houdebeek

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zonder Coax tv kijken in de slaapkamer

Beneden in de huiskamer de Mediabox XL en boven in de slaapkamer een TV met ingebouwde DVD speler.
Het is qua constructie erg lastig om een coax kabel naar boven te leggen.
Voordat we de Mediabox XL hadden, gebruikten we de Humax 5200C.
Ik heb ontzettend veel gelezen in allerlei fora of het mogelijk is ZONDER coaxkabel met mijn smartcard van de oude Humax TV te kijken. Ik kom geen enkel antwoord tegen waar ik iets mee kan.
Zijn er ervaringen met Homeplugs, met in de slaapkamer een utp kabel vanuit de Homeplug naar de TV. Of zijn de twee mediaboxen via wifi met elkaar te verbinden. Of is het gewoon ECHT niet mogelijk???
10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wifi blijft altijd instabiel vanwege de eventuele afstand en andere zenders in uw omgeving.

Met de volgende optie zou zelfs Wifi een optie kunnen zijn en een UTP uitgang is hier ook aanwezig.

De website van Ziggo meld:
Deze (homeplug) set is tegen inkoopprijs en 30 dagen vrijblijvend testen:
Ben je niet helemaal tevreden? Stuur de set binnen 30 dagen terug.
Bel ons even, dan krijg je een retourdoos.
Hiermee stuur je hem kosteloos terug.
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-stopcontact

Gebruikers melden:
De praktijkervaringen met dit apparaat zijn uitstekend te noemen en meestal boven verwachting in moeilijke verbindingssituaties.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Een homeplug zou alleen zin hebben als je een extra mediabox XL boven hebt. Die kun je dan via een homeplug koppelen, al zijn de meningen over de stabiliteit nogal verdeeld.
Coax/HF tv signaal kun je niet over het netwerk sturen, dus als je al een homeplug naar boven aansluit dan heb je daar alleen een internetsignaal, maar geen tv signaal waar je zenders op kunt ontvangen.
De Humax kun je niet koppelen aan de Mediabox XL. Niet alleen zijn die twee niet op elkaar afgestemd, maar ook zal, als je geen extra box hebt, in je profiel van de Mediabox staan dat je 0 extra apparaten mag aansluiten dus zal de mediabox zich sowieso al met geen enkel apparaat koppelen, tenzij je een abbo hebt voor een tweede box.
houdebeek
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oké Nick, naar aanleiding van je reactie zie ik op de site van Ziggo dat je een tweede Mediabox kunt huren voor € 5,00 extra per maand.
En zie dat je deze twee boxen draadloos kunt verbinden, maar ook met een netwerkkabel.
Die netwerkkabel kun je dan weer met de homeplug verbinden.
Ik ga me hier eens in verdiepen.
Bedankt zo ver!
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Succes!
Laat maar weten of alles gelukt is.
houdebeek
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Doe ik zeker.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
aansluiten 2e mediabox zou ik doen met UTP
houdebeek
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn gevoel zegt dat ook. Heb jij er ervaring mee?
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
Het is ook mogelijk om d.m.v. de Ziggo Go app en een chromecast draadloos op een tweede tv tv te kijken, mits de tv een HDMI ingang heeft.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ja utp werkt beste
houdebeek
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
We hebben nu ook inderdaad chromecast. Werkt redelijk, maar je zit dan met één afstandsbediening én je app op de telefoon te klooien. Ook het zappen gaat niet zo lekker met chromecast. Maar oké, als er geen andere mogelijkheid zou zijn is dit toch een alternatief.
Maar ik ga een tweede Mediabox voor vijf euro per maand bestellen en met utp bekabelen. Zodra het geheel is aangesloten laat ik het hier weten.

Uitgelicht topic