D4rKy

Level 1
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Zwart beeld op mijn nieuwe Samsung TV (QE49Q67RALXX) i.c.m de HD Pace mediabox

Precies wat de titel zegt ik krijg zwart beeld met deze nieuwe tv, maar alleen met de PACE mediabox de Next werkt gewoon perfect, kan Ziggo toevallig hier iets aan doen ?

TV werkt voor de rest na behoren, maar die pace mediabox geeft zwart beeld weer alleen de tv gids werkt de rest heb ik geen beeld. Heb al verschillende hdmi kabels geprobeerd.

Maar het is vrij logica dat het aan die mediabox ligt want op de next werkt hij wel :S
IK wil graag een tweede enxt emdiabox voor deze tv voor boven maar Ziggo weigert dit.

Maar wat ik aan een abonnement. als de mediabox niet werkt [de pace ] ?
Zijn er nog andere oplossingen en heeft iemand hier ook ervaring mee ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
D4rKy
Topicstarter
Level 1
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Goedemorgen@D4rKy

Niemand wordt blij van zwart beeld ! Tijd om hiermee aan de slag te gaan, zodat je ook op jouw gloednieuwe tv kunt genieten van alle zenders. Je bent al goed aan de slag geweest! Het verschil tussen de Mediabox Next en de HD Pace box is dat de Mediabox Next automatisch afstemt op het juiste bronkanaal. Bij de HD Pace box moet je dit zelf doen. Je doet dit met de source/output knop op de afstandsbediening van de tv zelf. Heb je de box aangesloten op de HDMI1 poort van je tv? Dan kies je bij het externe bronkanaal ook voor HDMI1. Werkt dit niet? Probeer de box dan eens aan te sluiten op een andere HDMI poort op je tv en selecteer deze als extern bronkanaal.

Ook vind je in dit stappenplan nog diverse tips om zwart beeld de baas te zijn. Laat je me weten of het is gelukt? 🙂 

 

Cecilia kjik hier eens na blijkbaar is het een handshake issue en moet ik toch over op een smartkaart helaas 😞

Wel jammer dat dit probleem bekend is bij ziggo, maar ze er niks aan kunnen doen. Zodra ik een smart kaart neem zijn al mijn interactieve diensten weg. En helaas geeft ziggo mij niet een 2de next.

Ik heb een antwoord gegeven maar puur omdat er niks aan te doen valt volgens dat andere topic.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/pace-box-dcr7111-geen-beeld-en-geluid-wel-menu-op-s...

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen @D4rKy

Niemand wordt blij van zwart beeld ;)! Tijd om hiermee aan de slag te gaan, zodat je ook op jouw gloednieuwe tv kunt genieten van alle zenders. Je bent al goed aan de slag geweest! Het verschil tussen de Mediabox Next en de HD Pace box is dat de Mediabox Next automatisch afstemt op het juiste bronkanaal. Bij de HD Pace box moet je dit zelf doen. Je doet dit met de source/output knop op de afstandsbediening van de tv zelf. Heb je de box aangesloten op de HDMI1 poort van je tv? Dan kies je bij het externe bronkanaal ook voor HDMI1. Werkt dit niet? Probeer de box dan eens aan te sluiten op een andere HDMI poort op je tv en selecteer deze als extern bronkanaal.

Ook vind je in dit stappenplan nog diverse tips om zwart beeld de baas te zijn. Laat je me weten of het is gelukt? 🙂 

D4rKy
Topicstarter
Level 1
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Goedemorgen@D4rKy

Niemand wordt blij van zwart beeld ! Tijd om hiermee aan de slag te gaan, zodat je ook op jouw gloednieuwe tv kunt genieten van alle zenders. Je bent al goed aan de slag geweest! Het verschil tussen de Mediabox Next en de HD Pace box is dat de Mediabox Next automatisch afstemt op het juiste bronkanaal. Bij de HD Pace box moet je dit zelf doen. Je doet dit met de source/output knop op de afstandsbediening van de tv zelf. Heb je de box aangesloten op de HDMI1 poort van je tv? Dan kies je bij het externe bronkanaal ook voor HDMI1. Werkt dit niet? Probeer de box dan eens aan te sluiten op een andere HDMI poort op je tv en selecteer deze als extern bronkanaal.

Ook vind je in dit stappenplan nog diverse tips om zwart beeld de baas te zijn. Laat je me weten of het is gelukt? 🙂 

 

Cecilia kjik hier eens na blijkbaar is het een handshake issue en moet ik toch over op een smartkaart helaas 😞

Wel jammer dat dit probleem bekend is bij ziggo, maar ze er niks aan kunnen doen. Zodra ik een smart kaart neem zijn al mijn interactieve diensten weg. En helaas geeft ziggo mij niet een 2de next.

Ik heb een antwoord gegeven maar puur omdat er niks aan te doen valt volgens dat andere topic.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/pace-box-dcr7111-geen-beeld-en-geluid-wel-menu-op-s...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ah! Dat is flink balen @D4rKy  Dit topic was mij zelf niet bekend, maar zo zie je maar weer dat twee altijd meer zien dan één!  Via dit forum leren we allemaal weer van elkaar. Je woont in voormalig UPC gebied, dus het klopt dat een CI+ module daar niet interactief is. Opties zoals On Demand en TV Gemist werken dan niet. Wil je dat ik jouw extra mediabox omruil naar een extra CI+ module? Zo ja, zet dan je postcode en huisnummer in je profiel. Dit is alleen zichtbaar voor ons als moderators. Ik maak dit dan direct voor je in orde. 

Een tweede Mediabox Next is helaas momenteel niet te bestellen. Er is ook nog geen zicht op per wanneer dit wel weer mogelijk gaat zijn. Dat antwoord moet ik je dan ook schuldig blijven. Ik heb helaas ook geen andere mogelijkheid om je te voorzien van een tweede Mediabox Next, sorry! 

Uitgelicht topic