Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Digitale ontvanger en smartcards is niet compleet

In mijn producten digitale ontvanger en smartcards zie ik nog steeds niet mijn Next staan. De horizon box is al wel verwijderd. Mijn Next en Ziggo Go is al 2 weken geactiveerd. Het is op zich geen probleem, maar vroeg mij af waarom de Next er nog niet bij staat? Ook ben ik 1 smardcard kwijt, moet ik dat ook melden bij Ziggo om de kaart te laten verwijderen in mijn producten?
16 Reacties 16
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als de Next een MBXL vervangt dan zou dat ook in het Mijn Ziggo lijstje moeten gebeuren.
Dat kan even gaan duren, maar niet twee weken. Stap 1 is kennelijk al gemaakt: verwijdering MBXL.
Geregistreerde Smartcards horen in het lijstje te blijven staan.
Als je verwacht de nu verdwenen Smartcard in de toekomst niet meer nodig te hebben, dan is dat niet echt vervelend. Zou je hem wel nodig hebben dan moet je gaan huren, omdat de oude Card niet meer in de registratie staat. Aan jou de keus.

Ik raad je aan hier achterheen te gaan om het in orde te laten maken. Je kunt ook wachten tot een Mod hier langskomt om je verder te helpen.
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Prima, wacht wel even op een Mod dan kan ik via een privé bericht de smardcard laten verwijderen en de Next te laten toevoegen in mijn producten.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ah ik begrijp het nu helemaal: die Smartcard is weg, maar staat nog wel geregistreerd.
Inderdaad ff afwachten. Als de Next 't maar doet. Dat is zo en dat is voor nu het belangrijkste.
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9642Likes
Theotje wrote:
In mijn producten digitale ontvanger en smartcards zie ik nog steeds niet mijn Next staan. De horizon box is al wel verwijderd. Mijn Next en Ziggo Go is al 2 weken geactiveerd. Het is op zich geen probleem, maar vroeg mij af waarom de Next er nog niet bij staat? Ook ben ik 1 smardcard kwijt, moet ik dat ook melden bij Ziggo om de kaart te laten verwijderen in mijn producten?

Hoi Theotje , ik ben er even ingedoken. De activatie van de Mediabox Next en daarmee deactiveren van één smartcard is nog niet helemaal doorgelopen in ons systeem. Natuurlijk moet dat al lang verwerkt zijn na zoveel tijd! Helaas kan ik dit zelf niet verwerken, maar ik heb het nu doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling en verwacht dat het binnen enkele dagen is verwerkt. Excuses voor het ongemak.
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Anne B Ziggo wrote:

Theotje wrote:
In mijn producten digitale ontvanger en smartcards zie ik nog steeds niet mijn Next staan. De horizon box is al wel verwijderd. Mijn Next en Ziggo Go is al 2 weken geactiveerd. Het is op zich geen probleem, maar vroeg mij af waarom de Next er nog niet bij staat? Ook ben ik 1 smardcard kwijt, moet ik dat ook melden bij Ziggo om de kaart te laten verwijderen in mijn producten?
Hoi Theotje , ik ben er even ingedoken. De activatie van de Mediabox Next en daarmee deactiveren van één smartcard is nog niet helemaal doorgelopen in ons systeem. Natuurlijk moet dat al lang verwerkt zijn na zoveel tijd! Helaas kan ik dit zelf niet verwerken, maar ik heb het nu doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling en verwacht dat het binnen enkele dagen is verwerkt. Excuses voor het ongemak.



Hoi Anne, Het deactiveren van een smartcard kan ook nog niet zijn doorgelopen. Kwam er gisteren achter dat ik 1 smartcard niet meer in bezit heb. Had de betreffende smartcard nog in een oude kasje laten zitten die ik aan een kringloop winkel hebt gegeven een aantal maanden geleden. Deze smartcard kan dus uit mijn producten verwijderd worden. Weet niet of ik de smartcard nummer hier kan posten
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Als je hier de eerste drie cijfers post van de smartcard die verwijderd moet worden weet ik voldoende en kan ik hem voor je verwijderen uit je producten.

