Vraag

Gegevens modem in Mijn Ziggo ?

Waarom vind ik in de gegevens in Mijn Ziggo niet het soort modem wat ik gebruik en wat de maximale snelheid van dit modem is. Ik neem aan tenminste aan dat Ziggo al deze klant-informatie keurig op een rijtje heeft.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Wat voegt het toe? Alle Euro Docsis 3.0 modems kunnen de abonnementssnelheden die Ziggo op dit moment aanbiedt aan. Het type modem is al wel vermeld; die vindt u onder details van uw internetverbinding.
d.bachir

met connectbox van ziggo, is de optie poort forwading is niet aanwezig, mijn vraag is: willen jullie dat activeren
Dan heb je waarschijnlijk IPv6 en werkt forwarding niet.
Je kunt aan de helpdesk vragen je modem terug te zetten naar IPv4, maar dat is een eenmalige actie.
Daarna terugzetten naar IPv6 lukt dan niet meer.
Reputatie 3
Badge
Misschien een vreemde vraag hoor, maar ik weet zelf niet zoveel van IPv6 en IPv4 dingen.
Maar waarom kan je dan niet forwarding gebruiken met een IPv6? Dat is toch tegenwoordig de standaard of heb ik dat niet helemaal goed begrepen? Het is toch gek dat bij 4 wel kan en 6 niet, terwijl dit nieuw is.

Is het misschien handig om zelf te weten wat je er mee wilt doen en dan besluiten of je hem in 6 of 4 zet. :P
Reputatie 4
Badge +2
EnergieBoy schreef:

Is het misschien handig om zelf te weten wat je er mee wilt doen en dan besluiten of je hem in 6 of 4 zet. :P

Toekenning van IP-adres is voorbehouden aan de ISP. In het geval van Ziggo is het, zoals bekend, dynamisch voor de particuliere klant.
Reputatie 3
Badge
Jan F. schreef:

Toekenning van IP-adres is voorbehouden aan de ISP. In het geval van Ziggo is het, zoals bekend, dynamisch voor de particuliere klant.

En nu in het Nederlands? :)
Wat heeft dit dan te maken met forwarding wel of niet mogelijk? Waarom is het dan niet mogelijk op 6 en wel op 4? Stel misschien voor jou een hele gekke vraag, maar ik snap dit dus echt niet. Sorry.. Misschien kan je me iets verder helpen met info?
EnergieBoy schreef:

Jan F. schreef:

En nu in het Nederlands? :)
Wat heeft dit dan te maken met forwarding wel of niet mogelijk? Waarom is het dan niet mogelijk op 6 en wel op 4? Stel misschien voor jou een hele gekke vraag, maar ik snap dit dus echt niet. Sorry.. Misschien kan je me iets verder helpen met info?

Zoek eens binnen dit forum op IPv6 en caesar, geacht forumlid caesar heeft meerdere uitgebreide verhandelingen geschreven over ipv6.
Je kunt ipv4 en ipv6 vergelijken met huisnummers.
ipv4 kan een maximaal aantal huisnummers aan, nemen we als voorbeeld 1000.
Dat aantal is nu wereldwijd bijna bereikt door het toegenomen aantal internetaansluitingen, niet alleen van mensen maar ook van apparaten.
ipv6 kan een maximaal aantal huisnummers aan van 1000000000.
Daarmee is ipv6 bijna onbegrensd.
De manier waarop Ziggo IPv6-adressen uitdeelt, DS-Lite, zorgt er voor dat forwarding niet meer mogelijk is.
Bij een andere manier van IPv6-adressen uitdelen zou forwarding wel moeten kunnen, maar daar kan caesar je meer over vertellen.
Maar die manier van adresseren heeft Ziggo (nog) niet voor gekozen.
Ik hoop dat ik wat duidelijkheid heb kunnen geven.:)

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)