abonnement ?

Mogelijk de nieuwe next decoder gekregen ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Er gebeuren soms rare dingen die niet horen. De ervaring leert dat een Ziggo Moderator hier het dan kan laten fixen als contact met de ftp server echt niet meer lukt.
Djieahr
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas het lukt niet. Ik heb geen emailadres j.reinders@chello.nl meer en kan die ook niet meer aanmaken.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik eerder wel in kon loggen , maar nu niet meer omdat Ziggo iets veranderd. Overgang van chello naar UPC en dan naar Ziggo zou toch ook voor ftp goed moeten gaan.

Jan
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je hebt vast wel een Ziggo Email address in gebruik.
Zo ja probeer daar eens mee in te loggen op de ftp server.

No luck?
Dan zal ik een Moderator vragen hier naar te komen kijken.
Of hij/zij het kan oplossen is ff afwachten.
Djieahr
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat heb ik ook geprobeerd. Helaas lukt dat ook niet. Volgens Ziggo zou het bij de overgang toen gekoppeld moeten zijn aan één van de hoofd e-mailadressen. Geen succes.
Ik weet ook zeker nog het wachtwoord van toen.
De melding die ik nu krijg is eerst paswoord required for (mijn naam) en daarna code 530, login incorrect. Usernaam met mijn naam klopt kennelijk wel.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Djieahr wrote:
Helaas het lukt niet. Ik heb geen emailadres j.reinders@chello.nl meer en kan die ook niet meer aanmaken.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik eerder wel in kon loggen , maar nu niet meer omdat Ziggo iets veranderd. Overgang van chello naar UPC en dan naar Ziggo zou toch ook voor ftp goed moeten gaan.

Jan



Maar mijn eerdere vraag >> is er iets in je abonnement vorm veranderd ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Ik ga er een mod bijhalen. Dan kan hij wellicht nog iets laten fixen.
Wijziging van je abo kan een oorzaak zijn, maar is geen goed motief om de dienst zomaar te staken. Ziggo garandeert die.

Overigens is het handig over te stappen naar een Hosting provider. WebSpace hangt er maar een beetje bij.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hanh wrote:
Ok. Ik ga er een mod bijhalen. Dan kan hij wellicht nog iets laten fixen.
Wiziging van je abo kan een oorzaak zijn, maar geen reden om de dienst te staken.


We hebben toch al eerder deze discussie voorbij zien komen hanh dat later bleek dat ook bij de wijziging van het abonnement de webspace rechten, ondersteuning weg viel , juist omdat Ziggo is gestopt het het beschikbaar stellen van webspace.

Of zie ik dit nu verkeerd.........
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja, zie wat ik eerder schreef.
Noot. WebSpace is al lang opgeheven voor nieuwe klanten. Als je het gebruikte dan moet dat blijven werken. Ook na een evt abonnementswijziging. Zie:https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/bestelling/uit-het-assortiment/Er is 1 mij bekende uitzondering. Als je verhuist van voormalig Ziggo gebied naar voormalig UPC gebied, kun je niet meer bij de ftp Server komen via je eigen verbinding. Bij iemand anders in Ziggo gebied nog wel.

Daar is in de tussentijd een nieuw inzicht bijgekomen.
Als je in fZiggo DS-Lite hebt dan kun je de ftp server van WebSpace niet bereiken omdat je tijdelijke externe IPv4 address via het CGNAT aka AFTR in het UPC network ligt.
Oorzaak is gelijk als je van fZiggo naar fUPC verhuist. Firewall instelling.
Daar heeft TS geen last van: hij heeft een Connectie met de ftp Server maar Username/password worden geweigerd.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Niet meer nodig eerder Post verdween, maar is weer terug.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Probeer eens @upcmail.nl
omdat chello alias is
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
vergetenzoon
Kan een goede Tip zijn, maar ik verwacht dat dit Email address ook niet in Mijn Ziggo staat.
Opnieuw probleem met wachtwoord te verwachten. En dan?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Emailadres moet aan zowel klantnummer, internet Id als mijn ziggo gekoppeld zijn. Kan de helpdesk zo een ticket voor aanmaken scheelt weer een mooi Chello adres vernieuwen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Er komt een Mod. Die zijn beter dan een gemiddelde servicemedewerker om een probleem als dit te herkennen en te kunnen oplossen. In de probleemstelling staat dan ook dat er vergeefs eerder contact is gezocht met een ander supportkanaal.
Dan zou ik daar niet naar gaan verwijzen.
Djieahr
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zoals ik eerder meldde heb ik alles geprobeerd. Zowel upcmail e-adres als ziggo e-mailadres.
Volgens Ziggo kan ik met user volstaan met mijn naan dat voor @ staat. Maar ook als ik @upcmail of ziggomail gebruik ipv. alleen mijn naam, dan werkt het ook niet.

Als ik nu memebers.chello.nl gebruik als host, en mijn naam als user en het wachtwoord dat ik toen gebruikte, werkt het eveneens niet, ook niet wanneer ik het wachtwoord van de huidige upcmail gebruik.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even vanaf het begin, servernaam moet sowieso zijn: homedrive.ziggo.nl voor alle accounts.


  • servernaam: homedrive.ziggo.nl
  • gebruikersnaam: (je volledige e-mailadres)
  • wachtwoord: (het wachtwoord van je e-mailadres)
  • poort: 21

Heb je dit?

Uitgelicht topic