De order van je Mediabox Next is inmiddels helemaal verwerkt en hij is ook in Mijn Ziggo te zien.
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Hallo Mark, hierbij de eerste drie cijfers van de smarcard die verwijderd kan worden '' 410 '' M.v.g, Theo
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Theotje wrote:
Hallo Mark, hierbij de eerste drie cijfers van de smarcard die verwijderd kan worden '' 410 '' M.v.g, Theo

Wordt zsm verwijderd! :thumbsup_tone2:
Mike2000

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb eigenlijk ook zo'n soort probleem.
Bij mij staat de Next er wel maar ook nog 2 kaarten die ik niet meer heb.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Mike2000 wrote:
Ik heb eigenlijk ook zo'n soort probleem.
Bij mij staat de Next er wel maar ook nog 2 kaarten die ik niet meer heb.

Er staan naast de Next 2 smartcards dus ik weet welke je bedoelt. :wink:
Weet je zeker dat je deze niet meer in huis hebt? Dan kan ik ze verwijderen.
Mike2000

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Mark Ziggo wrote:

Mike2000 wrote:
Ik heb eigenlijk ook zo'n soort probleem.
Bij mij staat de Next er wel maar ook nog 2 kaarten die ik niet meer heb.
Er staan naast de Next 2 smartcards dus ik weet welke je bedoelt. :wink:


Weet je zeker dat je deze niet meer in huis hebt? Dan kan ik ze verwijderen.


Als dat verders geen probleem geeft mogen deze weg.
Maar een collega van je (Michael Ziggo) heeft mij deze vraag ook al gesteld.
Ik heb alleen de Next in gebruik. Waar ik trouwens super tevreden over ben.!!!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Een Smartcard kan van pas komen als je bv op een andere TV je abo-zenders via een CAM-Module wilt kunnen ontvangen. CAM-Module + Smartcard moeten tegenwoordig gehuurd worden voor 2 Euro/mnd.
Een bestaande in Mijn Ziggo geregistreerde Smartcard kan zonder kosten worden gebruikt.
Als ie tenminste niet definitief is zoekgeraakt.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Mike2000 wrote:
Als dat verders geen probleem geeft mogen deze weg.
Maar een collega van je (Michael Ziggo) heeft mij deze vraag ook al gesteld.
Ik heb alleen de Next in gebruik. Waar ik trouwens super tevreden over ben.!!!

Ah, ik zie dat je hier zelf ook een topic voor aangemaakt hebt, maakt niet uit.
Ik zal dit voor je regelen, alleen tref ik wel een paar hobbels in de administratie die ik eerst glad moet strijken dus het kan een paar dagen langer duren.
Mike2000

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Mark Ziggo wrote:

Mike2000 wrote:
Als dat verders geen probleem geeft mogen deze weg.
Maar een collega van je (Michael Ziggo) heeft mij deze vraag ook al gesteld.
Ik heb alleen de Next in gebruik. Waar ik trouwens super tevreden over ben.!!!
Ah, ik zie dat je hier zelf ook een topic voor aangemaakt hebt, maakt niet uit.
Ik zal dit voor je regelen, alleen tref ik wel een paar hobbels in de administratie die ik eerst glad moet strijken dus het kan een paar dagen langer duren.


Dank je wel Mark.
Ik wacht het gewoon af en heb je info over de hobbels in de administratie ?
Eventueel via PB.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Mike2000, het is geregeld hoor. Per vandaag worden de twee losse smartcards van je account verwijderd.

Probleem zat in een vorige order die nog 'open' stond volgens het bestelsysteem terwijl dat al lang geregeld was. Die moest door de systeembeheerders worden gesloten en dat is inmiddels gebeurd.
Mike2000

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Mark Ziggo wrote:
Hi Mike2000, het is geregeld hoor. Per vandaag worden de twee losse smartcards van je account verwijderd.

Probleem zat in een vorige order die nog 'open' stond volgens het bestelsysteem terwijl dat al lang geregeld was. Die moest door de systeembeheerders worden gesloten en dat is inmiddels gebeurd.


En opgelost... Geweldig bedankt !!!

Uitgelicht topic